Shetlandsponny iFokus

Shetlandsponny

Etikettallmänt
Läst 2674 ggr
Milla
0

Era stall

Nu vill jag se bilder på hur ni har det i era stall och hur det är uppbyggt. Håller ju som bäst på med att bygga om i vårt stall

Havsrosens stuteri www.havsrosensstuteri.se

Cattis
0

Har bara lösdrifter, så jag kan inte bidra med stallbilder. :-)

/Cattis

.:. www.shetlandsponny.com .:.

Milla
0

så synd, men du kan fota lösdrifterna "blink, blink"

Cattis
0

Jo det är ju attans intressant. Lösdrift 1: en stor hög med halm… Lösdrift 2: en lika stor hög med halm… Lösdrift 3: Mindre halm o en massa bajsar (inte fixat inför vintern då de har den som sommartoalett). Spännande, eller hur! Flört

/Cattis

Milla
0

#3   Ummm

Cattis
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Här är lösdriften som Bonzo med ett par fruar har på vintern. Den ligger i den hage som är "sluss" till de olika beteshagarna och här ställer vi också deras hösilagebalar vintertid (utanför lösdriften alltså) - så det finns inget gräs i denna hage att tala om, endast ogräs o tistlar o annat blä som de inte äter.

Denna lösdrift är på 26Kvm.

/Cattis

Cattis
0

Här är ingången till Lösdrift 1. Mellan 1 o 2 ligger det gamla foderbordet kvar sedan de hade kor på gården. Det är bra mått på så de inte kan fastna i spjälorna och jag använder det på vintern o fodrar kraftfoder där. Funkar kanon. Ser lite trist ut med färg som nötts bort, men mindre viktigt för hästarnas del. Tvivlar på att de tänker "jag käkar ju inte min havre på ngt så fult som det här bordet". Det är dessutom mkt enkelt att hålla rent. Föredrar det framför 20 krubbor att skura rena…

Lösdrift 1: 35 kvm med 8 platser för fodring. Fanns dörrar tills i våras då vi målade utvändigt o skrotade de gamla trasiga dörrarna. Kylridå skall upp här och på den som jag visade i förra inlägget (nr 3).

Lösdrift 2: 40 kvm med 10 platser för fodring. Kylridå för öppningen.

Vi rullar in storbalar med halm o bäddar åt dem. Sen försöker vi plocka skit då o då, men oftast halmar vi bara på nytt.

/Cattis

Manna
0

Så här ser min lösdrift ut.

Cattis
0

#7 WOW! Så vill jag också ha! Jättesnyggt Manna!

/Cattis

RebeckaSvensson
0

#7 Oj, så snyggt det var!

Manna
0

Och här är ena sidan av mitt stall.

Cattis
0

#10 Tjusigt, vilken box bor Anna i :-)

/Cattis

Manna
0

Första vintern hade vi bara den gamla ladan som vi snyggade upp med nya brädor,men på nåt konstigt vis så blir dom små trollen bara fler o fler Glad Så då kom vi på att bygga runt hela ladan en gång som är ca 3meter bred.

Manna
0

#11 I den största förståss Glad som är menad för shettisar,hon är ju liite tjock.

Milla
0

ojoj vilket stall

[Anna-N]
0

Här är mitt stall.

Milla
0

åå så stillrent och snyggt ditt stall är anna

Cattis
0

#15 Tjusigt!

/Cattis

eva.s
0

#7 Den absolut häftigaste/snyggaste lösdrift jag någonsin sett. Absolut kanon!!!