Shetlandsponny iFokus

Shetlandsponny

Etikett: 21-föreningsfrågor-övriga
Läst 1420 ggr
Annette
0

Visningskurs med Shetland Väst

Den 7 juni anordnar Shetland Väst en visningskurs i Rossebo Ridhus.

För mer information, titta i kalendern under juni månad
www.shetlandvast.se

sanne
0

men Annette.. var ligger det ??? vore himla kul, men måste kolla så det inte krockar med annat bara…

Annette
0

Det ligger i Stigen. Jag har varit där men kan ej förklara vägen Generad. Skall fixa en vägbeskrivning och lägga ut på Västs sida.

Anette S! Du kanske kan förklara, du som känner till trakterna Glad.

Jag tycker absolut så många som möjligt skall anmäla, det var väldigt trevligt förra gången. Och det krockar inte med något annat, åtminstone inte i min almanacka ;)

stallostby
0

jag missade den kursen förra året tyvärr. Men nu prioriterar jag exterörkursen. Hade schemamöte idag, kan inte få ledigt mer i sommar. Nackdel när man bara jobbar helger.

Annette
0

#3. Det var ingen förra året, den var 2006.

stallostby
0

Skraraborgs hushållningssällskap eller vad det heter hade en visningskurs.

Anette
0

#2 #6 Tur att det finns kartor..hade inte med bästa vilja i världen kunnat förklara vägen dit! Generad Jag är helt värdelös på att hitta, det är alltid yrkeschauffören i huset som kör som tur är.Glad För övrigt är det en jättebra kurs som jag varmt rekomenderar! Om vi har tid kommer vi att gå den igen. Vi hade jättetrevligt förra gången och lärde oss en massa "bra att veta" saker.

Underbar
0

Det hade varit intressant och roligt.

sanne
0

ok då har jag lite humm om var det ligger. Vem kommer "hålla" i det ?? är det Karin o Stefan ?!

gud va jag frågar massa dumt, men vore bra o veta om man kan åka eller ej först kanske…

Annette
0

Ja, det är Stefan och Karin som håller i det.

zettan
0

ÅÅÅÅÅÅÅ ja vill åka

SannaHolmgren
0

Hade varit jättekul att åka men hoppar över det även denna gång. Makens lastbilskörkort ska prioriteras och då går ju pengarna dit.

zettan
0

de kostar bara 50 kr. Så kom igen nu anmäl för detta är ett jätte bra tillfälle.

Annette
0

Om man åker fler från samma håll går det ju dessutom att samåka.

Det var jättetrevligt förra gången. Både lärorikt och härligt att sitta ute i solen och prata och fika.

zettan
0

ja ska se om ja hittar ngn att samåka med för tror inte ja vill åka moppe så långt Skrattande

Annette
0

Du får ta tåget till Skövde, så kan du åka med oss därifrån ;)

zettan
0

Tack Annette ja ska se om de är ngn här som ska åka. annars hör ja av  mig

SannaHolmgren
0

Ja just det ja. Samåka vore ju nåt, det tänkte jag inte alls på. Isåfall kanske vi kan samåka zettan?

Annette
0

Jag puttar upp denna tråd.

Det behövs minst 10 deltagare för att detta skall kunna genömföras. Det borde vi väl verkligen klara av att skrapa ihop?
Passar både nybörjare och den erfarne.

Ta tillfället i akt att umgås en dag med andra shettisintresserade människor utanför utställningringens stress :)

stallostby
0

tyvärr kan jag inte få mer ledigt nu, har lagt in om komp 1 juni, för jag vill dit och titta..

SannaHolmgren
0

Jag måste också jobbaLedsen. Ont om vikarier och så har jag har varit ledig och bytt turer hela våren känns det som för att komma iväg på alla brukskörningsdagar som har varit.  Går det inte att flytta kursen till en helg då det är fler som kan?

PetraJ
0

Vi är 2 som skall anmäla oss idag.

Annette
0

#21. Synd att du inte kan.
Tyvärr är det ju svårt att byta datum, finns ju inget som passar alla. Helgen efter är det skolavslutningar/studenter på många platser och ytterligare en helg senare midsommar. Så det finns inte mycket att välja på.

#22. Vad kul att ni kommer :) Vi åker två stycken härifrån också.

