Shetlandsponny iFokus

Shetlandsponny

Etikett17-god-morgon
Läst 721 ggr
Annette
0

God morgon 21 juni

Det blev en trevlig midsommarafton. När maken kom hem från jobbet åt vi, sedan åkte jag till stallet och tillbringade kvällen där, medan resten av familjen pysslade med sina intressen. Jag hann både tömköra och utställningsträna. Myckt bättre än att hoppa små grodorna ;)

Idag blåser det mycket här. Jag måste hjälpa dottern att städa rummet. Upptäckte igår att hon hade flera huvudlösa My Little Pony, hittade även en hon stubbat av manen på Förvånad. Huvudena går ju att trycka dit igen, det är värre med manen. Cecilia är helt oförstående och förstår inte alls hur detta gått till Oskyldig.

Ha en bra dag!

Hanna-D
0

God morgon

Det blev ingen vidare trevlig midsommarafton men det berodde inte på sällskapet utan på en dunderförkylning med feber och näsblod som slog till lagom i går, så typiskt! Har aldrig tidigare haft näsblod, vad beror det på? Jobbigt är det i alla fall.

Får besök i dag som ska kika på ponnyerna så jag ska försöka snygga till dem lite innan.

Ha en bra dag!

balotte
0

God morgon!

Vi hade en trevlig dag och kväll igår. Vi sparang ut och in hela dagen mellan skurarna, det var tur man hade ombyte med sej. Idag blir det att rensa getternas hage, dom fick gå in i boxen idag, Ulla har blivit lite förkyld efter allt regnande. Annars blir det en lugn dag.

Ha det!

sanne
0

God Morgon

efter ett par dagar i mycket trevlig sällskap är man lite seg i dag.. men snart ska vi åka in o storhandla, precis va man vill göra, men nödvändigt ont. Sen blir det pyssel m hästarna o så,

får se vad man hinner med o orkar under dagen, för saker att göra finns ju alltid ! hoppas alla får en bra dag.

zettan
0

god morgon

Här blåser de och regnet öser ner =( Jag sitter här och väntar på att föräldrarna ska komma hem från sitt midsommar firande. De sov över där igår.
Idag ska vi hämta hem Rosa och Roze. Längtar så efter mina små sötnosar så de ska bli skönt att få hem dom igen. En vecka känns som en evighet. Men jag vet ju att dom har haft de bra. Dagliga rapporter och de gör mig lugn.
Borde skura en av boxarna idag också så de snart är klart.

ha en riktigt bra dag alla

Marta
0

#0 Det kanske var nattgästen som gick lös på ponnysarna..!

Här har vi fått ett föl! Ett hingstföl.

Regn och blåst bjuder vädergudarna på men bara det är fint på måndag så är det helt ok.

Midlingur
0

Godmorgon,

Har precis kommit hem från jobbet. Jobbade hela midsommar, blir ett trevligt tillskott i lönekuvertet. Idag blir det lugna puckar.

fuxar
0

God morgon! Kölnäs Angelick överaskade matte med ett fuxit stoföl med bläs!!!! Helt otroligt söt, allt verkar okey? Fick leta lite innan jag hittade efterbörden.Har fått fyra stoföl i år så man kan inte klaga, tråkigt bara att vi miste hingstfölet. Ha en bra dag!Glad

[Anna-N]
0

God morgon från ett blåsigt Dalarna! Vädret är annars sol och fint - kunde dock varit lite varmare.

I dag blir det att pyssla med lite allt möjligt. Ska bla. börja städa stall, skura grimmor, tvätta täcken osv…Det finns jobb bara man vill. Ha en bra dag alla!

#5 o #7 : Grattis till fölen! Skrattande

Trine
0

Grattis! #5 o 7 Till fölen.

Här blåser det rejält men solen kikar fram ibland.

Har tänkt o åka på marknad i Järvsö ,få se om det håller sig från regn. Tänker ha en segdag o inte göra nå mkt nyttigt..

Har ju varit utan data i två veckor så nu finns det lite o ta igen..Men nu är jag på G igen.Glad

Ha en bra dag!

zettan
0

grattis till fölen 5,7 =)

Milla
0

Godmiddag!

Efter ett par dagar uppe i Dalsjöfors hos goda vänner med god mat så är man helt seg idag, vi kom hem vid 2 i natt. Här blir det också storhandling och tömkörning.

Här är det ömsom sol och ömsom regn så man får väl tömköra mellan skurarna.

Har en bunke foto som jag ska roa mig med att kolla igenom senare idag.

Grattis till era föl!

Havsrosens stuteri www.havsrosensstuteri.se

zettan
0

#11 Milla om du fick några fina foton på mina pållar har du lust att skicka dom till mig då, snälla Glad

Milla
0

#12 japp det ska jag absolut göra, har itne kollat dom ännu men ska snart påbörja. tog ca 300 foto Oskyldig

Havsrosens stuteri www.havsrosensstuteri.se

zettan
0

#13 tack =) wow inte lite foton du hann me hihi

Hanna-D
0

#7 Grattis Gunilla! Kul med så många stoföl!

VeronicaP
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

#5 och 7 Grattis till fölen.

God eftermiddag , igår var en jättetrevlig kväll , vädret var fint men det blåste ju ltie granna men det gjorde inget vi kunde leka och de som ville kunda bada i polen senar på kvällen och det var de flesta sugna på *ler*

Idag har jag varit på Fridhems och flyttat mina ston till ett annat bete det gick lätt och smidigt och de har gräs långt upp på magen *S* men de är lyckliga och de får lära sig att lyfta på benen , annat än här hemma där vi har fotbollsplaner . Solen skiner här men det blåser utav bara H…..te .

AusaBausa
0

God eftermiddag!

Grattis till fölen #5 och #7!

Själv har jag äntligen blivit färdig att mocka ut lösdriften…så skönt o ha det klart, 6 släp m skit levererade jag hos bonnen! Gissa om jag har ont i kroppen nu!?!

Ikväll blir det bara o vila…en tur t pållarna såklart men annars soffläge..

va ju bortom Eko med men gick bara o suktade efter grejer på hästavd. men köpte inget, strongt va?!

Ha en bra dag o kväll!

Annette
0

#5. Ingen risk! Den nattgästen vet att det är en dödssynd att klippa av manen på Shetlandsponnyer Flört.
Jag får väl vara glad att ungen inte hade skalperat sig själv Förvånad.