God morgon 08-06-08
Äntligen! Det har regnat här i natt, tom små vattenpölar ute på gården. (Täby)
Godmorgon!
Lyckos dej, här är torrt som krut men hoppas på lite regn denna vecka. Idag åker Balotte till hingsten, hoppas det tar sej denna gången.
Ha en bra dag alla!

God Morgon
här är varmt som tusan redan.. min man kom hem efter 2 i natt efter en lååång resa hem från Holland, men va han har mkt o berätta:) vilka fina hästar han har fotat.. jag önskar att jag varit med där nere..
idag kommer Jozo´s uppfödare med ett sto till honom, så nu får vi sätta fart o städa o köra vatten till pållarna innan hon kommer, ska försöka hinna baka lite oxå.. sen ska jag hämta stolp till nya betet ! ska bli underbart o få släppa på ungstona där !
Ha en underbar dag allihopa !!!

Oops, glömde att jag skulle länka till denna fina artikel som Johanna Langewall skrivit till ridsport !
TACK johanna !!! så fin bild på båda hästarna !!

God morgon
Prexis gått upp. Varmt idag också. Men hörde att de eventuellt skulle komma in lite regn i nästa vecka.
Idag blir det stallet vid lunch. Har lite jag måste pyssla med. Kolla över en betes hage och se om ja ska byta hagar på lite hästar.
ha en bra dag alla
Här hos oss är det snustorrt, ingen nederbörd sen den sista snön. Åskade i natt men inte en droppe egn det kom. Hagarna börjar torka upp runt huset så nu får vi stängsla längre bort.
Vill ha regn NU.
Ha en bra dag i värmen.

Vi har tydligen haft strömavbrott i natt och nu går det inte att starta den andra datorn. Självklart är det den som alla program och foton ligger på. Får väl se om det går att väcka liv i honom eller om allt är förlorat.
Jag är less på både värmen och min envisa förkylning, jag orkar inte ens hälften av alla måsten. Till råga på allt har vi ett par extra hårda arbetsveckor på jobbet också, både planteringar och klippning av häcker utöver allt det andra.
Här är det en god morgon!! Kitty fölade i morse ett hingstföl, ska ut och ta lite bilder!!
Ha en trevlig dag alla!!
Delad glädje är dubbel glädje :)
#7 Grattis!!!!
#7 Grattis! Det var väl vad du önskade?

Här är det redan riktigt hett,blir tokig på vår 1åring Miss Elisabeth som roar sig med att köra ner benen i vatten karen och välta ur dessa,denna nya hobby är ju inte bra i värmen,kanske jag kan lägga någon tung sten i botten,jäkla häst !!!

ÅÅÅ jätte grattis Linan !!! precis som du ville !!!
Stort grattis Linan
Havsrosens stuteri www.havsrosensstuteri.se

#7: Grattis Linan! Härligt!

Gratulerar! Känns det speciellt med första "riktigt egna" fölet? Vad härligt att fölningen gick bra, hoppas det fortsätter så!

Grattis Linan =)
Tack alla!! Han är så fin, tyvärr hade jag inte min kamera utan lånade min pojkvänns kompaktkamera så bilderna blev inte så bra, men det finns en på hemsidan.
Delad glädje är dubbel glädje :)
#10 Jag förstår dina problem… har en treårig fjording som inte bara välter ut vattnet, utan vippar karet upponer, och sedan står hon som en elefant på cirkus på karet med framhovarna. Ser rätt kul ut, men det är åtskilliga hinkar och baljor hon trampat sönder.
Marie
God kväll!
Nu är balotte hos hingsten vi tog kasper denna gång hoppas det tar sej i år. Svägerskan fick en ettåring med sej hem så offelia ska gå hos henne tills balotte kommer hem. Det var så tomt i stallet, så nu vetjag inte vad jag ska göra på morgnarna och kvällarna.
Ha en bra kväll alla!

Grattis Linan till hingstfölet.
God kväll!! Här har det varit hetare än hetast och jag har stått hela dagen på Halmstads travbanan och svettats , det är ju som ne liten grop där på innerplan när man ska stå som flaggvakt.
Men det gick ju bra för Amanda och hennes hästar idag ju , Dalsgårds Jasmin vann och gjorde en ny sänkning och hon vann med väldigt god marginal också. Ijor han gick kanon bra och kom 3:a även han en snygg sänkning på sitt rekord.
Sen var det bara hem med hästarna och sen i väg på fotboll då sonen spelade och det gick bra för dem med oavgjort och sonen gjorde 2 mål .
Regn Regn vad är det för något här bränner ju allt ner just nu känns det som.