Shetlandsponny iFokus

Shetlandsponny

Etikett17-god-morgon
Läst 655 ggr
zettan
0

god morgon 14 juni

Morrn morrn

Idag ser de ut att blir en fin dag igen. Fåglarna kvittrar, solen skiner och de blåser lite ute.
Igår körde vi Rosa till Jozo. Där har hon de säkert jätte bra. Det är ja inte de minsta osäker på. Lilla Roze vart lite blyg för sin pappa hihi.
Idag blir de sängen hela dagen. Ryggen gör så jäkla ont att ja inte kan sitta vid datorn utan jag står upp. Hoppas ja klarar av att bära lite vatten i eftermiddag. En kompis är snäll och kör mig ut i eftermiddag. I morgon får de bli moppe till stallet. Hoppas den sköter sig. För de har den inte gjort de senaste. Får kanske be grannen kikka i gång den åt mig om ryggen är lika ond i morgon.

Hoppas alla får en bra dag.

Midlingur
0

Godmorgon!

Här regnar det… Ska till södra Skåne idag för systersonens ettårsdag Kyss Ska svänga förbi Posten också och kolla upp portot för min försäljning på Tradera. Fotboll ikväll.

kajsa-kavat
0

God förmiddag !

Här skiner solen, så det ser ut att bli en fin dag. Det passar ju bra när jag ska duscha Unni. Hon ska ju träffa en hingst för första gången. Så imorgon bär det av till Ward of Berry. Ska bli så spännande att se hur det går. Så när Unni åker har jag bara en häst kvar hemma och hon har fång, men är på bättringsvägen. Nu blir jag väl tvungen att försöka låna in någon kompis till henn. Det var ju tänkt så att Kajsa skulle vara hemma, men det blir inte alltid som man tänkt sig.

Ha en bra dag alla !

Charlotte-J
0

God förmiddag!

Här är allt lugnt. Gubben och Anton har åkt till Elmia på Traktormässa och själv ska jag köra ner Gracia och fölet till betet. Fölet är 3 veckor imorgon så nu vågar jag nog släppa iväg dom på bete ;-) Malin har beslutat att inte betäcka om Gracia i år så nu får hon en välbehövlig semester nere på betet till augusti då hon och fölis ska på premiering och utställning.

För övrigt väntar städning och tvättning här idag, roligare kan man ju ha men det måste ju göras.

Ha en bra dag!

Amor vincit omnia Kyss

Annette
0

God förmiddag!

Jag skall åka och jobba en sväng. Så här års räcker inte veckan till, så då får man ta helgen till hjälp. Därefter vet jag inte i vilken ända jag skall börja.

Ha en bra dag!

Kris_J
0

Härligt ledig och hemma. Idag skall jag träna lite hästar och verka Wimla. Rensa en och annan garderob hade jag också tänkt göra.

Jag skall stuva om lite i hagarna också.Evert får inte vara med Lysol och Wacker längre eftersom Lysol kidnappat Wacker och gett Evert en omgång så han skall hålla sig på behörigt avstånd.

Sedan skall jag bara njuta av Ellas underbara föl. Hon ät så tam och orädd, Ella själv var ju en hare i flera år. Men hon är botad nu och mattes tama hund…sävlig är bara förnamnet när hon skall ledas. Annat var de de första åren då fick man passa sig så man inte hamnade raklång på mage.

Är RUSSkigt spänd på att få veta hur det går för min russdam som startar på Visby idag, kan inte göra så mycket förän hon gått för jag måste hålla tummarna.

Hade planerat en tur till Trelleborg idag, men de hade jag tänkt att åka med valde att stå över.

Veritas odium paretFörvånad