Shetlandsponny iFokus

Shetlandsponny

Etikettallmänt
Läst 694 ggr
MalinLarsson
0

Gokväll!

Sitter här och förbereder en natt i fölvakans tecken! Glad Vår lilla Samantha Fox, verkar vara på G! Imorse hade hon "diarre" och nu ikväll riktig mjölk i ljuvren, så allt tyder på en liten fölis inom 24h!! Det är alltid lika spännande!

Ninnii
0

Å vad spännande! Väntar på kiss ungar här.

Milla
0

oj så spännande, jag håller tummarna för att allt ska gå bra. Meddela mig så fort det är klart så skickar jag betäckningsrapporten till dig.

Havsrosens stuteri www.havsrosensstuteri.se

MalinLarsson
0

#2 Jaha, nu har jag ett ansikte på dig! Man vet ju inte vilka "alla" är här på forumet än.  TACK!!

#3 Lycka till med kättlingarna!

Marta
0

Ja, lycka till. Här har vi just haft en kamp mot klockan och dåliga odds. Men vi lyckdes få ut fölet och förhoppningsvis klarar sig stoet. Fölet var ju dött men det räkande vi med för moderkakan hade släppt också. Usch , det är så trist och man känner sig så ledsen.

Men jag hoppas det går ba för dig och du vet att du kan höra av dig om det behövs.

Charlotte-Aveback
0

#4: Men usch, vad tråkigt Märta! Hoppas verkligen att stoet klarar sig!

#0: Lycka till med fölvaket!

MalinLarsson
0

Jag skulle tro att det blir föl inatt, hon galloppar runt ena stunden och står och stirrar andra! Nu när ja var ute gnäggade hon lite hest och muttrande och jag fick inte kolla hur det såg ut under svansen…

#4 Märta nu blir ja orolig! du vet att jag ringer om jag behöver hjälp!! men vi får tro att det går bra!

#5 Tack

Ellinor Johansson
0

# 0 Lycka till!

# 4 Nej vad tråkigt Märta, håller tummarna för att stoet klarar sig

Marta
0

Malin har fått ett stoföl!!   Grattis!

#5,7 Ja, vi hoppas oxå att det blir bra med henne. Det som oroar är att tarmen krystades ut en bit under fölningen och nu halkar den ju ut väldigt lätt så vi är där och puttar in. Bara det inte går hål på den så ska det väl ordna sig.
Tack för omtanken.

MalinLarsson
0

Ja nu har det blivit föl! Ett fuxfärgat stoföl!

Jag fick faktiskt ringa Hans och Märta då inte fölet kom riktigt som det skulle, men med lite hjälp via mobilen och en kraftansträngning så kom det lilla fölet ut.

Först såg det helt livlöst ut, min tanke var direkt att nu är det dött! men sen sprattla det till i de små benen och mor och dotter mår bra ftf. Ska gå ut nu igen och se så att den lilla fått/får i sig mjölk.

TACK!! Hans och Märta

MalinLarsson
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

En bild på dem!

sanne
0

Grattis Malin !

zettan
0

Grattis Mailin

Charlotte-Aveback
0

Grattis Malin! Skönt att allt gick bra!

VeronicaP
0

Grattis Malin till sto fölet , så nu har du också en liten Favvis föl och ett sto efter han är ju inte fel.

#8 Jag hoppas att allt går bra med erat sto.

Milla
0

Stort grattis Malin!!

#8 hoppas allt går bra med stoet

Havsrosens stuteri www.havsrosensstuteri.se

Bjorsell
0

Grattis Malin, skönt att det gick bra! vi kommer och tittar någon dag…

AusaBausa
0

Grattis till fölet!

Håller tummarna att stoet återhämtar sig Märta!