VeronicaP
0

Det är lite väl långt för mig …

PetraJ
0

#23 Behöver man ha egen häst med? För jag har ingen jag kan ta med mig. Caramell är på sommarbete

Marta
0

Hade jag vetat det tidigare så hade jag inte bokat den dagen till Blå Stjärnan. Men kanske de får ställa in också så då kan jag ju komma..

Annette
0

#25. Nej, det gör man som man vill. Några stycken måste man ju ha, men man kan ju turas om med de som är med, så behöver inte alla ta med häst.

zettan
0

Idag anmälde en kompis mig och henne till visningskursen. Ska bli så kul. Jag tar inte med ngn häst upp i allafall.

HannaDolly
0

åhhh, vill åka. hur mkt kostar det ?

Annette
0

#28. Vad kul :)

Jag skall sätta upp en lappar när det är utställning i Uddevalla, där folk kan anmäla sig direkt, tänkte jag.

Denna kurs skall väl åtminstone bli av, vi är nog redan 10 :)
Men det finns ju utrymme för hur många som helst.

zettan
0

#29 50 kr

Ska pengarna betalas på plats eller ska man sätta in på shetlandvästs pg nr?

HannaDolly
0

jag ska lätt dit om det bara kostar 50 kr, kom igen nu allihopa. det  verkar ju jätte kul och mysigt :)

Annette
0

#31. Bra fråga!

Förra gången betalade vi på plats, så det har jag utgått ifrån att vi gör även denna gång.

zettan
0

#33 okej då tar ja med pengar =) Ska bli så kul och framför allt lärorikt. Ja har ju inte visat så mkt tidigare.

Annette
0

#34. Glöm inte att ta med fika också :) Umgänget och ätandet är halva nöjet Flört.

zettan
0

#35 haha köper väl en dricka och chocklad på vägen så är fikat räddat Cool

Annette
0

Sista anmälningsdag är på söndag.

Annette
0

Denna kurs kommer att genomföras, det har inkommit ca 12 anmälningar :)

Det innebär att vi kan förlänga anmälningstiden till fredag 6 juni, så om några fler vill vara med är ni välkomna att anmäla er.

För mer info, se www.shetlandvast.se där även vägbeskrivning kommer att läggas ut inom kort.

PetraJ
0

Vad kul det kommer att bli.

Ninnii
0

Är det någon från Skar, skövde som ska dit?

Annette
0

#40. Vi åker från Skövdehållet. Finns plats i bilen.

Ninnii
0

#41 Ska kolla om jag kan få branvakt, så kanske jag kan hänga med på detta. Vore lite roligt faktiskt! Åker ni över Axvall, Skara när ni åker?

Annette
0

#42. Ja, det gör vi, så du kan hoppa på där någonstans.

Ninnii
0

Vad gulligt! Ska kolla läget och se om jag kan åka med! Tack!

SannaHolmgren
0

Jag har försökt byta jobbtur men det gick inte:-( Flera vik är inne den helgen, och ingen av ordinarie vill jobba dan efter nationaldagen. Men det kanske blir av en kurs nästa år igen och då ska vi försöka vara med.

Ninnii
0

#43 Jag kunde inte lösa det med barnvakt, min mamma och pappa ska åka upp till Strängnäs och hälsa på min syster som har opererat sig. Mne det var väldigt gulligt att erbjuda plats i bilen. Det kanske blir fler tillfällen med visningskurs.

Annette
0

#46. Så är det ibland. Det blir säkert fler tillfällen, många av Västs aktiviteter ligger åt det hållet och då åker vi ju ändå förbi.

Annette
0

Nu ligger en vägbeskrivning ute på www.shetlandvast.se , den finns på startsidan så den lätt hittas. Vid mer detaljerad vägbeskrivning hänvisas ni till att kontakta Stefan och Karin, även deras telefonnnummer finns där.

Det går fortfarande bra att anmäla sig. Om det skulle vara så att någon får för sig i morgon bitti att de ockå vill komma, så går det bra utan föranmälan också :)

Påminner om att man skall ha med egen fikakorg och gärna något att sitta på.

Vi ses i morgon :)

zettan
0

Hej

Jag och Pernilla kommer tyvärr inte upp pga olika själ. Hoppas ni andra får trevligt

Annette
0

#49. Har du ringt och avanmält er? Om inte, gör det.