God förmiddag Midsommarafton 20/6-08!
Midsommarafton och det är väl sisådär med vädret här i Dalarna! Mulet och sol och rätt så blåsigt - som midsommar brukar vara mao.
I dag blir det vad dagen bjuder på. Får väl anpassa det hela efter väder och vind. Lite god mat ska vi väl få i oss hoppas jag :-) Höll på att skriva att vi ska klä granen, men riktigt så illa är det inte….
Önskar alla en glad midsommar! Kör försiktigt och var rädda om er!
Trevlig midsommar önskar även Vi från Svartnäs i Dalarna.

Mulet och blåsigt här, men ändå varmt. Ska bara ta det lugnt idag och ha det mysigt hemma. Ska cykla in till byn och köpa jordgubbar strax tänkte jag. Mmm…
Hoppas på telefonsamtal från landet långt långt borta, men jag får ju mail och sms så jag får hålla tillgodo med det :)
Jag vill önska alla en riktigt GLAD MIDSOMMAR!!

Jag tänkte just starta en tråd med titeln "våga vägra midsommar", men tänkte att den nog inte blir så poppis.
Här rullar livet på precis som vanligt, utan sill, nubbe, midsommarstång och hopp över gärdesgårdar… Jag har inte tid med något annat, och det är väl lika bra kanske. Igår kostade jordgubbarna 74:-/kg på Coop Forum! Och folk SLET i lådorna som besatta, bara för att man "ska" ha jordgubbar på midsommar. Sanslöst.
Hoppas att alla som har valt att fira får trevligt, vädret till trots, och att ni njuter av det röda guldet! 
Sajtvärd för Medeltiden iFokus
Medarbetare på Galopp iFokus
www.stuteriprecious.se
Hejhej.
Kom precis hem från alla långa rader med jordgubbar, fick med mig närmare fyra liter hem, och betalade knappt en femtiolapp för dessa. Idag blir det midsommarfirande/inflyttningsfest på schemat, dock utan nubbe pch sill för min del, jag håller mig till grillen, (om nu vädret håller, än har det inte fallit regn med mulet är det).
Hoppas alla får en trevlig midsommar!
/SG

Inget särskilt firande här heller. Maken jobbar och där har det varit extra stök i några dagar, precis som vanligt vid helger.
Det får nog bli en slapparkväll, man kanske skulle se på TV som omväxling.
Först måste det vanliga skötas, djuren skall ses till och kylskåpet fyllas på.
Trevlig midsommar på er allihop!

Sovmorgon! Idag kan vi njuta av lugnet efter veckans läger!
Vi planerar att åka på något midsommarfirande om det inte börjar regna. Vi har ju en gäst från Frankrike här och det kan ju vara kul för henne att uppleva den svenska midsommartraditionen. ( Även om jag personligen gärna hade kamperat ihop med Ahnna - våga vägra ..!)
Ha en bra helg alla vänner out there! 
God fm!
Här har vi sol, blåst och varmt. Hoppas det håller i sig hela dagen.
Här blir det midsommarfirande m dans, ponnyridning och sill!
Ha en skön midsommar alla!

Ha en trevlig midsommar … tänk på att även en öl är alkohol.
Ställ bilen i stillhet i stallet i stället 
Här ska vi fira traditionellt värre, med dans runt midsommarstång. Vi får gäster från Holland så det gäller att visa våra fina traditioner

#6 Haha, det blir du och jag, Märta! Inget firande här inte! Jag har legat på knä i rosrabatten hela morgonen och ryckt ogräs och haft mig… Sen ska jag ut och motionera häst, fodra, mocka, städa gårdsplanen m.m. Som vanligt, med andra ord. (Även ogräsrensning hör till vanligheterna här!)
Sajtvärd för Medeltiden iFokus
Medarbetare på Galopp iFokus
www.stuteriprecious.se

