Brunst?
Såg i går att Kelda var alldels kladdig på bakbenen och rumpan…luktade fränt…
r det som hon brunstar? Kan det komma så mkt så hon blir så kladdig? Ellerär det en infektion? Är skitorolig att det ska vara ngt typ som mitt gamla sto hade! Hon klasssades senare som pissemärr…fick tvätta henne varje dag för att det inte skulle bli skav..
Kelda tvättade jag igår o idag tycker jag att hon var relativt kladdig igen…Hrm!
Går ihop m mamma o lillebror och det har kommit nu…gick innan m min varmblodsvalack o då var det inget sånt.
Kan det bero på att mamman jagar henne mkt o stressar henne så hon kissar på sig? Ngn som har ngn gissning eller svar????

om hon blir jagad så kissar hon säkert ner sig, det är ju ett sätt att visa underkastelse.

Är det "klibbigt" el strävt låter det som att det är brunst! Vi hade en val. som blev jagad så han kissade på sig en gång, så det är inte heller omöjligt, men kiss är inte klibbig/strävt…
Men det är svårt att ge ett säkert svar så här… så är du orolig så kollla med vet.för säkerhetsskull. de är mitt tips!!
jo det är klibbigt…så kan va brunst men ska höra m vet. i morgon..
Såg i dag att Kezo stegra sig mot Kelda och försökte "betäcka" visst är det för tidigt för honom o han kan inte betäcka på riktigt? Han är påmåndag 4v..

Du kan vara lugn. Han kan inte betäcka henne. 
nej tänkte väl det!!!
Visste ju att han säkert bara tränar men man blir ju orolig o just när Kelda brunstar också så…:-)
Ja det är det! MEN har ju hört om tidigt mogna hingstar men hur tidiga kan dem vara????
Värsta m att han leker är att känns som hon kissar/brunstar mer av det…hann ej ringa vet. i går men får ta o snacka med henne på måndag. Känner mig liiiite orolig för henne…kan ju fått ngn infektion vid brunsten som gör att hon fortsätter "kissa"…
…hade som jag berättat tidigare ett sto som gjorde så o hon klassades sedan som pissemärr o det vill jag verkligen inte ska hända m Kelda. Det var skit jobbigt…
#8 Om dom blir könsmogna tidigt så blir det närmare ett års ålder. Går hingsten med modern drar det ut på mognandet. Ett föl som är 4 veckor är ju bara ett barn. Du kan ju prova dela på dom. att Kelda kissar tor inte jag är brunst, det är ett sätt att underkasta sej/ eller tvärtom i vissa lägen. Jag tror inte hon vill ha lillebror hängande på sej. Tittar du under svansen så tror jag inte att hon "blinkar" utan att hon helt enkelt visar att hon inte är nöjd med läget. Jag skulle delat på dom.

Första dagerna på betet med nya hästar så brunstade April helade tiden, det låter exxakt som brunst, det du beskriver. Om det är segt och inte går att borsta bort med en borste när det torkat, så ät det antagligen brunst!