Shetlandsponny iFokus

Shetlandsponny

Etikettföl
Läst 1625 ggr
Yvonne N.
0

Kollektivt Grattis!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Stort Grattis till alla som har fått föl! Tiden räcker inte till att ha koll på alla, så det känns bäst att göra så här, ingen nämnd och ingen glömd.

Här fölas det för fullt och eftersom Gonkan är på semester så har jag fullt upp. I natt föddes det sjätte fölet här och allt har gått så himla bra i år, 4 hingstar och två ston hittills. Det är bara att njuta så mycket man hinner! Skrattande

På bilden är det Estelle alldeles nyfölad.

Annette
0

Jag instämmer!

Jag har nog ingen chans att "gratulera ikapp" alla jag missat.

#Grattis till era föl också! Ingen Henriette-bebis ännu?

Gosa
0

Jag håller också med, GRATTIS till alla, jag har säkert missat någon…

Stort GRATTIS Yvonne och Lars-Bertil, skönt att allt börjat så bra i år. Vad fin lilla Nouvelle ser ut.

/Pia

PetraJ
0

Hänger också på här. Ett stort grattis till er alla som har fått föl och kommer att få.

dajmie
0

Instämmer med övriga. Grattis till er alla som fått små fölisar.

[Billan]
0

Instämmer. Jag hinner heller inte ha koll på alla som fölar.

GRATTIS TILL REDAN FÖDDA OCH TILL DE SOM KOMMER.

kristina-axtorp
0

#0 Instämmer! Tanken är ju god att man ska gratulera alla som får föl! Det är ju alltid kul med nyfödda! Men jag har hört från flera att man tycker sig inte hinna med att gratta alla, och att det kanske blir lite "löpande band" principen! Kanske skulle man kunna ha det mersom en artikel där man inte lägger in kommentarer? Eller då faller principen med forumet kanske? Tycker lite likadant vad det gäller gattis- trådar till folk som fyller år. Är det bara jag som tycker att de kanske inte hör hemma här? För de aktuella ämnena hamnar hela tiden så långt ner!

Annette
0

Fölartiklarna är ju till för att man skall få presentera sina föl och om de låses och inte går att kommentera ramlar de långt bak i forumet rätt så snabbt. Jag tycker det är väldigt trevligt att uppfödarna får denna möjlighet att presentera sina nykomlingar med egna ord.

Men jag tycker inte att någon skall känna sig tvingad till att hinna med att gratulera alla, det är helt enkelt inte möjligt när det kommer så här många föl. Så, de som vill och hinner gratulerar så många de vill och vi andra, som eventuellt inte hinner med i svängarna, grattar självklart alla lika mycket. även om vi av någon anledning inte skriver i varje tråd Glad.

RebeckaKihlberg
0

Jag instämmer, stort grattis till er alla. Man är inte LITE avis på er.Flört

AnnaLundin
0

Jag instämmer i det kollektiva grattiset!

Sen lägger jag till en kollektiv beklagan av sorgen för alla er som råkat ut för elände - jag vet bara alltför väl hur det känns, även om de pållar jag förlorat inte varit direkt i samband med fölning.

fuxar
0

Instämmer helt ! Ett stort GRATTIS till er alla!!!! Och sänder även en tanke,till er som haft tråkigheter.  Gunilla.

ThiffannyJ
0

Grattis till alla från oss också. Finns inte en möjlighet att hinna gratta alla i varje tråd.

Delad glädje är dubbel glädje :)

www.minishetland.com

JennyStaaf
0

Å en sådan bra tråd! Inte heller jag hinner gratta men glädjs förstås med er alla!

Sasser
0

Bra tråd Yvonne!

Instämmer oxå, GRATTIS till och kommande föl!

Yvonne N.
0

#9 Du har så rätt Anna, jag vet alltför väl hur det är när man mister både sto och föl. Då vill man bara sluta med allt som har med hästar att göra. Men på något sätt kommer man igenom det och de levande fölen är den stora behållningen.

Trine
0

Jag Grattar också alla både kommande och fölade..Har snart inte heller tid att sitta lika ofta..

Beklagar dom som fått ett sorgset slut..

AusaBausa
0

Hänger också på i denna tråd, vill ju inte missa ngn, så:

GRATTIS till alla er m nyfödda föl!!!!!!!!!!

och:

ett stort beklagande till alla er som misst sto eller föl nu:….KRAM!

Mija
0

Gör som ni övriga, hänger på och säger grattis.

Nu har man fullt upp själv så man hinner inte riktigt ha koll på vad som händer hos andra.

Lycka till ni som fortfarande väntar - väntar själv en till.

Kram på er

sanne
0

Jag säger oxå grattis till er som har fått fina föl o även väntar fler…

har inte haft lust o läsa föltrådarna det sista tyvärr.. men önskar alla lycka till !

Emma-Andersson
0

håller helt och fullt med Grattis till er alla som har fått och väntar på föl

SofiaChristina
0

Jätte bra tråd !!

Grattis till Er alla och jag sänder en kram till alla det gått tokigt för.