God förmiddag och Glad Midsommar.
Klart man måste ät ny potatis, sill och jag får väl stå över nubbe och cider då det råkar alltid bli jag som kör ;-)
Vi firar midsommar men kanske inte så mycket dans men genom att umgås med vänner på ett trevligt sätt det är ju aldrig fel *ler*
Glad midsommar!
Här står det som spön i backen men det är inget ovanligt denna sommardag. Här är det alltid jag också som kör. Vi ska iväg snart och äta lite sill och potatis. Sedan blir det väl grillning och kubbspel ikväll regn eller utan regn. Förra året stod vi i ett partytält och grillade. Ta det försiktigt i trafiken.
Ha de!
Trevlig Midsommar önskar Kölnäs!
Glad midsommar från By Kyrkby i Dalarna. Vi åker till grannbyn Folkärna där äldste sonen ska dansa uppvisning med sin dansgrupp. Sen bär det väl av hemmåt och få i sig lite mat.
Glad midsommar!!
Här ska vi träffas i vårt kompisgäng ca 20 personer och äta sill bord till lunch och grilla framåt kvällen! Dagen kommar att spenderas på verandan eller i poolen!! Skönt, nu hoppas vi bara på lite sol och värme, för här är det små mulet och ganska kvavt!!
Delad glädje är dubbel glädje :)
Glad midsommar!
Ska med familjen på traditionellt midsommarfirande. Vi kör dit med häst och vagn. Jag kommer att under en timmes tid erbjuda barn att åka hästskjuts till stöd för byalaget. På kvällen bär det av hem till vänner på middag.

vägra midsommar de är ja med på oxå =) Har varit i stallet och fick besök av Milla med hennes barn och Sanne. Mkt trevligt att visa runt i hagarna. De regnade lite och sen sken solen.
Har även börjat skura stallet idag. En box klar nu i allafall. Bara resten kvar. Men känns skönt att ja börjat.
Det blir en lugn kväll hemma. Föräldrarna åker i väg på midsommar firande och ja stannar hemma. Tänkte baka en kladdkaka och äta till kvällen =)
ha en trevlig midsommar
Trevlig midsommar allesammans!
Tanken var att snart åka i väg för att fira med vänner men vi får se hur det blir med det, blöder näsblod som inte slutar så jag ska inta ryggläge en stund igen.
#2 Om jag minns rätt vilket land "landet långt långt bort" är så kan jag meddela att min idiot till lillebror ska dit i januari för ett års tjänst 

#17 Oj, jo, det börjar bli "populärt" att åka dit på utlandstjänstgöring… De har väl utbildning först fram till april/maj innan han åker ner? Men jag kan meddela att tiden går ganska fort när de väl åkt - mindre än 2 veckor kvar tills min älskling kommer hem på sin första leave :)
Hoppas näsblodet slutat…
#18 Jo det var 5-6 månaders utbildning på plats och resterande tid tjänstgöring tror jag. Det var totalt ett år borta "där nere" i alla fall.
Jag har aldrig haft näsblod förut men nu kommer det och går hela tiden, planerna för kvällen ser snart ut att spricka…

go eftermiddag
här är vädret till o från kan man säga… sol, regn, o blåst. vi har ätit Sill lunch o jordgubbsbakelser och ska grill till kvällen ! Milla o hela hennes familj är här o vi har så trevligt :) vi har besökt både Sandra (sango och Pernilla (ädelssons) o kollat deras hästar, fotat lite.. o hälsat på alla våra huliganer…
kör försiktigt ni som ska ut på vägarna och tänk på att alkohol o bilkörning INTE går ihop.
ha en fortsatt trevlig dag/kväll ! vi änska alla en glad midsommar afton

#20 Här är det sol och skönt ;-) Hälsa Millan och hennes familj *ler* även din Fredrik *S*

#21 japp de sak jag göra ! jo då lite sol har vi mellan regnet o haglet… hihi… ha det gott !

#20. Ingen fara här! Jag kommer att intaga min vanliga Coca Cola till middagen som håller på att tillagas
.

#20 som mig oxå då ! barnen o jag får bråka om fantan :)
Presic hemkommen efter att ha varit på midsommarfirande med mina shettispojkar. Vi har dragit barn med vagn, och så hade vi ponnyridning. det blev MYCKET uppskattat!
Nu ska vi hem till vänner (vi tar inte med oss hästarna) och äta sill, mums!!!!