Shetlandsponny iFokus

Shetlandsponny

Etikettallmänt
Läst 553 ggr
Peppe
0

Söka i webstamboken

Jag skulle vilja kunna söka på t ex alla "isabeller födda år 2006", men när jag fyller i 3806 i den rutan och isabell i färgrutan så får jag bara upp alla isabeller, som är födda alla år. inte bara 06orna alltså.

Kan man på nåt sätt få fram t ex bara 06orna i en viss färg? eller går det att fixa så man kan söka så i framtiden?

Medarbetare på ~`Dressyr´~ och ~`Harry Potter´~

AnnaLundin
0

Det är ju Fredrik som har fixat webstamboken och bara han som kan svara på om det kan bli möjligt. Rent tekniskt är det ju bara en sorteringsfråga i databasen, men det ska ju ordnas också.

Peppe
0

#1 sorry, jag är inte insatt alls i vem som sköter vad, är ju inte ens medlem i SSS…än

Medarbetare på ~`Dressyr´~ och ~`Harry Potter´~

Ahnna
0

Inte en dum idé, faktiskt! Själv har jag alltid efterlyst att man ska kunna söka på ägarens namn och få upp alla hästar som står reggade på samma person. Från början ville jag kunna göra det i fullblodens databas, eftersom det underlättar väldigt mycket om man känner någon som har flera starthästar som man inte vet namnen på, men nu börjar jag känna likadant för shettis-webstamboken. Men i vissa fall står det ju att ägarens namn inte visas, medan det på andra ponnyer står ägarens namn eller stuteriets namn, så det funkar väl ändå inte i realiteten…?

Sajtvärd för Medeltiden iFokus

Medarbetare på Galopp iFokus

www.stuteriprecious.se

AnnaLundin
0

Det har medf PUL att göra, att ägarnas uppgifter bara kan publiceras om man uttryckligen godkänt det.

Men det hade ju varit bra om man själv kunde välja vad man ska sortera efter, när man fått upp ett antal att välja på. Födelseår, färg, namn, stbnummer, etc

Ahnna
0

#4 Fast jag har aldrig skrivit under på att mitt namn får synas i fullblodens databas på nätet, men det gör det i alla fall. (Alla ägares namn eller ägarpseudonyumer syns där, samma för travhästarna.) Och jag vet inte om jag har godkänt att mitt namn syns i webstamboken heller…?

www.stuteriprecious.se

AnnaLundin
0

#5 - jag vet att travet och galoppen publicerar ägarna.  ASVH gör det också numera. Men frågan är om det egentligen är okej….

Ahnna
0

#6 Ja, precis. Inte för att JAG bryr mig, men det kanske finns andra? Men i och för sig så har man ju möjlighet att skapa en pseudonym om man inte vill ha sitt riktiga namn där.

www.stuteriprecious.se