Fölnamn IGEN!
Jagfår ett föl framöver e.Fireball v St Polderzicht och u.Kyllemos Zabina. Jag tycker det är kul att pussla ihop namnen på föräldrarna, men hur får man ihop de här? Zazicht, Firbina? ALLA förslag mottages, även de som inte är ihoppusslade, då gärna på Z eller F. Det blir en fux.

ZabFire
Mode & Skönhet.iFokus -sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!

ZaBall, BinBall, FirZa,
Mode & Skönhet.iFokus -sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!
Zafrina, Zafari, Farzaan, Farioza, Frizia.
Amor vincit omnia 

Firebee?
Lite omskrivet för att få det helengelskt (bee=bi ur Zabina). Tycker det skulle vara fräckt på en rapp körhäst. Du vet, kör så det ryker..! ;-)
Tack! Fantasin flödar! Jag väljer inget namn förrän den lille/lilla är född, det betyder otur att döpa ett föl innan den är född har jag fått lära mig. Men Lotta! Farzaan var klart häftigt!
Zabina är ett jättefint sto..ringde också på annonsen..
Firebee var ett bra förslag! mitt förslag är Zafir (en ädelsten när det stavas med s) Zafira om det blir ett sto..
Har själv huvudbry över namn. Har inte kommit på ngt bra än. Ge mig gärna förslag på T eller möjligen J. (Tess * Jozo)
Tack för förslagen! Jag vet inte om det är min Zabina du menar, jag tror inte hon varit på annons…. skit samma! Tess och Jozo kan ju bli Jezz!
eller Tezo
Havsrosens stuteri www.havsrosensstuteri.se
eller Ezzo dock inte på J eller T;-D… Jezo,
Tack för förslagen hade nog inte tänkt blanda namnen även om jag också testat. (jo de var henne jag ringde på..tror hon stod under till salu på hennes hemsida..)

Tennezze
Texaz
Toulouze
Tozcana
Telluz
Triztan
Topaz
Trotzig
Tudor
Touchdown
Titanic
Traveller
Tremendouz
Takt
Tribut
Jetset
Jumbo Jet
Joline (Dolly Parton vs Peter LeMarc…;-)
Pernilla P!! Nu är han här!! Det blev en pöjk!!!!
Jag blev helfrälst i namnet Firebee, men är inte det ett sto?

#13 Såg honom i hans egna tråd! Vilken tjusig bläs! Stort grattis till en mycket stolt matte förstås.
Jag tycker nog att Firebee är rätt könsneutralt… Vet inte hur andra uppfattar det, men det går säkert att få svar på här. 
#11 tack för förslagen, några var nya. Firebee tycker jag låter mer som hingst.
Fast nu är det stonamn på G som önskas…..?

japp
Jag hade en bil av märket Opel Zafira en gång och efter det bestämde jag mig för att döpa nästa stoföl till Zafira… Tyvärr har det bara blivit hingstföl ;o). Men det är väl en ganska bra kombination av Fireball och Zabina? Fast fölet är kanske redan döpt (och det kanske blev ett hingstföl, men då fungerar väl Zafir)!

Om jag inte tar fel är väl detta föl döpt till Zick Zack.
#17 det namnet föreslog jag också under inlägg 6.
Zir Firebee då? Då blir det ju hingstigt, Zir istället för sir, och då får du både z och f.
Vilken fin bild på din Prins