Varning för hästskärare
Nu härjar det djurplågare igen. Ett sto i Stenungsundstrakten har knivskurits. Otroligt obehagligt.

Detta är så frukansvärt !!!! fy va jag blir rädd nu o släppa bort mina ston på betet..
hur kan människor bara göra så ?!

#1. De är inte friska och borde väl inte springa runt lösa i samhället.

usch o nej inte sån galning igen. Nu blir man orolig

Tyvärr läste jag i tidningen att det härjar nå´n dåre här runt oss i bohuslan/dal och i går morse var det någon som stod och sköt med hagelgevär i en hästhage alldeles i närheten!!!!!
Jä--ar om man fick tag i en sån idiot…….
4# vilken tidning har du läst det i?

Usch, hur dum i huvudet får man lov att vara? Läs mer och framför allt, tipsa på www.hipponet.se

Usch va hemskt! Man vill ju bara sova i stallet när man hör sånt där! Snacka sjuka människos:S

#5 Det stod att läsa i fredagens Bohusläningen.

#2 det var inte så långt ifrån oss det hände. Vi är jämt i stallet nu och kollar över dom. Men vi har våra hästar rätt avsides så någon skulle reagera om det går eller kör in någon på våran väg som inte hör dit.

Även i Veinge i mina trakter så var det några hästar som blivit skurna väldigt illa de här stackarna blev även drabbade för några år sedan och då fick de avliva hästarna.
#9 Det var nära min släktingar i Bohuslän med de bor i Sund precis inna Tjörn , Orust.
Jag har ju varit i Bohuslän i helgen och fick höra det när vi var där uppe nu.
Hemskt med sådana idioter till människor alltså!
hur kan människor göra så
Bor själv på Orust, ligger nära Stenungsund (bara några mil emellan). Har hästarna strax utanför huset (ser dom genom fönstret
) Men sover för säkerhets skull med fönstret öppet… känns obehagligt när de vart såpass "nära".
Förstår inte heller hur människor kan göra så, tror ingen förstår det?! Men de borde ju sitta inlåsta nånstans…

Kan bara hålla med att det är skönt att ha hästarna runt huset. Visserligen stör det nattsömnen men jag hör om/när det händer något.