Smarta idéer.
Pysslar lite smått här på gården och har en del att göra. Vi ska bland annat bygga vindskydd i höst och gör det nog i ena änden av ladan, så har vi en vägg "gratis" 
Dela gärna med Er av alla smarta idéer ni har i era stall för att förenkla och förgylla vardagen. Allt från smart förvaring till byggtips.
Med risk för att göra reklam - gummikrokarna från Börjes är helt suveräna. Bra hållbarhet och ingen risk att pållarna gör sig illa.
Aha, ska kolla in dom 
Själv önskar jag mig en slangvinda på väggen i vårt vattenrum så att jag kan fylla vattenhinkarna på plats i hagen i vinter och slippa halka omkring höggravid och dan med överfulla hinkar som bara skvätter ut…
Just det, när vi byggde stallet så SKRUVADE vi alla plankor i boxarna. Lätt att byta om de skulle gå sönder.

Vi har trätt i plankorna i u-formade järn som är skruvade i pelarna som går mellan golv och tak. Bara att lyfta ur bräda efter bräda om man vill ändra höjden på boxväggarna.
Funderar om nån har någon smart idé ang varmskåp e.dyl till kallstall. Vill ju gärna kunna ha vissa saker frysfritt i stallet, vi har kallstall utan uppvärmd eller isolerad sadelkammare.
Bygga låda m. frigolit i?
Kylskåp e.dyl. Skulle det fungera? Kan man ha något sådant i stallet, det bör ju vara isolerat från kylan utifrån…eller? Jag ska alltså inte använda det som kylskåp utan då mer som "varmskåp"
Vad tror ni. Nån som har erfarenhet?

#5 Jag har kyl (o frys) i stallet. I det förvarar jag tex flytande vitaminer som skall stå frostfritt.
I frysen har min stalltjejer micropizzor o diverse annan micromat. :-)
/Cattis
.:. www.shetlandsponny.com .:.
Perfekt! Då ska jag nog ta och leta efter en beg kyl!