Gällande annonser på sajten
Vi har tidigare, och tydligen idag också, tagit bort annonser som inte rör shetlandsponnyer eller tillbehör till dessa från forumet.
Förståelsen för detta är mkt liten hos en del, och bemöts ibland med trista kommentarer. Jag skall därför försöka, igen, att förklara varför vi gör så.
Detta är ett stort nätverk av olika sajter/forum - med många olika ämnen. Det bestämdes för över ett år sedan att vi inte skulle vara inne och "greja" för mkt med varandras "ämnen". Därför är det bestämt att den som vill sälja kaninungar, får annonsera om detta via kaninsajten. Den som vill sälja kattungar, får annonsera på kattsajten - eller om det är ungar av ras som har egen sajt, på dessa sidor.
Vill man sälja shettisar utan papper, eller hästar/ponnyer av annan ras, så får man annonsera om detta på ridsportssajten. Då känner ingen annan sig "överkörd".
Kan tyckas larvigt, men det är så vi sagt. Kanske borde denna regel ses över, iom att många av de nyare sajterna inte följer detta. Naturligtvis, eftersom de inte var med från början. Men fn är det så här det fungerar.
Det är pga denna överenskommelse som vi tar bort annonserna, inte av ngn annan anledning.
Man får givetvis, under kategorin "Icke hästrelaterat" visa bilder på sina andra djur eller dess ungar. Helt okej. Annonserar man ut dem kan man ju länka till respektive tråd i inlägget.
/Cattis
.:. www.shetlandsponny.com .:.

det låter bra håller absolut med ;)
Jenny
Medarbetare på Mode & Skönhet iFokus - sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!
Kika gärna in på min blogg

Låter bra.. Håller med..

Jag puttar upp den här tråden igen.

Jag ber om ursäkt att jag la in en "feltråd". Tycker inte själv att jag har gett trista komentarer. Har inte gett några alls för den delen.
Men ber iallafall om ursäkt. Och tackar för rådet om var jag skulle lägga den i stället.
Man kanske gör konstiga saker i ett desperat läge.

#4. Denna tråd är gammal, men förklarar hur vi tänkt. Den var absolut inte riktad till dig och du har inte gett några trista kommentarer, Tvärtom, du har varit mycket trevlig. Du behöver absolut inte känna att du skall be om ursäkt.
Men det händer att man får svordomar till svar i PM när man meddelar att annonser är borttagna pga att de innehåller annat än shetlandsponnyer.
Jag tycker Cattis förklarar bra varför vi inte tillåter alla slags annonser och puttade upp tråden därför att vi på senaste tiden tagit bort flera annonser samt för nytillkomna läsare som kanske inte läst skrivreglerna.

undrar hur det är med tillbehör m.m.? saltstenar, grimmor foder?? får man ex. sälja en grimma i stl cob? får man annonsera om man har ett företag el. f-skattesedel? (när det gäller tillbehör)