Stulen identitet
Idag är jag arg och känner mig kränkt och utnyttjad!
Någon har satt in en synnerligen äcklig och helt befängd annons på en annonssida om "Stor vacker hingst till avel" i vårt stuteris namn, och det gör mig så förbannad! Alla som känner mig och vår verksamhet förstår givetvis att alltsammans bara är någon sjuk hjärnas rappakalja, någon med ett verkligt sjukt sätt att roa sig. Men för den som inte känner oss måste det ju verka som om vi var helt sinnesförvirrade och extremt oseriösa.
Inte vet jag hur man skulle kunna komma åt den skyldige heller, för namnet på annonsören är väl falskt som allt det andra, men borde inte den som sköter annonssidan diskvalisera sådan skit direkt? Ingen normal människa sätter ju in något så groteskt som annons!
Ingen rolig dag det här …

Men Ulla, va otäckt. hoppas ni får tag i ansvarig o får bort annonsen !
Ps, hur går det med Nadja förresten ??

o nej vad otäckt att ngn gör så. Men jag vet hur de känns. När jag hade stor häst så såg jag henne på annonser på internet med mitt telefon nummer. De kändes också kränkande. Sånna människor som gör sån undra hur dom tänker

Oftast så måste man ju uppge sin mailadress för att annonsen ska gå att aktivera. Har du kollat med de som är ansvaig utgivare?? Väldigt tråkigt är det i alla fall.. Jag skulle bli som du, skogstokig..
Jag verkligen tråkigt… Jag har sett anonnsen och den var helt vidrig…
Typ så här !
Min fina bajs hingst betäcker alla fina bajs ston, Lagom kletig på benen och fin ljusbrun bajsfärg…..
Länk: http://www.hästanonnser.se/showHorse.aspx?id=187980
Vet inte om länken funkar men…

Anmäl annonsen till de ansvariga på sajten.
/Cattis
.:. www.shetlandsponny.com .:.
FY F:N säger jag bara! Finns mycket sjuka människor ute i vårat samhälle, det här var en!!!!

fy vilken vidrig anons. Hur fan kan man göra så?
Ska man annonsera på hästannonser behövs väl ett verifieringsmail - så det borde finnas en användare av mailen som är angivet hos annonsören.
Dåligt av ansvariga att inte granska o plocka bort annonser av denna karaktär !!!

Hästnet brukar ju plocka bort annonser för mindre.. jag hade ej skrivit riktig pris på en , den togs bort illa kvickt, eller om det var mer än 1 häst i annonsen..
man blir riktigt förbannad faktiskt.
Det är ju fruktansvärt sjukt. Måste kunna ta kontakt med hästannonser och sedan få fatt på ip-adressen.
fy så sjukt! hästannonser är ju stenhårda med sina annonser, min annons om bete till sto åkte väck
Havsrosens stuteri www.havsrosensstuteri.se

Alltså har folk inga gränser???
Va med om en lite liknande sak för ett tag sen.. Ja satt å kollade på hästannonser.se å fick plötsligt syn på min syrras shettis!!! Men han e verkligen inte te salu. Fyra bilder va de inlagda på honom med. Å så stod de att de va en fuxvallack som va te salu o.s.v.
Men mamma ringde te hästannonser.se så dom tog bort den. Dom va glada över att hon ringde för dom sa de att de va ett allvarligt lagbrott denne person gjort! Så bara ring! Usch! Hemska människor..
Men fy f*n! Sjuka människor kommer alltid att finnas, detta är inte kul för fem öre…bara väldigt sinnessjukt!

Man slutar aldrig förvånas över folk och deras uppförande, men som övriga skriver så ska det finnas en mail adress eftersom man måste veriefera alla annonser.
man får inget verifergerings mail från hästannonser då man loggar in på sin egen mail och lösen

#17 aha det gör ju aldrig jag *S*

För mig låter det här som någon som har nekats en betäckning, kanske på grund av "papperslöst" sto eller dylikt, med tanke på hur personen raljerar över att endast seriösa göre sig besvär osv. Hela annonsen är så infantilt skriven att den inte är värd att ondgöra sig över. inte ens personer som inte känner dig Ulla, skulle komma på tanken att en seriös uppfödare skulle sätta in en sådan annons. Jag ser den tvärtom som ett bevis på just din seriositet att du på något sett har retat upp en mindre nogräknad individ. Försök att glömma det här.
Jag har mailat till hästanonnser och hoppas att den försvinner illa kvickt!
Helt sjukt…. jag vet inte vad jag ska säga?? Hur kan folk lägga ner tid på att koka ihop något så här jä_la idiotiskt???
Jag tror dock att annonsen ganska snabbt kommer bli bortplockad och inte en enda vettig person skulle gå på en enda sak av det som skrivs i annonsen…
förlåt jag skrev fel i förra inlägget jag tänkte på hästnet och inte hästannonser. Häst annonser får man precis som det är skrivet att man får ett verifergerings mail

