Shetlandsponny iFokus

Shetlandsponny

Etikett17-god-morgon
Läst 655 ggr
zettan
0

God morgon 18/6

Morrn morrn

Idag är det en mulen morgon. Men de får vi hoppas att de blir ändring på under dagen. Idag väntar först jobbet. Sen ska ja med föräldrarna och kolla på lite segelbåtar. Vi har beslutat att sälja våran segelbåt vi har nu och köpa snäppet större med bättre planlösning. Så de bär av till Göteborg idag och prata med lite försäljare. Alltid kul att åka och kolla på hur andra båtar ser ut. Även fast ja älskar den vi har nu =)
Ska en sväng till hästarna direkt efter jobbet och kolla till dom. Igår fick alla komma in på ordentlig rykt och putsning. Så idag får dom borst ledigt =)

Ha en bra dag alla

Annette
0

God morgon!

Satt uppe och pratade häst med vår trevliga nattgäst till kl 2.30. Sådana gäster skulle man ha oftare.
Tur man inte har ett arbete som kräver en fungerande hjärna för jag är lite seg måste jag erkänna.

Ha en bra dag!

AusaBausa
0

God middag!

Här har vi väääldigt skiftande väder, varmt o soligt ena stunden och nästa blåst o mulet o nästan regn…

Ska ner o kolla till pållarna efter jobbet..Kelda brunstade ju och har nu fått utslag i vecken mellan benen bak…brunstvätskan(?) måste ha runnit ner mellan benen och irreterat henne där..jag som ändå tvättat henne 2ggr under brunstperioden! Vad kan det annars vara???

Miija
0

Spånar bara…du har inte något flugmedel på henne som kan ha runnit ner mellan benen vid regn?

Hanna-D
0

#2 Man kan behöva tvätta dagligen om det är mycket. Prova att smörja med vaselin så brukar det försvinna på ett par dagar.

AusaBausa
0

#2 o 3 nu verkar hon slutat brusnta o är torr nu om benen…smörjer m kalkpasta…verkar funka!