Shetlandsponny iFokus

Shetlandsponny

Etikettutställning
Läst 621 ggr
Pinja
0

Någon Kunnig ?

Jag är rätt ny på "området" men tycker att det skulle vara kul
att ställaut min hingst för att se vad domarna tycker om honom.

Men eftersom jag tidigare inte ställt något så tänkte jag höra
om det finns någon vänlig själ som för en penning kan hjälpa mig
att visa min hingst ? Han är snäll och trevlig på alla sätt och vis.
Inte alls hingstig och har därför fått gått som hingst i sina 9år.

ZABA
0

Det finns säkert någon eller kanske t o m flera som vill hjälpa dig. Frågan är när och vart i vårat avlånga land du planerar att visa honom.

Midlingur
0

Vad bra att denna frågan kom upp, har själv funderat på detta. Får hem ett hingstföl i oktober. Skulle gärna ställa ut honom själv, men jag kan absolut ingenting om utställningar. Skulle vilja ställa ut honom from nästa år, i Skåne då jag har svårt att ordna chafför/transport (blir lite enklare om det inte är alltför långt).

AnnaLundin
0

Var i landet finns du? Jag skulle nästan rekommendera dig att du tar kontakt med någon uppfödare i dina trakter som kan hjälpa dig att LÄRA dig hur du ska visa upp din ponny! Det är ju alltid roligare att göra det själv, tycker i alla fall jag!

Annette
0

I Väst hade vi en jättebra visningskurs i våras. Där fick man många bra tips. Kolla med din lokalförening om de inte kan ordna någon sådan.

Sherlock
0

Vi har oxå haft visningskurs i Syd. Sen är det bra att åka på utställning utan häst och se hur det går till. Jag var i Halmstad och tittade och ska visa för första gången om en vecka.

Min nervositet ligger på om jag orkar springa utan att tappa andan helt och hållet!!! Och så hur min hingst tänker bete sig. Men det är klart du ska visa din häst själv. Ta det med en klackspark, ha kul träffa lite folk. Det är bara att sätta igång.

AnnaLundin
0

#5 Man brukar orka springa, men sen låter man som en blåsbälg efteråt… :P

Anna vet av erfarenhet, då kondisen här är någonstans mellan obefintlig och skitdålig….