Shetlandsponny iFokus

Shetlandsponny

Etikett17-god-morgon
Läst 1197 ggr
zettan
0

God morgon 28 maj

morrn morrn

Här skiner solen och fåglarna kvittrar utanför mitt fönster. Så underbart med värme och sol. Fast ja hade velat ha lite regn så hagarna kunde växa lite fortare. Alla hästarna mår bra och de börjar dra i hop sig för Amulettes fölning. Hon är rund som en tunna och rullar fram. Men hon har inte satt juver ännu. Så jag hoppas de är ngt där inne. Men men de visar sig snart.
  Idag blir det jobbet först. Även fast ja borde legat hemma i sängen idag. Mår inget vidare. Sen i kväll blir det stallet. Hade behövt stänglsa lite men vi får se om ja orkar.

ha en bra dag alla

Annette
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

God morgon!

Har just uppvaktat Cecilia som fyller 8 år idag. Grattis gumman!
Får väl även passa på att gratta tre av mina New Forestuppfödningar som också fyller år idag.

Skall skicka barnen till skolan, sedan skall jag till stallet.

Ha en bra dag!

zettan
0

Grattis Cecilia

Silenos
0

En GOD morgon ! Mitt British Spotted Pony sto, Princess, fick ett stoföl imorse. Pappa är Shetlandshingsten Zeb.

balotte
0

God morgon!

Idag släppte jag ut trollen på betet, men de får gå in på natten ett tag till. Det är otroligt mycket mygg och knott och dom kommer att bli som tunnor om de går ute hela dygnet. Här skiner solen men det är ändå minus på nätterna. Ska snart köra till jobbet.

Ha en bra dag alla!

Ninnii
0

God morgon!

Här har vi sovit länge och det har vart jätte skönt! Ska åka till min syster och städa, sen tänkte jag se om jag och min mamma kunde åka till Hööks och köpa ett par ridbyxor. Sen i kväll ska jag longera min Bill och ta en promenad med Ashley.

Ha en bra och varm dag alla! Här är det sol och varmt iallafallSkrattande

sanne
0

Go förmiddag

Grattis Cecilia ! och stort Grattis Marlene till fölis, blev den prickig ?? du måste skicka bilder sen !!

Idag väntar träning av hingstarna o bara lite allmänt pyssel tror jag.. tvätthögen växer för varje dag.. förstår inte detOskyldigfår väl ta tag i den kanske…

nu ska jag ta min frukost rast !

Silenos
0

#6 Inga prickar än. Jag ska fota idag så lovar jag att skicka bilder.

zettan
0

#7 grattis till fölis. Hoppas de blir prickigt sen.

kajsa-kavat
0

God förmiddag !

Här skiner solen och det är redan jättevarmt ute. Har just varit ute och gett Ellen medicin. Hon har fått fång, fick ta ut vetten i söndags. Det är väl konstigt att alla sjukdomar ska komma på en helg ? Ellen står och skriker och vill ut. Tror jag det, men hon får vänta ett tag till. Sedan får hon väl komma ut i en pyttehage.

Mitt äldsta sto fick fång två somrar i rad, och nu är det flera år sedan. Och nu klarar hon att gå på betet hur bra som helst.

Förresten, om ni får fånghäst nu i sommar, se då till att vetten kollar upp att medicinen han skriver ut finns att få tag på. Jourvetten skrev ut Finadyl (?) men det finns inte på ett enda apotek. Så jag fick vänta hela måndagen på att få tag på någon som kunde skriva ut ett annat preparat och kollade även att det fanns på något apotek.

Hanna-D
0

#9 Finadyne. Man har varnat för att det ska ta slut en längre tid.

PP
0

#10 Och jag som har en nästan full förpackning kvar sen fölisen skulle ha efter operationen. Var tvungen att köpa en hel förpackning fastän det bara gick åt ett par påsar.

Man kanske kunde göra sej ett klipp på "svarta marknaden"..? Fundersam

VeronicaP
0

#11 Jag har också en massa kvar efter att stoet kastade här hemma .

Silenos
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Eftersom det inte är en Shetlandsponny så blir det ingen Fölbox, men jag kastar in en bild här på vår lilla nyfödda.

zettan
0

#13 hon ser jätte fin ut =) hoppas verkligen de kommer små prickar sen.

Hanna-D
0

#11 Håll hårt i dem. Jag har ett par kartonger här hemma också, bra att ha om man råkar ut för tråkigheter.

sanne
0

ja det är tur man har lite i lådan… både finadyn o butta… men är det slut överallt?? låter inte bra inför sommaren…men många skador o fång osv…

Marlene, hon ser fin ut :) jag tror nog att hon kommer pricka ur.. vore konstigt annars, då hon borde vara homozygot prickig…

Carita
0

Angående finadyne så har jag också haft problem med att få tag på det. Jag har precis bokat upp en förpackning i Kristinehamn som jag måste hämta. De sa på apoteket att det var slut hos leverantören och de vet inte när de kan få in mer.