Shetlandsponny iFokus

Shetlandsponny

Etikettallmänt
Läst 373 ggr
Mone´t
0

Avmaskning

Hur mycke kostar det att avmaska?

Hanna-D
0

Beror på vilket märke och hur mkt maskmedel som går åt förstås.

Hanna-D
0

Och ta bort min bild som du snott!

Mone´t
0

jag vet…

Ja,jag såg det sen.Hade lagt in den på mina bilder….

Hur ändrar man???Generad

Hanna-D
0

Inställningar - Personliga inställningar och sedan ändra visningsbilden.

Frågan är hur den hamnade där överhuvudtaget? Tror inte att fotografen (är inte min bild) blir glad om hon ser det där…

roslagen
0

Mone´t

Bilden ska genast bort från din sida då det är jag som fotografen och har exklusiv ensamrätt till denna!

nallebjörn
0

TA BORT MIN BILD OCKSÅ! hur 17 kan du stjäla på det viset? TA GENAST BORT DEN! BILDEN DU HAR I RUTAN: DET ÄR MIN PONNY OCH MIN BILD!

Charlotte-J
0

Fy vad dåligt att ta andras bilder.

Amor vincit omnia Kyss

VeronicaP
0

Tänk på att hon inte är så gammal , så ni kan ju kanske hjälpa henne och förklara för henne hur det funkar i pm eller nåt , så hon inte blir rädd för att komma hit igen……

Det är ju faktiskt så att många av de små barnen inte vet hur det ska vara eller funkar.

[Anna-N]
0
Cattis
0

Måste instämma med Veronica.

Om man utgår från att informationen på tjejens personliga sida är korrekt så är hon en elvaåring. 

Det är inte okej att stjäla andras bilder, men för vissa kanske inte lånet av bilder o stöld är ngt de kopplar ihop. Då är det bättre att förklara, funkar det inte när man förklarat - DÅ, kan man "fräsa" ifrån. Men man skäller inte ut barn hur som helst.

Även om man tar det via PM bör man tänka igenom hur man skriver. Jag har fått en kopia av en förälder på ett ganska smaklöst PM - som man inte ens skickar till en annan vuxen.

Utgå inte från att allt är gjort med onda avsikter.

/Cattis

.:. www.shetlandsponny.com .:.

nallebjörn
0

jag skiter fullständigt i om hon är 11 eller hon är 50! jag har en 11 åring som rider mina shettisar och hon är banne mej klokare än många vuxna. Jag har fått förfrågan om mina bilder av barn betydligt yngre så åldern i detta fallet bryr jag mej inte om. Min bild ska tas bort och gör tjejen det inte själv tar jag för givet att någon ansvarig gör det!

Cattis
0

#11 Det är då bäst att du då kontaktar ngn ansvarig som har befogenhet att gå in o röra filer på andras personliga sidor. Vi har det iaf inte.

Man beter sig inte hur som helst mot andra. Och man skriver inte hur som helst till en elvaåring. Så enkelt är det. Man kan uppföra sig med hyfs och sunt förnuft. Mot alla, oavsett ålder.

/Cattis

nallebjörn
0

#12 ska JAG kontakta någon ansvarig?! Är det inte DU som har ansvar för just denna sajten? Det är ju DU som får skriva vad du vill och DU som får uppföra dej hur du vill. Det är vi andra som ska acceptera detta så jag föreslår att DU tar kontskat med denna tjejen och förklarar det vi andra idioter då inte är kapabla till.

Cattis
0

#13 Oj då.

Jag har inte ansvar för vad enskild person gör. Så det får du lösa själv.

Jag får inte uppföra mig hur jag vill eller skriva vad jag vill. Inte du heller och det är väl där skon klämmer.

/Cattis

nallebjörn
0

#14 skon klämmer?!! nädu, vill du ta det här så vassego! skon klämmer inte kan jag säga. Den fick jag i ryggen av dej för lääänge sedan! och fick veta det från andra håll. Så klämmer gör den inte!

Cattis
0

#15 Lägg av nu, har du problem med ngt så sätt dig o skriv ett mail o rensa luften istället.

/Cattis

[Anna-N]
0

En sån enkel sak som att på ett vuxet sätt förklara för #0 hur upphovsrätt fungerar och att man inte tar bilder från andra utan att fråga.

Då är problemet löst utan en massa tjafs!

VeronicaP
0

Men Anna skulle du vilja att någon skällde ut ditt barn för en sådan här sak och använda sådana ord som det används .. Tänkt på att alla barn inte har kunskapen om detta och alla är vi olika och som vuxen ska man väl föregå med gott exempel och det tycker jag inte att det görs här…

Hade någon vuxen skrivit de orden till min dotter för att hon hade gjort något så dumt att hon *lånat* en bild då hade jag nog också gått i taket för att en vuxen kan uppföra sig så mot ett barn, som har gjort detta av oförstånd, vi utgår väl alltid att barn är oskyldiga eller????

Between
0

Alltså är det någon som har berättat för tjejen på ett snällt sätt? Tror inte direkt hon blir glad om alla bara skäller på henne. Hon är ju bara 11år. Och även om hon hade varit äldre så tycker jag att man ska kunna vara trevligare. Cattis har alldeles rätt tycker jag! Även om man är arg på någon kan man väll lägga fram det snällt istället!

nallebjörn
0

Frågan är ju vad som egentligen hjälper! ni kan själva gå in på www.stallet.se och hitta bla era avelshingstar, ston mm som ligger "till salu" på denna sajt. Jag har fått flera förfrågningar om mina bilder från hemsidan. Svarat nej snällt och ta mej fan ligger bilderna där ändå. Har pratat med barnen och sen säger dom bara ash jag sket i att du sa nej.

Och jaha skulle någon säga till min son att inte ta bilder och han gör det ändå ska jag skälla ut honom en gång till.

Mone´t
0

Förlåt,förlåt,förlåt!Gråter

Nu har jag ändrat. Vågar inte sätta nån bild på personligt, ifall att det händer igen…

Mone´t
0

Bilden är iallafall inte nån häst…

[Anna-N]
0

#21. Bra att du ändrat.Glad Nästa gång så fråga ägaren till bilderna om det ät okej att låna en bild. Inte bara på den här sidan utan det gäller på hela internet.

Välkommen till Shetlandsponny.ifokus förresten och hoppas du kommer att trivas!.

Med Vänlig Hälsning, Anna

VeronicaP
0

Välkommen hit Mone´t och alla gör vi fel ibland så är det , vi är inte perfekta någon av oss .

Håller med #23 nu vet du ju hur det funkar på internet och är det något du undrar så kan du ju alltid fråga .

Mone´t
0

Tack…

Milla
0

men snälla nån, hur beter sig vuxna mot barn detta var något av det värsta jag har sett, jo jag har sett mycket. Vad Tjänar ni på att hugga av huvudet av ett barn på detta viset. Usch och fy!!!!!

Mone`t du ska vara väldig välkomen hit och som någon redan skrev så kan alla göra fel.

Jag har också några 11 åringar och visst många gånger beter dom sig bättre än vuxna men det beror nog mest på att vuxna beter sig så svinaktigt i bland.

Havsrosens stuteri www.havsrosensstuteri.se

Hanna-D
0

Har via PM kontaktat den här tjejen tidigare men fick inget svar och bilden togs inte bort. Var inte otrevlig på något sätt ska väl tilläggas innan någon hugger utan hänvisade till upphovsrätten.

Annette
0

Nu har Mone´t tagit bort bilderna hon använt utan lov, så jag tycker att den här diskussionen kan avslutas.

Inlägget är låst för nya kommentarer