Hur mycket...?
Hur mycket skulle du fraga av nagon som vill att du tar hand om deras hast (fullblod) i 4 veckor? 3km har jag dit att kora varje dag. Hon sa 400 sek ($70) for bensin och lite till pengar for hastmat om det behovs. Jag kanner att nu maste jag ga och se denne hast i 4 veckor, varje dag mata osv, for "bara"(?) 400?? Mina shettisar kan jag fa ngn till for nagra dagar men inte en kompis hast…

400 känns väldigt snålt.
Även om man inte "gör" något med hästen är det ett pass och ett ansvar.

Ja mer än 400 tycker ja med! För som sagt du har en bit it å de kostar tid och pengar å åka dit varje dag! Lägg på ett par hundralappar:)
jag tog hand om grannens hästar (4st) in och utsläpp, fodring, mockning i 1 vecka (tror jag det var). jag fick 2000 kr. (detta var för ca 5 år sedan och åkte ca 1 mil extra)

Sedan får du också fundera igenom om du verkligen vill ta på dig detta … jag blev inte helt övertygad när jag läste ditt inlägg …
Håller med Lottie, det känns aldrig kul att ta hand om andras hästar om det känns som ett tvång (som det lätt blir i längden) och man vet att man inte får något för det heller.
#3 oj det vart ganska mycket! Men denne gar i hage sa mocka behover jag inte…
Jag offrade henne flera veckor sen nar hon kopte stoet att jag kunde gora det men inget pris eller ngt hade vi diskuterat. Om det vore nagon som gjorde det for mig skulle jag nog ge den personen vad den fragade och jag sa till henne $150 (ungfr 900kr) men efter vi pratat om det sa har hon blivit ganska sur och sa att hon visste inte att hon skulle betala for min bensin och tid. Jag sa till henne att det kommer kosta henne ganska mycket mer om hon fragar ngn annan. Just nu ser det ut som jag inte ska gora det vilket ar en lattnad!
Tak for era svar!
#6 Vad roligt, du börjar skriva svengelska! I offered her - jag offrade henne, borde stått jag erbjöd henne! Snart är du en riktigt australiensare. Har föresten min faster + man som bor i South Australia här på besök. Kul!

#7 Det betyder att Ellen behöver komma "hem" ett tag och öva upp svenskan igen. :-)
/Cattis
.:. www.shetlandsponny.com .:.