God morgon 9 juni
En lång, hård dag väntar i värmen. Penseérna skall ryckas upp och sommarblommor planteras. Eftersom jag inte får använda armen fullt ut ännu skall jag få hjälp med att köra ut jord i skottkärra. Hoppas det är en stark kvinna som de hittat till detta arbete, man vet ju aldrig när man inte sett folket.
Detta samt att se till hästarna är väl det som hinns med idag, gissar på att jag stupar i säng i kväll, för i morgon är en liknande dag.
God morgon!
Idag var det ingen som gnäggade när jag kom ut. Balotte hos hingsten och Offelia hos svägerskan. Men dom kommer snart tillbaka. Tur att jag har mina getter Ulla och Getrud. Idag blir det jobb och städning. Ikväll ska jag och dottern ut och hälsa på Offelia.
Ha en bra dag alla!

morrn morrn
Så trött jag är idag. Är nog allergisk mot måndagar hehe. Nerå. Ja ska snart äta frukost och sen sätta mig på cykeln ohc cykla till jobbet.
Efter jobbet väntar vikning av tvätt som ja tvätta igår. Hela soffan full. Hatar att vika tvätt. Sen blir de lite pyssel med pållarna i kväll.
ha en bra dag alla

Det verkar bli en god morgon här med! Höet ligger strängat, skullen är städad, elevatorn på plats och i hyfsad funktion. Det luktar ljuvligt av hö från åkern. Det ska bli så härligt när det är på plats. Jag kommer troligtvis att få köpa till hö i år, får se hur mkt det blir. Fint blir det i alla fall! Sen kan jag släppa hästarna på bete och bara njuta av sommaren. Godmorgon!

God morgon , härär det faktiskt molnigt idag och blåser , så vem vet vi kanske ändå får regn någon gång . Jobb som gäller idag och sen är det till att vattna hästar lite här och där kan jag tro.
Jag är rätt trött efter gårdagen så här hemma sen efter jobbet ska jag nog inte göra allt för mycket.

Vi fick kattungar i natt, fem stycken. Det gick så bra, nu ligger de mest och myser och äter förstås.
Och här har vi fått 4 små marsvinsbebisar!
Och vi har också fått kattungar. Det blev 5 stycken men 2 var döda.
Amor vincit omnia 
God eftermiddag alla! Har varit ute och pysslat i stallet och i dag tog jag in lilla fölis och mätte honom, han är 62,5 cm. Är det litet elelr stort, eller ganska normalt?
Han är än så länge namnlös… Fler bilder finns på hemsidan!
Delad glädje är dubbel glädje :)
#8 Låter alldeles normalt! Hur stora brukar era miniföl vara? Bara nyfiken för att kunna jämföra med standard.
#9 minifölen brukar ligga runt 50-55. Den minsta vi fått var Microt, hon var på 43 cm, men hon är ju född 1 månad för tidigt…

God eftermiddag.
Ska iväg till jobbet nu, det är hur varmt som helst ute och varmare på jobbet. Hela taket och bägge kortsidorna är av glas, så det blir som i ett växthus.
Fölen leker väldigt mycket, hur de nu orkar i värmen.
Jag vill ha regn!
Ha en toppen dag

#8 han ser jätte fin ut Linan. Mina fölisar som jag fick i år var 71 samt 60 cm höga. Förra årets föl var 65. Så de låter precis lagom på Kittys föl.

#8 Både Garbo och Bellan mätte 62 cm som nykläckta, båda mättes in på 99 cm vid treårspremieringarna.

vårt hingstföl var lite drygt 70 cm, det tyckte jag var stort, fast jag har inget att jämföra med.Modern är i o f 105 och fadern 100.
#12 Tack, tycker de blir lite finare några dagar efter födseln, när de har hunnit vecklat ut sig ordentligt!!

#15: Håller med om att det oftast är så. Efter några dagar så hänger alla kroppsdelar ihop lite bättre. 
Jag har dock ett sto, Furunäs Nicolita, vars avkommor oftast är "färdiga" redan från början!

Våra föl förra året var stora, Beyla var 68cm, och Bubben var 71cm.. Chelzea i år var 67 ungefär men väldigt grov o fin:)
Han blir nog en alldelles lagom kille ska du se !
Go Kväll, förresten..
har jobbat hela dagen o nu har vi satt alla stolpar på nya betet !! började m tråden , men får fortsatta i morgon, då magen vill ha middag nu.. dom lovar lite regn på Onsdag.. vågar man tro det ?! grannen har nu balat första skörden o den blev fin men dock ej så många balar som önskat..hoppas vi får i år…
ha en bra kväll !