Shetlandsponny iFokus

Shetlandsponny

Etikett: 13-bruks
Läst 2482 ggr
Cattis
0

Treårstest Riala 2008-05-31

Stort grattis till Hanna och Eva på Kilskogen, vars treårshingst Kilskogens Gentzel tog hem både hopp- och gångartsdiplom!

För vår egen del gick det åt pipsvängen, men nu har vi testat iaf. :)

Hanna har nog alla resultat?

/Cattis

.:. www.shetlandsponny.com .:.

Annette
0

Grattis!

Pipsvängen? Det tror jag inte. Är det första gången kan man räkna hästen som försökskanin ;) Det tänker jag göra med våra två i höst :)

JennyR
0

Grattis vad skoj!!!!

sanne
0

Grattis Hanna o Eva !

så hemskt kan det väl inte ha varit Cattis, du åkte ju ivf, mer än många andra…

ingrid
0

Stort Grattis till diplomen med finfina poäng dessutom, men även till Gucci som blev bästa 2-åring alla raser på talangjakten!

Charlotte-Aveback
0

Åh, vad kul! Grattis Hanna och Eva!

AnnaLundin
0

Grattis Hanna!

Hanna-D
0

Tack snälla!

Resultat kommer snart - nu är det handboll på TV! Cool

Kris_J
0

Grattis Hanna! Glad

Veritas odium paretFörvånad

maggan
0

Grattis!

[Anna-N]
0

Grattis Hanna!

ZABA
0

Grattis en gång till Hanna, Eva och fina G-bebisarna!

Fast Cattis, det heter enligt SPAF utmärkelse och inte diplom nu för tiden oavsett vad domare eller föreningsarrangören säger.

Cattis
0

#11 Well, same shit different name! :-)

Okej, jag skall bättra mig och genast ändra på detta :-P

/Cattis

Malungstjej
0

Grattis Hanna & Eva va ROLIGT Glad

Hanna-D
0

Tvååringar:
**Kilskogens Gucci
**Ext. 88887=39, Galopp 7, Hopp 78

Treåringar:
Dalsgårds Katinka
Ext. 77777=35, Galopp 8, Hopp 87
Totalt: Hopp 44 poäng. Gång 43 poäng.

Ekskogens Pandora
Ext. 88877=38, Galopp 7, Hopp 77
Totalt: Hopp 45 poäng. Gång 45 poäng.

Kilskogens Gentzel
Ext. 87889=40, Galopp 9, Hopp 89
Totalt: Hopp 49 poäng. Gång 49 poäng.

Cattis
0

#14 Tackar!

#1 "Paddans" sämsta exteriörpoäng någonsin och dessutom sämsta någonsin på rörelserna. Det jävliga är att jag kan inte ens skylla på underlaget. :-)
Hon visades upp bra och hon rörde sig lika bra som alltid, men det var väl inte hennes dag helt enkelt.
Nästa år skall jag vara mer förberedd och kanske ha ngt hum om vad jag pysslar med :-p

/Cattis

Kris_J
0

#15 Grattis till ett genomfört treårstest, en prestation!
Lite avis att jag aldrig lyckats ta mig i kragen och ge mig iväg på något med en enda pålleHemlis

Veritas odium paretFörvånad

Annelie-P
0

Gratulerar alla till goda resultat, ni är duktiga som gör detta!

Milla
0

Grattis Hanna till fin fina poäng!

Havsrosens stuteri www.havsrosensstuteri.se

Annette
0

Grattis!

Cattis, det var väl inte dåligt!

Cattis
0

#19 Ingen aning egentligen!? Skrattande
Jag blev "förvånad" över poängen på de vanliga bedömningspunkterna eftersom en av hennes starkare sidor är gångarterna (skritt o trav), galopp i frihet och hoppningen var jag beredd på vad som helst. Men jag är iaf inte missnöjd skall tilläggas, jag är jätteglad att jag gjorde det och jag tyckte Paddan skötte sig kanonbra (hon brukar inte riktigt göra det Generad).

/Cattis

Annette
0

#20. Pipsvängen tolkade jag som att hon inte hoppat ett enda hinder samt sparkat domaren, ungefär ;)

Cattis
0

#16 Tack! :-) Kul med ngt nytt, men synd att man inte hade en aning om vad som skulle ske. Nåja, jag har lärt mig av den läxan med idag.

#21 Haha! Närå, inte alls. Hon hoppade minsann, inte bra - men ganska bra! :-)
Domaren höll sig på säkert avstånd innanför avspärrningarna. ;-)

/Cattis

Linnah
0

#22 Äh, det där var väl ingenting! Pajen fick 88887=39p (7:an kanske var någon annanstans) exteriört, 7 på galopp om jag inte minns fel och typ 6-7 på hoppningen trots att hon fick jättetoppenkritik på hopptekniken och han sa att hon hoppade jättebra för en shettis och med utmärkt frambensteknik - men hon hoppade inte som en ridponny! Jag ångrar bittert att jag inte visade i Rockelstad istället, där domaren verkar ha fattat att shetlandsponnyer inte har samma kroppskonstruktion och förutsättningar som en ridponny.

