God morgon 2008-06-04
God morgon
Sista natten på jobbet, är sedan ledig tom lördag, ska bli så skönt! Har inga planer för dagen, fick klart med den sista sommarhagen i går. Hästarna kommer rulla fram i sommar…
Ha en bra dag!

God morgon!
Idag lir en tuff dag, ska strax ta min gurk bil och åka till STHLM och sedan till Västerås. Många mil bakom ratten idag.
Hästarna mår bra, många lugna sköna dagar för dem

God Morgon
solen skiner o det är redan varmt.. önskar att man kunde få lite regn.. hagarna börjar ju bränna sönder, o va gör man när betet liksom förintas?? fodra med hö hela sommaren känns så där kul.. vår lilla fölis fick ju en kompis härom dagen o dom springer nu i full fart, så skönt o se dem.=)
Idag åker min man till Holland i flera dagar, känns så konstig vi har inte varit i från varann så många dagar på flera år..men jag hoppas han får det bra, o får se massor av fina hästar !!! själv fixar vi med skolavslutning i dag..
ha en riktigt bra dag allihopa:)

God morgon
Här skiner solen och det är varmt. Jag undrar när man ska få lite regn? Vore inte fel för betet. Så tort över allt ju.
Idag blir de först jobbet. Sen ska ja hämta brorsonen på dagis. Sen till kvällen blir de stallet. Ska försöka fota lite i kväll.
ha en bra dag alla

God morgon!
Här skiner solen med och varmt börjar det bli, jag skriver som de andra, regn, vi behöver regn nu, det börjar bli lite väl torrt.
Idag blir det först att ta tag i tvätten sedan ska jag åka ner på betena och titta till pållarna så de mår bra. Ska även försöka måla färdigt vår gäststuga inomhus så det blir lister uppsatta där snart, suck, var finns alla extra timmar någonstans…
Ha det gott och bränn er inte allt för mycket i solen

God morgon , jobb idag och sen är det till att köra dottern så hon kan träna Jasse och Ijor och sonen till fotboll en sådan härlig dag där man sitter mycket i bilen och kör ;_).
Ja REGN tror jag många av oss behöver nu , man är ju i valet eller kvalet om man ska slå hö´t nu eller våga vänte lite till.
God morgon!
Ska snart köra till jobbet och därefter blir det nog ett dopp med dottern. Skulle bada igår men tyckte det var för kallt i vattnet
. Ska se om jag ska börja kalka stallet ikväll.
Ha en bra dag alla

Har precis hämtat hem min häst från grannens hage.
Nångång under morgonkvisten så har han brutit sig ur sin hage, troligtvis pga att han varit orolig för alla knott och stuckit ner till de andra hästarna.
Vaknade i morse av att grannen ringer och säger nåt om att din häst är här, en av de andra har ramlat och jag får inte upp honom.
Jag upp till sovrummet igen och kör upp ungarna ur sängen, får på dem kläder och ut till flakmoppen. Nere i deras hage ligger stackars hästen, en korsning mellan nordsvensk/lipizzaner uppe på ett stenröse, det såg ut som om han hade brutit alla ben i hela kropen. Han har inte legat så länge, max 2 timmar, men mysing fyller 29 år i år, och tänk en 96årig människa som ramlar över en hög med stenbumlingar.
Det enda var att ringa räddningstjänsten. Som tur var kom de snabbt, och med hjälp av breda band och en traktor så kunde vi få upp gammelhästen på benen. Han var lite ostadig några minuter, men sedan kunde han gå försiktigt ut till gårdsplanen och invänta veterinär.
Det känns jättehemskt att det är min häst som orsakat det hela, men iallafall skönt att gammelhästen har klarat sig såpass bra trots allt. Nu har minsta ungen somnat i soffan, hon har feber och är helt slut efter morgonens hemska äventyr. Jag med nu när chocken börjar släppa.
Ha en bra dag ni andra.
Snabba är de, tidningarna. Redan en artikel i Borås Tidning i Marksidorna.

Fick ett så trevligt mail från Finland igår, från en person som äger en av våra uppfödningar: Furunäs Jenny. Jenny är född 1973 … så hon är nu hela 35 år gammal och i prima form! Av fotona att döma så kan man se att hon har ett härligt hull och att det egentligen bara är hennes gråhåriga huvud som avslöjar att hon är så pass gammal! Fantastiskt! 
Ja en god morgon är det :-) Paola fölade i morse ett STORT fint stoföl.
Varmt är det och jag ska snart bege mig ut och bada med hundarna en stund tänkte jag.
Havsrosens stuteri www.havsrosensstuteri.se

#8 Men så roligt & läsa det du skriver, det är så att t.o.m. jag blir glad i hela ansiktet fasten jag aldrig sett hästen, men det är så roligt & läsa om alla fina & pigga gammla shettisar…
Här i malung skiner solen & det är redan mkt varmt men ja måste ändå ut & göra fler beteshagar, undrar varför man alltid måste vänta tills "sista" stund med att göa allt 
Önskar er alla goa människor en skön onsdag…

#9 Grattis Milla! Så skönt att alla fölningarna är över och gått bra. Kul att det blev ett sto. 
#8 Har du möjlighet att scanna in foto på gammeltanten? *nyf* Älskar gamla pållar. 

#8: Grattis Milla!
#10 och 11: Jag tar mig friheten att lägga ut ett av fotona jag fick. Hoppas att ägaren tycker det är OK!
Fotograf: Tiina Löytömäki
Tiina har berättat att Jenny kom till Finland 1986 och att hon har fått 7 föl. Tiina själv har haft henne sedan 1993 och berättade att Jenny älskar att bada i en sjö de har i hagen! Jenny har jättefina tänder och äter med glädje både hö, morötter och äpplen. Bara en gång har veterinären behövt komma ut och det var p.g.a. en ögoninflamation. I övrigt har hon varit kärnfrisk! 
#12 så jätteroligt att se en så väl bibehållen dam!!!!!! :-) Jättefin!!!!! (med ett hiiimla fint namn ;-)) *s*
#12 gud vad härligt m så gamla pållar! Hon såg verkligen fin ut för sin ålder..

#13: Visst är det ett fint namn! 
#13 och 14: Jag är själv helt förbluffad över hennes hull! Man har ju sett betydligt yngre hästar i mycket sämre kondition …
Vilken fin gammal märr!!!
Tack för grattis hälsningarna

#17: Härligt! Grattis Carina!

GRATTIS Milla o Carina till fina tjejer !!!
Grattis Carina

o grattis till dig också milla
Grattis Carina!!
Delad glädje är dubbel glädje :)
#12: Vad fin hon är gamla Jenny !!! :-)
Grattis till alla som fått föl idag också! Härligt när det går bra :-)