Tömkörning
Använder ni nå speciellt sele när ni tömkör?
Är det "Fel" att använda det vanliga bara att man tar bort bakselet? Kan man tävla med det?
Tacksam för svar
// Frida
Använder den vanliga bröstselen, utan bröstan, eftersom jag har en sådan sele. Låter alltid bakselen sitta kvar, bra att träna med den på en gång så vänjer sig pållarna. Tömkörningstävling då tar man bort bakselen och använder bara däckeln. Snyggare så
ok. alltså man har kvar det som sitter om magen o bröstan? ( På tävling) ? Så man tar bara bort bakselet?

beror på vad man har för sele… för det finn sådana selar att bröstan sitter ihopp med däckeln å dår får den sitta kvar men på tärnsjöselen som jag har e bröstan lös å då behövs den inte.. å bakselen e så lätt att ta bort å sätta dit så den försvinner med ifl jag använder den selen…
Jag brukar använda våran tömkörningsgjord;)
har grejor för nästan allt:P
Beror på. Ibland har jag komplett sele och ibland enbart däckeln just när jag tömkör.
Eftersom jag har lös brösta så använder jag inte den, men som sagt hemmatömkörning då är alltid bakselen med.Vi tävling så tar jag bort bakselen, drar bort skakelöglorna så det blir bara den snygga däckeln + ryggstycke och svanskappa kvar.
#5 Ok. Så kommer jag med göra. :/ tack så mkt :) Nån som har bild så man får se?