God Morgon 2008-06-22
go morgon alla glada !
här är lite mulet men inget regn än ivf. Vi ska strax åka o plocka lite jordgubbar, det är så mysigt ! sen idag kommer Carina W med sitt fina sto, ska bli kul o träffas igen,
alla pållar mår bra o trivs på betet, dom har verkligen massor att äta där borta så det är skönt. Ska försöka träna m Wendy lite idag, kan ju va bra om hon kan springa jämte mig i Örebro..
ha en bra dag alla !!!

morrn morrn
Här regnar de för fulla muggar. Men de är väl de vi önskade för några veckor sen men nu vill ja ha sol och värme igen.
Rosa och Roze fick komma hem igår. De var skönt att de kom hem. Så nu är alla samlade igen.
Idag blir de fortsatt städning i stallet. Vill få allt skurat så jag kan vara lugn sen. Men de verkar som om ja får ta hela stallet själv i år. För dom andra tycks inte "hinna" men då får deras box vara skitig också för den tar ja inte.
I eftermiddag ska vi till min bror och äta mat. Har inte träffat dom på länge för lill pojken hade ju vattenkoppor. Men nu är han frisk och pigg igen.
ha en bra dag alla
God morgon!
Här regnar det och solen lyser med sin frånvaro. Tänk att man aldrig är nöjd
.Gud vad jag saknar mina hästar. Idag blir det loppis och sedan lite målning av kökstaket. Glömde att sätta på locket på perkulatorn så det sprutade upp i taket
.
Ha en bra dag alla!
God morgon!
här har vi moln och regn…usch! i dag ska minsta grabben på kalas o jaghoppas komma ut på en ridtur, ev att även äldsta grabben hänger med…får se..
annars tar vi det lugnt, ngt ont i ryggen i dag efter mockandet i går.
Solen skiner i Dalarna, går i linne redan!! Blir nog en strålande dag i dag! 

God förmiddag!
Här börjar det klarna upp efter regnet… Hann springa en runda i morse innan det började regna alltför mycket. Ska flytta hästarna idag till annan beteshage. Måste bara förvarna galopptränaren först så shettisarna inte skrämmer livet av hennes hästar när de tränar… Men det brukar inte vara några problem, det är mest om hon fått in någon ny häst i träning. Bättre säga till en gång för mycket än en gång för lite.
Fick mail igår från landet långt långt bort. Jag trodde att min kille skulle ha hand om midsommarlekarna men det visade sig att han varit i huvudstaden och transporterat 700 kg sprämngmedel… Känns lagom kul (snacka om vilseledande information hihi)… Hans midsommarmiddag bestod av en hamburgare från BurgerKing inne på amerikanarnas bas… Haha
Aja, allt gick bra och det är huvudsaken.
Hoppas alla får en bra dag!!

God förmiddag. Här regnar det nu och pratade precis med dottern som är i Göteborg och ska tävla på Åby idag med russet Ijor. Fick rapport om att banan var skitdålig, stenhård och dåligt grepp i kurvorna hm måste de berätta det när man inte kan vara med och titta nu ska jag behöva sitta här hemma och vara mer nervös när loppet går ;-)

nu vräker regnet ner… så himla trist.
glömde skriva en ska innan… på midsommarafton blev en tjej kompis nerslagen av en kille vid busshållplatsen när dom skulle åka hem. helt oprovocerat, så jäkla hemskt. hon fick sitta på akuten halva dagen igår… axeln o musklerna är helpaj, vet ej hur ansiktet ser ut… fy fan rent ut sagt. !

#7 vad säger du? usch vad hemskt de låter.
Nu är stallet färdig skurat. Suttit en bra stund i hagen i rengkläder och gosat med hästarna. Sen var ja uppe hos unghingstara som var helt tokiga idag. Dom sprang och busa mellan staner och träd. Så roligt att de leker så mkt. Nu ska ja ta mig en liten tupplur innan vi ska åka till brorsan.
ha en fortsatt bra dag i regnet
#7 fy vad hemskt… hoppas hon kryar på sig!
#7 Ibland kan ju undra hur folk är funtade, man vågar inte vara någon stans längre! Hoppas att hon blir bättre!