Tusen tack alla för er medkänsla och tips om åtgärder! Jag tänker på ett eller annat sätt se till att den skyldige blir åthutad!
TAck Madde för att du tog tag i det så blixtsnabbt! I morgon har jag kanske samlat mig såpass att jag kan ringa webmastern och propsa på en offentlig ursäkt för att annonsen slunkit igenom kontrollen (som jag antar de skall ha?)
Kram på er alla!

#1 Tack Sanne, Nadja mår fint och fölet skall komma om ca 4 veckor. Håll tummarna så allt går bra!
Att folk har mage att göra ngt dylikt förstår jag inte!!!
blir så förbannad när jag ser sånt!!!!
jag kunde inte låta bli så jag mailade åxå o undrade hur annonsen kunnat släppas igenom!!! för j***igt tycker jag!!!
hoppas du får en riktig ursäkt av dom!
Usch, hoppas det annonsen tas bort snarast för din skull!

Ne fy fan , Hur kan man göra nåt sådant? , Jäkla idioter .. Den sista idioten e tydligen inte född än..
Mycket osmaklig annons !!
Det syns ju iofs att det är ett barn som skrivit den (tycker jag det ser ut som i alla fall). Det är ingen ursäkt för att annonssajten släppt igenom den, men kanske en ursäkt för att det är en mycket liten hjärna som gjort den.
Skulle det vara en vuxen som gjort det så är det ändå en mycket liten hjärna som dessutom ska ta konsekvenserna av sitt handlande. Gissar att vederbörande är inne på stallet.se också. Bara en magkänsla.
Fattar inte att man kan göra så! …………..

Ja det där låter som en yngre människa som skrivit tycker jag.. Och som ni sa, någon som blivit nekad avel pga "oseriös". Men de är ju helt knäppt att den gått igenom, det visar ju att de inte går igenom de annonser som läggs in, synd!

Detta är ju givetvis jättetråkigt att råka ut för. Men jag tror inte man så lätt sammankopplar denna annons med rätt stuteri. Vare sig namn eller ras stämmer ju, som tur är. Men det är ju beklagligt att inte annonssajten stoppar sådana annonser.
Jag tror inte det är ett barn som skrivit den annonsen, det är alldeles för välskrivet. Tror det är en vuxen/äldre ungdom som skrivit det.
Var det inte någon på "Ridsport" som råkade ut för falska annonser? Och i det fallet fick de reda på vem (iallafall ip-adressen) som lagt ut annonsen.

Jag har skrivit till Hästannonser.se och krävt en ursäkt och att de tar bort annonsen omedelbart. Får väl se vad som händer…

Har dom inte tagit bort den än? 
Medarbetare på ~`Dressyr´~ och ~`Harry Potter´~

Ja det kan ju defenitivt inte vara en vuxen som skrivit annonsen! Det måste vara en stor bebis som inte lärt sej allmän hyfs än! FY VAD HEMSKT!!
Fjortis fasoner!
jag fick mailsvar från dom idag,:
Hej Marie
Vi har tyvärr ingen möjlighet till att granska annonser innan de läggs upp så det är givetvis inte så att vi på något sätt godkänner detta. Jag kommer agera på detta på en gång och tack för att du hörde av dig till oss!
Mvh Cassandra
Visst är det märkligt att de inte granskar annonser innan de läggs ut! På Blocket granskas alla innan publicering och de är stenhårda om du använder uttryck som ej är tillåtna. Mycket bra!

#37 Men Blocket har förmodligen mer personal som kan göra detta.
/Cattis
.:. www.shetlandsponny.com .:.

#37 och sen så kostar det att annonsera på Blocket med och därav mer personal . Detta är en gratis sida så då får man faktiskt räkna med att de kan missa en del . Därför det finns att man kan anmäla eller maila dem om annonser.