Shetlandsponny iFokus

Shetlandsponny

Etikett: allmänt
Läst 1776 ggr
Hanna-D
0

Om inte shetland fanns...

Vilken ras skulle du avla/ha istället? Glad

ElisabethA
0

Ingen Flört

Pyttis
0

Skulle ta "en sista chans" och starta om med den (också) underbara rasen quarterhorse, att rida en välskolad quarter i westernridning, DET ÄR EN HÖJDARE. Alla som INTE PROVAT, GÖR DET! Snacka om "AHAUPPLEVELSE", iaf i mitt tycke!Glad

[Nesslan]
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

New forest :) Har ett jättefint sto, Keimos Dixie efter Rodlease Dancing Gold, ue Fredriksbergs Chopin. ELIT-premierade ponnyer i 3 led bakåt ;)

sanne
0

troligen marsvin eller nått… hehe.. ne jag har alltid älskat nordsvenskarna ! men jag tror inte vi hade hållt verksamhet som idag..

skulle nog bo i ett vanligt hus i samhället… o ha tråkigt.. va vore livet utan shetland :)?!?!

Annelie-P
0

Russ eller Welsh Mountain kanske? Jag tycker om "små" raser.

zettan
0

Jag hade nog haft en fjording eller nordsvensk. eller hittar ja mitt drömhalvblod (svart sto med 4 vita strumpr med bläs efter Briar)=)

Cattis
0

Dartmoor.

/Cattis

.:. www.shetlandsponny.com .:.

Milla
0

Dartmoor eller russ

Havsrosens stuteri www.havsrosensstuteri.se

Kris_J
0

Jag har alltid varit svag för fjordingar, min första egna häst var en fjording en bastant lady på 150cmCool Sedan har jag ju hållt på en hel del med varmblodstravare också…..och fuskat lite med Gotlandsruss. Halvblod har också funnits med ett antal år, dock ej egna men fanatiskt delaktig i min vänninas lilla avel… Fasiken vad svårt.

Men hade fjordingen tagit sig när vi 1982 betäckte henne med Skaffaren, kanske jag varit fast där?

Veritas odium paretFörvånad

[Anna-N]
0

Welsh Mountain utan tvekan!

Annette
0

Jag har fött upp New Forest förut, så det ligger väl närmast till hands. Sedan gillar jag kombinationen XX/NF=Svensk Ridponny, så några sådana till kunde det kanske bli.

Miija
0

Haflinger.

maggan
0

Island eller Connemara.

ThiffannyJ
0

Gillar Welsh Mountan, tråkigt bara att de inte visas så bra kvalite på premeringarna…

Delad glädje är dubbel glädje :)

www.minishetland.com

Midlingur
0

Hade haft en islandshäst att rida och köra. Gud vad skönt med bara EN häst….

Ellinor Johansson
0

# 14 Du får gärna köpa en Welsh Mountan att tävla med, men det är ingen höjdare att börja lära sig en ny ras som inte använder av en traditionell hingstpremiering.

dajmie
0

Tveklöst Welsh Mountain, har haft det en gång i tiden, hon var en liten sagohäst, det är det vackraste jag någonsin ägt.

lilleman
0

island

AusaBausa
0

New forest, bara älskar den hästrasen. Ridit mga av den rasen förr och det är en underbar ras!

Mmia
0

Helt klart Welsh Mountain & Welsh Cob, även svag för Connemara.

Malungstjej
0

Utan tvekan så skulle jag satsa på fjording "igen" är uppfödd med fjordingar, var hos en tjej dagligen när jag var liten som födde upp just denna ras, sen har jag själv ägt en så den rasen ligger mej mkt varmt om hjärtat..

Charlotte-J
0

Welsh Mountain eller Islandshäst.

Amor vincit omnia Kyss

Pernilla77
0

Mitt bankkonto Glad
Nävars, skulle nog utöka min halvblodsavel med ett nytt sto

Ahnna
0

Fullblod och fjordhäst, eventuellt welsh mountain eller arab.

Sajtvärd för Medeltiden iFokus

Medarbetare på Galopp iFokus

www.stuteriprecious.se

Ranni
0

Jag skulle börja med Morganhästarna igen. Har haft 2 Morgan i stallet, men ingen nu längre. Tyvärr… Underbara hästar!

Ahnna
0

Frieser kan jag tänka mig också, förresten.

www.stuteriprecious.se

[Croneld]
0

Gotlandsruss som jag redan har. Shetland kom in i mitt liv förra året och det första russet redan 1978.

Hanna-D
0

Connamara. Inom en hyfsad snar framtid ska jag ha en unghäst att rida och utbilda. Saknar det mycket!

