Shetlandsponny iFokus

Shetlandsponny

Etikett: utställning
Läst 842 ggr
Kris_J
0

Utställning Frillesås 17 september

Skulle du vilja ställa ut din shetlandsponny?

17 september har Shetland Väst utställning i Frillesås. Frillesås är beläget mellan Göteborg och Varberg. Proposition finner du på www.shetlandsponny.se

Sista anmälningsdag är 17 augusti. Vill du annonsera i utställningsprogrammet gå in på www.shetlandvast.se och läs under fliken sponsring.

Kristin/ Shetland Väst

Veritas odium paretFörvånad

Annette
0

Hur många anmälningar har i fått in? Är det risk att det bara blir en domare, i så fall vilken?

AnnaLundin
0

OM det bara blir en domare så är det den som är först angiven som dömer.

Man får komma ihåg att de flesta nog skickar sina anmälningar sista dagen före anmälningstidens utgång…

Jag är lite sugen, men måste nog bestämma mig för ifall jag har lust att visa en ponny med ganska nytt operationsärr i flanken. Det stör ju ögat lite, även om hon själv mår bra då. För det är just den ponnyn jag vill visa i så fall. *funderar vidare*

Milla
0

jag kommer men har inte anmält ännu, får allt vänta tills pengarna rullar in på kontot nästa vecka

Havsrosens stuteri www.havsrosensstuteri.se

VeronicaP
0

mm vi ska också dit men jag har ju inte ens bestämt vilka jag ska visa *S* jag brukar vara den som anmäler typ sista dan jag..

Kris_J
0

Vet inte hur många anmälningar som kommit hittils.

Veritas odium paretFörvånad

Lauth
0

Ska också anmäla dit men har inte riktigt bestämmt mig för vilka som ska åka. Har ju en hel helg till på mig att vela fram och tillbaka.

VeronicaP
0

Ja anmälan går väl inte ut förrän den 17 *S*

Fast jag vet 2 st som jag ska anmäla men så är det om jag ska ha en till med mig eller inte *ler*

Eg skulle jag vilja visa 2 st ston med föl , men det går inte ihop då det är hingstföl båda 2 *S* lite svårt att kunna gå med dem då..

Lauth
0

Du får väl göra som jag. Ragga bland vänner och bekanta och om dom inte kan/vill så kan man alltid försöka låna deras lite äldre barn. Det har jag gjort nu till Nossebro på söndag Skrattande

VeronicaP
0

#8  Det värsta är ju att systern ska visa själv , den andra systern ska och hennes dotter ska nog hjälpa Dalsgårds om de ska dit ….

SannaHolmgren
0

Jag har fyllt i en anmälan, men har inga pengar över än, så jag har inte postat den. Så efter helgen vet jag mer. Annars blir det i Håcksvik, det är nära mig det också.

kent jansson
0

Läste på http://www.svehast.se/allm/kvartbr206.htm

Som bekant ska alla hästar ha pass och enligt reglerna ska fölen identifieras vi moderns sida. SH vill därför uppmana medlemsföreningarna att se till att det finns ID-kontrollanter och chipmärkare på plats på arrangemang där det visas föl t ex utställningar och fölmönstringar.

Kommer det finnas chipmärkare på utställningsplatsen?

Annette
0

#11. Om man chipmärker på en utställning måste man tänka på att det är karens. Alltså måste det ske efter det att hästen är färdigvisad.

kacka
0

Får man inte visa nychipmärkt häst???

Annette
0

#13. Det är 96 timmars karens.

kacka
0

innebär det även UTSTÄLLNING??? Slakt kan jag ju förstå… men utställning?

Hanna-D
0

#15 Varför skulle det inte gälla utställning? Fundersam

Annette
0

#15. På SH:s hemsida står det 96 timmars karens vid tävling och utställning är ju en form av tävling. Det kan ju bli komplikationer, även om det nog är ovanligt.

Cattis
0

#15 Det gäller även utställning - all tävling. I Öst hade vi förut den servicen att vi chipmärkte på våra utställningar, men pga karensen var man tvungen att göra det efter att alla visats klart och då fungerade det inte rent praktiskt.

/Cattis

.:. www.shetlandsponny.com .:.

kacka
0

Jag har inte bestämt om jag ska visa någon… har inte heller bestämt VILKA jag skulle i så fall visa heller… Men OM jag visar NÅGON så lutar det mot Xtan…

VeronicaP
0

Så där nu har jag fyllt i anmälan och ska posta det idag ,  Det blev Madicken, Mowgli och Dee-Dee som visas där , nu får vi bara hoppas att det inte krockar med Dee-Dee i ringarna *ler*

Milla
0

och jag har också fyllt i anmälan och jag tar med mig Celma och Berra

Annette
0

Jag hoppar över Frillesås. I alla fall med häst.

kacka
0

hm… det lutar åt INGEN eftersom jag inte anmält någon…

Lauth
0

Har skickat anmälan nu. Blev sto med föl och ett sto utan föl vid sidan. Blir en ganska lagom resa då.

SannaHolmgren
0

HUU.. Nu har jag anmält, sista minuten eller. Förvånad

Fy så läskigt. Att man törs…

Milla
0

#25 det kommer gå så bra så.