bild på 05 'or
Nu har vi pratat höjden skulle vara roligt att se bilder på era snart tvååriga hästar
DALSGÅRDS OTHELLO RS 624, DALSGÅRDS STAND BY RS 694
www.gullsmyrastuteri.se

jag kanske ska börja, tog kort idag. INGO
www.gullsmyrastuteri.se

Så fin han ser ut susanne

Tack Veronica!, jag har ju inte så mkt att jämföra med, men han är en härlig kille.
#2 din tjej ser verkligen feminin ut, jättefin. = )
www.gullsmyrastuteri.se

#5 ja det har hänt en del, tur att det finns bilder så man kan se skillnaden.har ett kort i fottoalb, på honom ca 2 veckor efter att han kom hem (i april), full i löss!
Din tjej var fin. Vad är det för stam på henne?
www.gullsmyrastuteri.se

Fel fel fel igen hm *S*
amen veronica är inte Baloo en 06:a??????
Havsrosens stuteri www.havsrosensstuteri.se

#13 säg inte att hon gör det igen *skratt*
www.gullsmyrastuteri.se

Amen #13 och 14 jo jag gjorde det igen garv inte lätt med alla krakarna och forumen att hålla ordning på dem *S*

#19 hon såg fin ut tycker jag
www.gullsmyrastuteri.se
#22 Åh, så fin! Gillar även färgen :)
Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus

Det här är min ettåring. Bilden är tagen den 14 september 06. Det är Whitney v.d Garderenshof e. No Fear v.d Römer.
Delad glädje är dubbel glädje :)

#27: Hon är så vacker!
#28 Tack!
Ska åka och hämta henne i nu. Hon har stått i karantän sen hon kom till Sverige, så jag har ju inte lärt känna henne än… Få se om jag kanske kan få till ett par bilder i dag om jag hinner, annars får det bli på torsdag.
#27 verkligen kanonfin! hur stor är hon? hon är mini va :)
#30 Nja… Mini är hon inte, har precis hämtat hem henne och hon mäter 96-97 cm. Ville inte riktigt stå still… Hela hennes stam finns på min hemsida under unghästar =)
#30 får kika lite där alltså! :) bara sådär offtopic er hemsida är verkligen kanonfin!

#33: Vilken snygging! Så välutvecklad hon är!

#34 Tack, kul att ngn annan än jag också tycker det!

#33 Jättefin bild på jättefin häst. Grattis

Själv har jag ingen -05.. det verkar vara en välldigt snygg årgång de i alla fall.. ;)

Petra! Ska du visa henne i Vartofta?

Vet inte! Hon är lite bukig framifrån

Så snygg hon är Veronica, henne gillar jag

Jag är rätt ny i kretsarna men …gud vad fin hon är!!

#52 och 53 Tack så mycket , jo henne hoppas jag en del på har ju alltid gillat henne och det är ju henne som jag har som min lilla visningbild här vid mitt namn ;-), Har ju tänkt sälja henne innan men har nog ångrat mig , hon är ju våran lilla *bäbis* som hon allmänt kallas här hemma nu för tiden, Emma som har döpt henne till det.

gud vad söta hästar…=)
#50-51 hon ser jättefin ut!!!

#56 Tack Kacka

#3 #51 oj vad hon har förändrats! jättefin
www.gullsmyrastuteri.se

#53 Tack Susanne , ja hon har utvecklats och jag hoppas ju att hon kommer att utvecklas ännu mer ..
En bild på min nyblivna två åring, tagen i dag! Hon heter Whitney v.d. Garderenshof
här kommer mina som blev fotade förra veckan, först ut blir Påven
#62-64 Hur stora är era tvååringar nu? Jag mätte min i går och han är 90 cm. Ska försöka ta ett kort på honom i morgon.
#65 har inte mätt dom sen dom kom hem från ön men jag misstänker att Påven är minst 1 meter och Viking har växt ytterligare och jag skulle tippa på att han är runt 103 ungefär

#65 Carisma är 95 cm , de andra glömde jag ju mäta när de var inne i stallet *S* Men jag ska väl snart ha in dem igen i stallet så jag får väl mäta dem då
#65 Jag har tyvärr inte mätt henne, men i höstas var hon 97 cm.

# 70 Helt klart min favoritfärg
Berätta mer om dem om du vill.

hehe gud vad små söta hästar=)

Hej,
Jag har shettisarna sen förre året, juni och dem blir två i vår. Dem är hingstar och ungefär 75 cm hög :) Jag köpte dem på hästveda marktnad. Jag ville faktisk en shettis och kanske en får för min lilla bete, men shettisar här i Sverige är kostar mycket mer penger än i Holland (vå jag bodde til juli 05.) och jag ville bara titta om dem var lika dyrt på marknad. Jag giller ínte att köpa en häst på marknaden, men jag sag dem två hästar och dem var så billigt att jag kunde köpa två, vilket är roliger för hästar. Men dem har ingen papperna och jag vet ingenting om förälderna.
Dem var mycket rädda i börja, men jag pyslade mycket med dem och nu giller dem boda jättemycket att pysla, kela och alt. Dem är jätte nyfiken, fräck (men på kul sett), gullig och ärlig. Dem bita och sparka inte. Även inte om dem få mat.
Jag vill gärna har en tvåspan med dem när dem har den rätt ålder, men då behöva jag nagon att hjälpa mig, för jag har jättelite erfarenhet med körning, bara med ridning. Och jag har ingen erfarenhet med att inköra en häst eller med att köra en tvåspan, men jag har fortfarande mycket tid att hitta hjälp. :)