Milla
0

Cattis så dåligt gick det verkligen inte. Precis som övriga skriver så genomförde du det och det är ju inte många som ens anmäler.

Havsrosens stuteri www.havsrosensstuteri.se

JennyR
0

"Paddan" skulle placerat sig fint bland halvbloden på vårt 3-årstest i vännäs, så dåligt var det absolut inte! :-)

Anledningen till att inte så många häruppe visar sina ponnyer på 3-årstest kan kanske vara för att anmälningsavgiften är på 1000:-….. fast det är 200 spänn rabatt om man är medlem i VHAF…

Cattis
0

#25 TUSEN kronor?! Förvånad

/Cattis

Linnah
0

Jag kanske ska förtydliga #23 med att jag alltså inte tyckte att Paddans resultat var alls särskilt dåligt. :)

Cattis
0

#27 Jag hajade :-) Skönt att du tycker det, för jag har nog tyckt hela dagen att det gick käpprätt åt… ja du vet var. :-)
Men återigen, jag ÄR nöjd ändå.

#Lite kul ändå, att de hästar som tyckt det varit roligast att hoppa (ex Paddan och Gucci), inte hoppade alls lika bra som den som verkligen inte gillat att göra det (Gentzel). :-)
Gentzel hoppade verkligen som om han inte gjort annat, och jag tyckte nog han såg ut att trivas bra på banan. En riktigt fin liten hingst!

/Cattis

Hanna-D
0

#28 Vad snällt du skriver om mitt lilla "monster"! Flört Tänkte också på det, jag trodde verkligen att Paddan och Gurkan (fina smeknamn…) skulle få bättre och Gentzel sämre på hoppningen men så fel man kan ha ibland!

La också märke till hur väl Paddan uppförde sig, såg inte alls bänglig ut Skrattande

MrsM
0

Ähum. Nån här som möjligen även tittade på connemarorna? Fick rapport om att vår Snygge-Lars (Carnaby Sparrow Lad) fick både hopp- och dressyrutmärkelseGlad. Nån som såg? Fotade?

RC71
0

#30 Säkert ägaren..Flört

Johanna-Granberg
0

Grattis till fina resultat

MrsM
0

#31 Jodå. Där är det ÄKTA färgfilm med systemkamera  och det kommer säkert framöver men jag är nyfikenGenerad, och shetlandsfolket brukar vara digitalsnabbaSkrattande.

Hanna-D
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Har bara kort på mina egna, Cattis kanske hann fota någon annan?

Här är i alla fall en trött och inte så flashing (efter visningen) Gucci.

Hanna-D
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Och brorsan Gentzel.

Tack för alla grattis!

VeronicaP
0

Grattis Hanna och Eva och stort Grattis Cattis det var väl inte alls fy skam , jättegodkänt var det.

RC71
0

#33 Aha, så du har insett fördelarna med digitalt….Mina bilder från gårdagen ligger redan på hemsidan….Cool

Cattis
0

#34 Nä, min kamera låg ju i bilen… OskyldigGenerad

Jag lägger in dina bilder här sen i artikeln om treårstesten som kommer.

/Cattis

Hanna-D
0

#38 Just det! Tänkte inte på det Oskyldig

Norrveda
0

#30 Grattis, jag har ett foto på "din" fina häst men pga körtävlingar hela dagen har jag inte hunnit ordna bilderna än.

Det var otroligt många fina hästar som visades, 6 diplom vardera av gångarter och hoppning varav 5 var dubbeldiplom.
En lång, varm och svettig dag men vi hoppas att alla var nöjda ändå.

[Teddy]
0

Grattis alla till fina resultat, men speciellt till Hanna och Eva! Nu gick väl priset på Gucci upp igen….

Måste bara fråga: Gör man samma test med tvååringar?

Cattis
0

#40 Arrangemanget som sådant har jag inte ett dugg negativt att säga om. Jättebra! Himla tappert jobbat av er dessutom, som hade dåligt med funktionärer.

/Cattis

Hanna-D
0

#41 De visades på samma sätt som treåringarna och bedömdes på samma punkter. Och nej priset gick inte upp - det finns ingen prislapp på den hästen, hon ligger mig så varmt om hjärtat! Glad

[Teddy]
0

#43 Hoppar samma höjder? Och i så fall; HUR högt hoppar dom?

Hanna-D
0

#44 Utan att ha kollat så tror jag att de hoppar 10 cm lägre, dvs 70 cm för A-ponny.

Bofride
0

Grattis till alla fina resulatat!

Kan bara hålla med dom övriga att det är starkt gjort att genomföra något sånt här!

RebeckaKihlberg
0

Grattis Hanna!!!!