Lena R
0

Mycket bra tråd! Känner också att jag vill gratta alla men att tiden inte finns för det tyvärr.

Grattis till alla er som fått föl och Lycka till alla ni som väntar än!

UG
0

Grattis alla shetlandsvänner som fått föl iår!

Kom ihåg att vaka över era blivande mammor som går i väntans tider.

Frida-E
0

Håller med övriga, har sällan tid att skriva i alla föltrådar och får nästan lite dåligt samvete när man bara skriver i vissa.. Men men önskar stort grattis till alla ni som får friska och krya föl och sänder en tanke till er där allt inte slutar lika lyckligt..

susanne-s
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag hänger på..
ETT STORT GRATTIS TILL ALLA FÖL!

och vi som sörjer föl och /eller deras mammor…
Ingen sorg är den andra lik. Dagarna går och det är svårt.
Men solen går alltid upp igen -någon dag och då har vi otroligt fina minnen att plocka fram och glädjas över, det fina som en gång fanns. -som för alltid är borta…Gråter

Stor kram till Er!

DALSGÅRDS OTHELLO RS 624, DALSGÅRDS STAND BY RS 694
www.gullsmyrastuteri.se

Ellinor Johansson
0

Jag hinner inte skriva på föltrådarna så jag säger också ett kollektivt Grattis till alla fölens ägare.

Beklagar samtidigt de stuterier som har drabbats av tråkiga händelser. Hoppas resten av fölningarna går bra så alla få något att glädja sig åt  i sommar.

Annette
0

Nu ligger jag efter igen. Jag har läst alla artiklar om era föl och jag är sååå avundsjuk eftersom jag inte väntar några ;)
Jag säger stort grattis till er alla här. Beklagar även det som inte slutat lyckligt och håller alla tummar för er som kämpar.

IdaS-A
0

Instämmer med #26

#26 Du som bor så nära mig får väl komma ut och titta, krama och lukta på mina fölisar om du blir för fölsjuk :)

Elinor
0

Jag hänger på denna tråden så jag inte missar någon!
GRATTIS!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Beklagar er som inte fått lyckad fölning i år.
En stor tröstekram till er!
Hoppas nu att resterande fölningar slutar som de ska och
vi alla ska få njuta av dessa underbara shetlandsponnyer.

Pyttis
0

Till ER alla GRATTIS till alla fölisar som kommit/kommer. Till Er som det inte gått rätt väg för beklagar Er förlust.

stallostby
0

Snyltar in mig och säger ett kollektivt grattis till alla fina föl!! söta små svarta, smäckra skäckar & läckra färger mm.

Till er som miste föl och ev sto, jag gråter när jag läser det och lider med er!!

angabogard
0

Som tidigare skrivits.. En kanonbra tråd!!

Säger oxå grattis till alla nyblivna fölägare och lycka till ni som går i väntans tider!

Och jag lider med er som förlorat något sto eller föl!

Dior
0

Passar också på att gratta alla som fått föl.

Stort grattis, och lycka till med de små liven i framtiden! Skrattande

och skänker lite trösttankar åt er som förlorat sto eller föl. Verkligen jättetragiskt.

Lycka till, ni som fortfarande väntar!

/Therese.

Medarbetare på Arabiska Fullblod och Westernridning iFocus

zettan
0

Stort grattis till allla som fått små fölisar.

beklagar sorgen för er som förlorat sto eller föl

susanne-s
0

GRATTIS  GRATTIS  GRATTIS
till alla fina föl!!!!!!

DALSGÅRDS OTHELLO RS 624, DALSGÅRDS STAND BY RS 694
www.gullsmyrastuteri.se

Bofride
0

Har inte haft en chans att hänga med, tycker det dyker upp nya föltrådar varje dag!

Så därför säger jag: Grattis till alla er som fått små, söta, härliga och underbara föl! Lycka till i framtiden med dom små!

Hälsningar Sara

Ulla L
0

Jag har inte heller lyckats gratulera alla er som fått era föl redan, men jag läser varenda dag i fölboxen och grattar er i tanken! Alla som redan fått och alla som kommer att få tillökning i shettisfamiljen framöver sägar jag bara:

Gratulerar och lycka till i fortsättningen!

VeronicaP
0

Jag har missat en hel del nu med i slutet här så ett Sort Grattis till alla er som fått föl.

HannaDolly
0

åhh, jag blir avis på alla som har föl. Vill verkligen betäcka DOlly , bara det att det kostar ju :S

Men det är bara att spara. Bättre sent än aldrig

Grattis alla som har fått fina och friska föl :)

[Emmelo]
0

Hänger på här jag med…=)

Grattis till alla vackra fölisar som kommit till världen!

Tröstkramar till er som förlorat era vackra ponnysar!

Kram Emmelie

ingrid
0

Stämmer in med alla föregående.

Stort grattis till alla fölungar!!!!

Beklagar förlusterna av alla föl och ston.

AusaBausa
0

Gratulerar alla nytillkomna fölägare…har varit borta en vecka och känner att jag ej hinner skriva i varje tråd det är ju så många föl! Kul! Så: Grattis allihop!