#74 och 75 är ju faktiskt Slättens Eros *S* det är ju han som är såld , men så går det när man gör 2 saker på en gång

#77: Jag tänkte väl det … jag var annars så imponerad över läkningen … 

#79 Yapp kanon fin läkning
, fast iof sig är det rätt fint nu ska fota det snart igen *ler*

*ler* men Hanna visst ser han jättelycklig ut 
#83 Jovisst 
Tur att han är snäll i normala fall för just då var han billig…

#85 Vilken härlig uppsyn! Vilken man på en tvååring!
/Cattis
.:. www.shetlandsponny.com .:.

#86 Tack , tack
, en riktigt trevlig individ ( om man inte räknar med att han inte vill bli fångad mer än när han själv känner för det )
. Ja man har han så det räcker och blir över , kul när de är så unga och tanken är väl att han ska sparas och visas i framtiden .

#85: Vilken snygging han är, Bethoven! Och vilken härlig uppsyn! Skall bli spännande att se hur han utvecklas!

#88 och 89 Tack , kul att det är fler än jag som gillar han . Är ju så att man ibland blir lite hemmablind och det är ju kul att få höra att det är fler än jag som tycker han är snygg 

Whow! Tjusig kille
Här kommer en ny bild på min 05! Tagen i går!
#8 guud vilken fin en!
Och en bild på vår Prinsessa e. All At Once RS 429

#96. Jag kan inte se mig mätt på denna häst. Precis i min smak ;)

#97 Jättekul att höra! Då är det kanske dags att fylla på stallet med ytterligare en shettis ;-)

#100 Så fin hon är! Såg henne när hon var föl och då var hon verkligen jättefin också. Extra kul att se Mistralbarn eftersom jag har hans mor och en syster.

Min 05:a - Furunäs Raphaël, e. Furunäs Bonzo och u. Furunäs Nicolita.
Redigerat - hjärnsläpp!
/Cattis

Vad fin hon är Märta!! Jättefint huvud!

#111 -Tack!
-"viss elegans".. 

#114: Vilken skönhet! 
startar man shettisar redan vid 2 års ålder??????

#114 Vilken fin!!!
#117 Får man starta 2 åringar???
Jag blev så himla nyfiken så jag fick lov att kolla Sptf hemsida. Man får starta ponnyer när dom är 3 år.
Viggo är född 04 enl. webbstamboken eller?
#118,120 och alla andra!
Nej, givetvis får man inte starta två-åringar!!! Viggo är en 04, och jag vet inte hur jag tänkte…. Det blev fel, bara…. Sorry! Det kan vara så att jag är lite för ivrig att få visa upp honom, eftersom jag är så otroligt stolt över lillkillen…
Jag ber så hemskt mycket om ursäkt… 

#122 Ingen fara, lite hjärnsläpp är helt "normalt" :-)
/Cattis
!122 hehe tänkte väl det, du har en fin kille så självklart ska du visa upp honom.
#125 Vad fin hon ser ut Lotta! Kul att se 
Nytagen bild på Kryddgårdens Lingon. Det ringde en hästfotograf idag som ville komma och fota Lingon med 1 timmes varsel. Det hade missats på Brunnstorp när hon blev Best In Show så dom skickade en fotograf idag och då när hon var iordninggjord så passade även jag på att ta lite bilder.
Amor vincit omnia 
#127 Oj vilken vacker tjej. Jättefin..

#133 o 134 Så fina de är!

#135. Tack! De är både vackra och snälla, allt man kan önska sig :)

#133,134 Vad fina de är! Vilken av dem är din egen?

#136 Ja, det är det helt klart. Ska bli kul att se dem till sommaren då de fällt av.

#137. Tack :) Hedda är min och Rosa är min mammas.

#142 mmmm! Han ser helmysig ut!
Veritas odium paretFörvånad

#143. Jag har träffat honom. Han är både snygg och trevlig.

#148 o 149 Båda ser jättefina ut!
#149: Så fina Annette! Ska bli spännande att se dem "live" i sommar :-)

*148 och *149
Vad fina dom är Annette! Kul att sälja sina uppfödningar när dom blir så väl omhändertagna. Ska bli riktigt kul att följa deras utveckling framöver!

#155. Tack!
Vi är så glada över båda två, de är verkligen jättetrevliga :)

#157, 158 så vacker hon är

Vet inte om bilden kom med men den här är relativt ny på Puzz efter flytten till nytt stall

Vet inte om bilden syns men den togs i går på Puzz

#166: Han är en riktig snygging, Milla!
Tack Lottie, jag är så glad att jag har honom.
vad fina alla era shettisar är :)

Sorry brudar. JAG startar en ny tråd om även 05:orna - så lägg in #173 och 174 igen i den - alldeles strax. :-)
/Cattis

så ni får hålla tillgodo med denna.