Vad saknas?
Vad saknar ni till mini/standard shetland utrustningsmässigt? Vad skulle ni önska fanns att köpa färdigt utan en massa omändringar eller specialbeställningar? Vad skulle ni vilja ha för färger på era grejer? Önska fritt nu! 
Amor vincit omnia 
Jag saknar något sommartäcke som man kan ha när man åker på tävling. Jag hittar bara fleece, regn, vinter eller tjockare stall täcke men inget tunnare täcke i stl. 85cm. Skllu vilja ha det i grönt eller blått, eller något sådant.

SELAR!!!
Är så trött på att göra om!
Oj, där finns väl en hel del.
Bra täcken med bra passform som inte kostar skjortan, benskydd, lindor, schabrak…bra sadlar. Snygga saker som grimmor osv. som inte är i rosa, ljusblått m.m.

Senskydd. Jag har tittat på flera olika sorter, alla har varit "storlek shetland", men de har alltid varit för långa upptill och för stora i koppen.
Ulltäcken och tunna bomullstäcken med rätt passform, lika billigt som man kan hitta till stor häst/ponny.
Träns! Som passar, som inte är jättetjocka i lädret, som inte har för kort nosrem och för lång käkrem.
BETT!!! I storlek 6,5 och 7,5. Tredelade tränsbett, max 10 mm tjocka.
Sajtvärd för Medeltiden iFokus
Medarbetare på Galopp iFokus
www.stuteriprecious.se
#5 Håller med !! TRÄNS med lagom långa remmar. Ett perfekt shettisträns består av pannband str full, sidistycken str ponny nosrem/nosgrimma str cob, käkrem str shetland, tyglar storlek ponny.

Håller med helt om storleken på tränsen! Har exakt samma problem..
Snygga täcken som är tunna i liknande bävernylon, som inte kostar 800:- minst! Många olika färger…
Benskydd lagom långa och lagom långa spännen, finns en del skydd, men de måste dras åt så mycket som går.
Inte i läder!
Vi har en färg till varje ponny, men det som är svårast att få tag på är lila & gult. Sedan rött. Blått och grönt brukar finnas lite att få tag på, svart med guld… inget mer rosa och ljusblått som sagt ovan…
Lila eller blå grimma som passar liten shetland, inte mini alltså. Ponny är för stort, shetland går inte runt nosen…

Träns som passar bra, med remmar som inte är så stora att huvudet försvinner i det. Gärna ett läckert med bredare nosgrimna.
Täcken med bra storlekar och rätt passform.
Benskydd/lindor.
Snygga grimmor som finns i andra färger än rosa, lila och babyblått, och bättre passform på shetlandstorlekarna.
Minishetlandsgrimmor med små spännen men ändå hållbara!! Och gärna snabbspänning. Även minishetlandsfölgrimmor som sitter bra.
Delad glädje är dubbel glädje :)

All utrustning i limegrönt! (kanske inte träns då)
Grimmor där ringen man fäster grimskaftet i är rörlig. självklart limegröna =)
Medarbetare på ~`Dressyr´~ och ~`Harry Potter´~
Transportskydd, selunderlägg, schabrak med möjlighet till brodyr, senskydd (gärna i läder)

Jag saknar att det inte finns lite fler sadlar att välja på, till exempel dressysadel i strl 14tum
De som finns är ju antingen putor eller "ekonimisadlar" typ borjes, lite ojämna och knepig kvalite på en del.
Träns, körhuvudlag, grimmor, benskydd.

#7 Jag har köpt ett Bävernylontäcke till min mini från www.helpoffice.se , hästbutiken Pålle och Mimmi. Affärsinnehavaren syr själv. Jag beställde i stl 80, det kostade 100 kr.
Hon syr även små vojlockar och transportskydd.

tömkörningsgjord i läder i strl mini. fast d kanske finns men jag har bara hittat i neopren…

Små grimmor med snabbspänne, täcken med bra passform, dressyrsadel.
#1 håller med om täcken .
#5 håller med om träns, och sen skydd .