Shetlandsponny iFokus

Shetlandsponny

Etikett: 17-god-morgon
Läst 605 ggr
Annette
0

God middag 15 juni 2008

Idag fyller min allra första uppfödning 20 år Glad. Grattis Nina, om du lever, tappade tyvärr kontakten för många år sedan. Detta är hästen jag aldrig skulle sålt, jag ångrar mig ännu. Får väl skylla på att jag inte var vid mina sinnens fulla bruk.

Jag har stått i tvättstugan och stykt hela dagen, nu är allt inplockat i garderoberna också. Maken håller på att laga middag, bra för det kurrar allt i magen.

Senare blir det stallet. Igår tog jag in Hedda och klippte lite hakskägg, trimmade öronhår, delade man och tog på utställningsgrimman. Vips förvandlades hon från gänglig tonåring till en riktig skönhet Kyss. I mitt tycke är hon helt perfekt i hullet just nu, men det kan ju tyvärr ändra sig fort Fundersam. Funderar på att göra samma sak med Rosa i kväll.

Ha en bra dag!

zettan
0

god dagens

Inte varit uppe så länge då ryggen inte är bra idag heller. Men den är bättre än igår i allafall. Sitter och väntar på att föräldrarna kommer hem för moppen den ville inte starta så ja får vänta på skjuts ja. Idag blir de lite myspys med hästarna tror ja. Rosa är ju inte hemma så de är lite tomt i hagen. Men jag har ju andra hästar att pyssla med som tur är.
 Hade behövt fota lite hästar också får se om ja hinner de under dagen idag eller om ja gör det i morgon.

ha en fortsatt bra dag alla

SofiaChristina
0

Här är vi lite trötta idag,yngsta sonen tog studenten igår,så huset var fullt med folk igårkväll,men enligt sonen var det den bästa dagen i hans liv,sånt värmer en gammal mammas hjärta.

Milla
0

God kväll!

Idag har vi varit uppe på Bluemull och lämnat minsta dottern där för en lägervistelse. Jag mitt spån tog inte med mig kameran, snacka om att jag retar mig. Jag (ja även min MYCKET intresserade man) fick en personlig rundvandring i hagarna och jag blev stormförtjust i två st hästar en URLÄCKER hingst och ett URLÄCKERT sto. Fick även se Bechers fina fölungar. Dom var så fina!

Tack Märta och Hans för allt jag fick lära mig idag, trots att hjärnan nu går på högvarv så har något fastnat i alla fall.

Nu är man så där lagom kass i kroppen men ack vilken kanon dag det har varit.

Havsrosens stuteri www.havsrosensstuteri.se

[Teddy]
0

#2 Men Stina! YNGSTA sonen tog studenten!!! Fick du barn i 10årsåldern?!?!?!?!

Marta
0

#4 Tack själv Milla! Det är alltid lika kul med intresserade och trevliga människor.  Min kropp tog stryk den med , vi gick ju en tur till lite senare när Ingela och Jessica kom.. Och så då kökstjänsten, inte undra på att jag varken lagar mat eller bakar resten av året…

Nu är det tandborstdax för alla flickor och det surrar överallt. Och jag har bara lite kvar innan mina tänder ska borstas! God natt!

SofiaChristina
0

Tack för det Marie,men jag tror att du behöver uppdatera dina glasögon.Glad