Shetlandsponny iFokus

Shetlandsponny

Etikettallmänt
Läst 636 ggr
Annarex
0

vilken tur Hon hade!

mitt sto fick ett litet föl 18 april , vi önskade ett sto o skäck o vi fick båda! vi trodde att hon diade men det gjorde hon inte , hon föddes på fredag morgonen o på lördagen när vi skulle släppa ut dom ett tag ramla hon ihop o var skitdålig! vi Mjölkade stot o gav henne men tyvärr blev hon inte bättre, så vi ringde vet, men dom sa att hon kmr aldrig överleva utan plastma… vi ringde även till strömsholm o dom sa att hon inte heller skulle överleva! men plasman var slut i östergötland! så enda alternativet var strömsholm , men hade inga pengar så vi tog ut vetrinären o dom gav henne dropp o pencilin för hon hade börjat få inflamationer , men vi fick fortsätta att mjölka stoet , o vi försökte o få henne o dia men hon ville liksom inte,men sen en morgon när vi kmr ut o ska ge henne så ser o hör vi att hon står o diar! vi var helt överlyckliga!

vetrinärerna trodde inte hon skulle överleva helgen men nu är hon snart 2 mån o världens piggaste lilla föl :) hon ska heta Engla BMW.

Charlotte-Aveback
0

Vilken tur att allt gick bra!

Charlotte-J
0

Skönt att allt gick bra Anna!

Amor vincit omnia Kyss

Pia-Lena
0

Annars vore det isländska " Ofeíg " ett passande namn, det betyder ungefär "hon som vill överleva".

AusaBausa
0

Vad skönt attt allt gick vägen, ibland får man vara lite envisare än vet. ;-D

Annarex
0

jaa jag är helt överlycklig att hon överlevde , eftersom jag alltid brukar ha otur med allting så trodde vi inte att hon skulle överleva , men hon måste verkligen ha livsgnista:)

Annarex
0

jag kan lägga in en bild på henne sen när jag kmr hem för hon är verkligen jättefin:)

men jag är i skolan nu o jag har ingen bild på henne hääärLedsen

fuxar
0

Skönt att det gick bra, lycka till!!!!!

carina-w
0

Härligt att det gick bra

Annarex
0

jaa det är jättekul att hon överlevde:)

icansson
0