Eksem täcken att rekommendera!?
Dags att byta eksemtäcken! Jag har ett från Boett som jag fick med när jag köpte min pålla. Jag har hört att boett ska vara väldigt bra, men dom är så dyra! Någon som vet nån annastans man kan köpa bra eksemtäcken som är lite billigare?

Hej Boett är oslagbart bra!!! men som sagt dyra!!, Jag tycker även exemtäckena som finns på hooks är bra (de är ju halva priset det handlar om) men det finns även ettt märke på http://www.agerstaridshop.nu/ som jag själv provat och tycker är bra..
Jacson har gjort ett nytt täcke för i år. Liknar Boetts men billigare 700-800 kr. Säljs nog hos dom flesta butiker som tar hem Jacsons sortiment.
Ibland säljer de svinbilliga täcken hos GeKås i Ullared som ska vara väldigt bra också… Annars är ju Boett suverän vad gäller kvalitet och passform och så har de i många olika storlekar.

tack så jättemycket för tipsen! Jag som är nybliven eksemhästägare har ju tyvärr inte så mycket koll på det där, gör dock allt för att försöka lära mig om det :)
kom gärna med fler tips om ni kommer på nåt :)

Vi har exemtäcken från Börjes. Tycker de funkar jättebra och de sitter fint på. Billiga oxå! =O)
Boett är bäst, tycker jag! Har en ponny som har eksem sedan 13 år.
Veritas odium paretFörvånad
Jag provade flera olika varianter till exemponnyn jag hade, både billiga täcken och lite dyrare. Tycker att Boetts täcken var dom klart bästa!! Helt klart värt att lägga ner några extra kronor på ett täcke av bättre kvalité :-)

Flera av de jag känner har köpt gekås exemtäcken. De är supernöjda med sina och de går inte sönder vad jag har hört iaf.
Jag undrar om det finns "halstäcken", som bara täcker hals och ev. huvud?
Boetts täcken är super håller bra o man kan ju lappa ihop de. Dyrt men bra! Hööks eksemtäcke höll bara i 2 veckor för mig så de var inte så bra! SÅ de vara bara att köpa ett för Boett… Man måste prova sig fram för alla är ju inte lika….
Jag köpte ett på Gekås Ullared. Det är en exakt kopia av Boett, men inte så hållbart.
finns det exsem täcken till hsettisar? Eller får inte shettiar exem?

våra minishettisar har solexem, då vi fick ett exemtäcke med när vi köpte dem förra året. Men då båda har behöver vi ett till. Tipsen ovan är det även i små storlekar?
#13 Det jag köpte var till Islänning, så jag vet inte hur det är med Gekås täcken.
Eksemtäcket för ca 1100:- på Hööks är jättebra.