Ninnii
0

Jag skulle utan tvekan ta upp min ridning på quarter ller paint. Har haft både och tävlat. Det är en mycket trevlig ras.

fuxar
0

Är svag för nordsvenskar, min första häst var ett fuxit nordissto.Men är även svag för halvblod, hadde en väninna som födde upp Welsh Mountain otroligt vackra ponnies.Glad

Kratern
0

Som flera ovan skulle jag välja Welsh Mountain. Kanske Russ och då i så fall "travruss"

Peppe
0

Welsh mountain

Medarbetare på ~`Dressyr´~ och ~`Harry Potter´~

sara-ek
0

Ett mindre russ;)

Madelene_Udd
0

Ardenner! Givetvis, har ett sto i avel redan.

Andra favoriter är Fjording, Welsh Cob och Highlandponny.

Madelene_Udd
0

# 16 Men welsharna har ju fortfarande avelsvärdering och genom att avla på hingstar som fyller kraven för kvalitetsbok så avlar man ju på kvalitet iallafall!

Dom har ju ungefär samma system som shetlandsponnyerna, att man får avla på allt som är registererat med godkänd stam…..Men vi föredrar RS-hingstar…..

Är ganska säker på att welshfolket också föredrar kvalitetsavel, men sen finns det ju många okunniga som tror att dom kan allt…. Inom alla raser. Kanske har det hämmat welsharnas kvalitet att dom är så populära att korsa med andra raser?

Annette
0

För min del är det ju inte bara så att man skall trivas med hästrasen, man skall även trivas med folket som man träffar genom den också. Jag tycker shettismänniskor är ett trevligt folk. Enkla och bra, det blir inte så märkvärdigt som med endel andra raser Glad.

SofiaChristina
0

Jag skulle nog gå tillbaka till att avla utställningskaniner som vi gjorde förut,himla trevlig hobby faktiskt.

andaloce
0

Welsh kategori A och B. Eller någon "ovanlig" ras som inte avlas så mycket i Sverige.

Welsh cob är ju oxå trevliga men jag föredrar nog mindre hästar.

Maliiin
0

Helt klart welsh mountain! Läckra små saker:) Å trevliga framför allt!

[Rebecka]
0

helt självklart connemara, då jag ha en underbar 25 årig connemara just nu

Frida-E
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Welsh mountain eller möjligtvis Connemara. …eller kanske British Spotted Pony, de är jättefina!

ninam
0

Russ (som vi redan har) förstås!

Annars gillar jag new forest och fjording också och lite islandshäst….

turboliina
0

antagligen islandshäst eftersom jag redan har en hel hög redan :D

eller kankse öka på kanin avels biten  :D

Carita
0

Jag har en förkärlek till dartmoor så det hade nog blivit en sådan.

SaraDoos
0

Jag hade nog halkat tillbaka på arabiska fullblod… har ju rätt bra koll på stammar och känner en väldans massa uppfödare (som tjatar redan nu om att jag mååååste skaffa en arab igen ;-))

Ahnna
0

Dölehäst hade ju varit ballt. Eller Exmoor.

www.stuteriprecious.se

Ninnii
0

#45 Vet du vem Abba Quatar var? Jag tror han hette så.

RebeckaSvensson
0

…då hade jag haft mycket fritid.

Är inte så insatt i någon annan ras så jag vet inte, men kanske halvblod eller Welsh Mountain.

Annette
0

#47. Det är väl Anne Catonis arabhingst?

Ninnii
0

Jo visst är det. Mne han är borta nu, jag tror att Anne tog bort han för 2-3 årsedan.

VeronicaP
0

Ja vi började föda upp New Forest ( som vi tyvärr förlorade i olycka så nu har vi inga kvar),  sen så avlar jag ju även lite smått på Russ , Welsh och har 2 halvblod med.

Shettisarna halkade vi in på kan man säga *S*

Lauth
0

Skulle nog ge mig in på halvbloden och avla hopphästar =) Skulle bli ett stort hål i plånboken istället för flera lite mindre som det är nu Skrattande

Mija
0

Welsh mountain eller Dartmoor, kanske eventuellt Exmoor.

[daytona]
0

Akal teke är ju fortfarande ovanliga här så…men då ska det vara den här färgen  Flört

http://www.orbitel.net.co/uploads/gv/Vk/gvVklV6KlJxL1U8yK9PdOA/Akal_Teke.jpg

eller frieser.

SaraDoos
0

#45 Bara sett honom på bild. Helspansk har jag bestämt för mig, inte så vanliga i Sverige (nuförtiden är väldigt många av blandade blodslinjer). Jag är såld på de egyptiska :)

linlan
0

Gotlandsruss

NettanW
0

Jag skulla absolut ha en arab. Blev erbjuden att köpa en för några dagar sedan. :-)

För senaste info om min lilla skrutt Pockis besök min Blogg

icansson
0

Nordsvenskar och ardennar helt klart från liten till stor ras