Shetlandsponny iFokus

Shetlandsponny

Etikettallmänt
Läst 889 ggr
sara-ek
0

pass krångel

Jag måste vara den 1000:e personen som har krångel med passet;) Men iaf, det för för någon månad sedan som jag skrev här och förklarde att en shettis papper hade försvunnit och ägarna ringde till sss och de sa att vi var tvungna till att dna testa både mamma, pappa och honom själv för att han skulle få stå som shetlandsponny.

Som tur är så hann vi aldrig göra något för en dag så dimper hans pass ned i brevlådan och där står han reggd som shetlandsponny. Det här tycker jag är jätte märkligt. Hästens ägare hade då för flera månader sedan skickat in hans papper och glömt bort detta (visst väldigt klantigt) men hur kan dom på sss säga vid ett flertal tillfällen att ponnyn måste reggas om. Kan inte dom se någonstans att hans papper håller på att bearbetas.

Bara lite nyfiken;)

Annette
0

Tycker inte ni skall lasta SSS stamboksförare för detta, han gör ett jättejobb. Det är väl slarvigare av ägaren att inte ens komma ihåg vart han gjort av dessa viktiga papper. Det är väl inte ens säkert att de uppgav sådana uppgifter så att stamboksföraren kunde kontrollera hur det låg till.

Var glad över de extra besvär du slapp och att du har en riktig shetlandsponny.

Kris_J
0

Håller med #1

Jag har aldrig haft krångel med mina pass. De har alltid gått smidigt.

Veritas odium paretFörvånad

VeronicaP
0

Lätt att missa det är ju mer än ett pass som ska göras ;-)

Ellinor Johansson
0

Nyfiken på vaddå????

Är du nyfiken på om fler köpt ponnyer av ägare inte kommer ihåg att de har skickat ponnyns papper till stambokföraren?  Du borde kanske vara mer nyfiken på hur ägaren skött ärendet?

sara-ek
0

det är så här att denna ponny ägs utan två stycken och dessa två är då far och en vuxen dotter. han skickade in papprerna för väldigt länge sedan ( och ja jag håller med som jag skrev ovan att jag med tycker att det är slarvigt)

Och var ja jag tycker också att dom gör kanonjobb, men som jag skrev undrar jag hur dom kan be henne alltså ägaren att testa om honom osv. näör hon uppger regestriringsnummer osv. så dom fick ju allt på ponnyn. Så hade dom kollat upp honom så borde väl det synts att papprerna var inskickade?

Annette
0

#5. Bäst svar får du om du frågar stamboksföraren direkt. Men varför älta detta mer, problemet är ju löst.

[daytona]
0

som hon skrev så var hon bara lite nyfiken på om någon mer råkat ut för samma…. Hemlis

sara-ek
0

#7 Äntligen någon som inte hackar;)

Jag klagar inte på dom, jag klagar inte på nån jag kom en en undran. Det var allt, men visst jag kan lägga ned det;)

Annette
0

#8. Men det är ju faktiskt inte stamboksföraren som gjort fel. Han har ju talat om hur hästägaren skall gå till väga eftersom han fick uppgifter om att pappren var försvunna.

Jag tycker inte någon har hackat. Men vår stamboksförare är en person vi är väldigt nöjda och glada över, så när han får obefogad kritik så är vi många som reagerar. Vilken annan ras har den service vi shetlandsägare har?

[daytona]
0

#8 bara att vänja sig med hackandet…Fundersam

sara-ek
0

Jag vill bara göra klart här att jag inte hackar på stamboksföraren. Vet inte varför ni får det att låta så.  Det som gjorde mig nyfiken var bara hur det fungerade eftersom att det inte syntes att papprerna fanns där.

VeronicaP
0

#11 Det är ju lätt att missa och mycket görs väl för hand och då han jobbar mest själv så kan det inte vara så lätt att hitta allt om det inte har hunnits läggas in på datan.

sara-ek
0

okej, då vet vi:) Vi var bara lite nyfikna. Menade inte att klanka ned på någon alls:)