God morgon 30/5
God morgon!
En solig dag med massor av odjur i luften jobbigt för hästarna. Nu på morgonen kommer hovis och sedan blir det jobb. Annars en lugn kväll. Längtar för på söndag kommer dottern hem från Turkiet då blir det liv i huset igen efter 3 veckor.
Ha en bra dag alla!

Morrn morrn
Har varit uppe ett tag. Sä gott med värme. men täcket de åkte ut i natt. För de var alldeles för varmt för duntäcket
. Men de blir väl så när de är mkt i rummet antar ja. Fick väl en skum blick när täcket åkte av.
Idag blir det stallet efter jobbet. Har en del att göra där. Stängsling borde ja ta tag i. Men de hade inte skadad med en regnskur. För ja vågar inte släppa på hästarna i den stora sommarhagen för ens de har regnat lite. Rädd att fom förstör den finaste hagen. Sen så vill ja ju att Amulette ska föla innan ja släpper över dom där.
Ha en bra dag alla
kortet föreställer högdräktiga Amulette =)
God morgon!
Idag blir det mycket körande, det är en sån där dag då allt ska ordnas.
Vi har i allafall en stor sol redan och det kommer bli ett underbart väder idag.
Havsrosens stuteri www.havsrosensstuteri.se
Här är också full fart idag. Jag ska städa, tvätta, handla och fixa hela dagen. Jag får också besök idag av Mija och hennes moster det blir trevligt.
Ikväll blir det grillfest här hemma i trädgården, alltid lika kul att träffa vänner och umgås.
Fölen växer och frodas, dom är så himla goa nu.
Ha en bra dag alla!!

God morgon!
Skall strax baka åtta limpor, denna veckan skall de säljas på Mötesplats Väring som är på söndag. Sonens klass samlar pengar till en skolresa.
Sedan måste jag städa och handla också, för i morgon kväll skall vi ha kalas för Cecilia.
Ha en bra dag! Själv försöker jag hitta lite inspiration för att vara huslig
.

Var och hälsade på Caramell igår kväll. Hon går på sommarbete på gläntans Stuteri. Hingsten går ihagen brevid och hon hade brunstat och skvätt på benen. Hon var vädigt kladig. Hoppas att jag får bort allt innan söndag. Fick tagit det värsta igår. Iem åker vi till Ullared
. Hoppas att jag hittar många saker.
Ha en bra dag alla!

Fy vad det är torrt ute. Dammet yr i hagen så att muller har fått hosta. Inte så illa än, men han hostar till några gånger om han rullar sig eller börjar springa. Blir det värre får vetten komma ut och ge nåt slemlösande. Kan man ringa nån helikopter kanske så att de kommer och släpper ner en halv sjö med vatten i hagen? Annars får jag gå ut med vattenkannan:-( Jag vill ha regn.

Här i dalarna skiner solen just nu& det ser ut att återigen bli en kanonfin dag..
Har nyss varit ute & rivit ett stort fång gräs åt zorry, han vill inte vara i sin beteshage när inte "flickorna" går i hagen brevid, så dagens MÅSTE är & göra en hage åt dom så att zorry kan gå i lugn & ro & beta någon timme idag..
För övrigt så tycker jag att han är lite piggare idag & han har ätit bra inatt samt druckit en del vatten, hoppas nu bara att det fortsätter åt rätt håll..
Önskar er alla en skön fredag………
Här är det skiner solen och det är rätt varmt. Idag har jag och min dotter haft sovmorgon så hon fick vara ledig från dagis idag. Så vi ska pyssla lite ute idag tänkte jag. Måste bara gå med Bill idag då vi var i väg hos vår tränare i körning i går och tränade maraton, tid och sträckor, inför lagtävlingarna i år. Det är lite roligt för Bill är 85 cm i mankhöjd och är den som är minst i laget. Men han har en enorm kondis så jag hoppas att han klara maratonen på tävlingarna. Är det någon som tävlat dressyr och maraton med sin minishettis och kan berätta hur det gick? Vore lite roligt att höra hur de står i konkurenns mot övriga hästar. Ha en bar dag!

Halloj halloj!
Nyss hemkommen efter en dagstripp till Vårgårda och till Pia, roligt att träffas igen och se alla fina hästar och fölisarna var underbara. Tack Pia för fikat och rundturen.
Nu blir det att ta det lite lugnt, ryggen vill inte riktigt vara med efter en sådan tripp, men det ger sig. Hästarna som är kvar hemma ska imorgon få komma över till det lilla betet. Sen blir det tomt här hemma ett tag på hästar.
Nu ska jag njuta av en kopp te och sjunka ner i soffan en stund innan det är dags att dra upp veven igen.
Ha det gott alla glada…