Shetlandsponny iFokus

Shetlandsponny

Etikett: 17-god-morgon
Läst 793 ggr
sanne
0

God Morgon 2008-06-02

Go morgon

idag är man trött men överlycklig ! att man har så fina hästar, att Jozo var bra har vi ju vetat men att han var såå bra igår det trodde vi aldrig. Det är en otrolig känsla och även om man är sönder bränd av solen o så trött idag så är livet lätt !

Killarna var så glada att komma hem till sina fruar i går, men dom brydde sig inte värst mkt utan ville rulla sig o äta gräs :) Idag kommer ett sto m föl till Jozo som vi ska ha så vår lilla fölis får sällskap i sommar, hon har ju ingen o leka med.. men först väntar jobbet, så nu får jag väl ta upp barnen o skynda på lite

ha en riktigt bra dag !!!

SannaHolmgren
0

Grattis sanne - otroligt bra resultat till Jozo!!

Godmorgon. Det verkar som om det finns regn i sikte enligt smhi, det längtar vi till nu. Det blir inte så värst mycket träning nu så torrt som det är, då hästen har fått lite hosta av allt damm. Vet skrev ut ventipulmin till honom så att han ska slippa vara så irriterad i luftrören. Hostan sitter iallafall inte på djupet, utan det är i de övre luftvägarna.
Så det blir bara lugna promenader i skogen, där det är lite svalare och inga dammiga bilar som kör förbi. Ungarna har också fått hosta, men de får klara sig utan ventipulmin.^^ De får gå till dagis och fritids idag en kort dag, sen ska vi hem igen och vattna, och ringa hovis.

Annette
0

God morgon!

Har nog aldrig varit tröttare. Satt med Cecilia ute på trappan en bra stund i natt, hon fick ingen luft sa hon. När hon väl somnade kunde inte jag sova. Perfekt att börja jobba just idag Fundersam. Tur det inte behövs någon hjärnverksamhet för att hålla i en vattenslang.

Bäst att sätta fart, svärmor är inhyrd som barnvakt och hon skall bort i eftermiddag.

Ha en bra dag i solen.

VeronicaP
0

Morrn morrn , ja man är ju lite seg idag , men som tur är så har inte jag blivit som en kräfta även om man gick i linne hela dagen i går på utställningen , ibland får man ha tur *ler*

I går åkte våran Majsan till Caroline som har Skäpperöds Benjamin, hon ska ha henne i allafall så länge de går på bete , hoppas ni får ha glädje av våran lilla goa Majsan.

balotte
0

God morgon!

Grattis alla till gårdagens utställning. Här är det varmt och soligt inget regn i sikte denna vecka det är torrt som krut i marken lilla offelia fick en fångkänning i fredags så det var tillbaka till vinterhagen och hö. Som tur är så är balotte så tjock så det gör inget att hon också går där.

Ha en bra dag alla!

Ninnii
0

God morgon!

Ännu en dag med värme och sol! Såg på nyheterna att det skulle bli fint hela veckan. Det är bra att det ska vara fint på fredag för då fyller sambon år och då kan man sitta ute. Så slipper man få in alla människor, då de knappt får plats. Jag ska till min syster idag och umgås, hon ska nämligen åka till Strängnäs och operera ryggen i morgon! Jag hoppas att det kommer bli bra för henne sen! Ha en bra alla!

IdaS-A
0

God middag.

Jag är ledig, underbart! Kricke är fortfarande sjukskriven, kul att faktiskt hinna ses på dagtid emellanåt. Även om han mest sover just nu. Eventuellt ska han in till sjukhuset så då ska jag passa på att städa ut det sista i det gamla stallet.

Härligt med så fint väder! Fölisarna leker väldigt mycket, fast de orkar inte så långa stunder i värmen. Ska försöka ta lite kort och skicka in till fölboxen på de två sista.

Ha en toppen dag

SaraDoos
0

Sitter på jobb. Strålande sol ute och definitvt strand-väder.

Och nu är jag på strålande humör efter att Sandra ringt och meddelat att Amulette har fölat! Sååå skönt att det är avklarat och att mor och son mår bra! Känner mig nästan som en extra-mormor eller nåt :)

Benjamin
0

God kväll!

Vi var på Slättens stuteri igår och tittade på alla deras fina hästar. Vi fick med oss en liten guldklimp hem- Majsan. Hon är så otroligt snäll och go. Agnes har travat en länga i hagen för första gången idag. Det gick jätte bra. Benjamin och Majsan har verkligen funnit varandra. De går som lång och ler halm kloss intill varandra hela tiden redan efter ett dygn ihop. Hela Agnes dagis har fått veta att vi har fått hem en ny liten häst. Agnes är dock lite bekymmrad över att vi ska lämna tillbaka henne någon gång…

VeronicaP
0

#8  Så skönt att det funkade bra med lilla Majsan, hon är ju en riktigt goding den där damen och vad kul att Agnes gillade henne *ler*

AusaBausa
0

Go´kväll!

kom hem från en veckas semster på Cypern! Har haft det underbart skönt men som jag saknat alla pållarna o allra helst lillemannen..! MEN de verkade må bra allihop o Kefir nästan för bra..hrm, blir nog hårdbantning på henne nu..;-D