Shetlandsponny iFokus

Shetlandsponny

Etikettallmänt
Läst 832 ggr
HannaDolly
0

Skav !

Dolly får jättelätt skav nu på sommaren när hon fått bort sin päls.

Kan inte ha nosgrimma på henne för att hon får skav och så har jag skydd på remmarna/gjordarna som sitter på selen unde magen och hon kan inte ha grimma i hagen . Kan ha nosgrimma på henne ungefär halva sommaren , men det är inte alls samma sak som när man har nosgrimma . Om man har det sitter tränset bättra på huvudet och det sitter bättre ihop om ni fattar :P Men om man inte har det blir det likosm att man får inte samma känsla när man kör. Det kanske låter konsigt det jag skriver Räcka ut tunganCool

Hanna-D
0

Jag antar att lädret är mjukt och välsmort så det inte beror på det? Prova att växla mellan engelsk och remontnosgrimma.

Måste hon ha grimma i hagen?

HannaDolly
0

#1 jag hon ska helst ha grimma för att hon går i en hage som är en bit ftån stora vägen så ifall hon skulle rymma på ngt sätt så är det alltid bra att ha. men vi ska flytta dom nu i nästa vecka . Då behöver hon inte ha grimma :)

Har du bilder på en engelsk grimma och en remontnosgrimma?

Hanna-D
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Remontgrimma.

Hanna-D
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Engelsk nosgrimma.

AusaBausa
0

funkar det inte o ha nosludd på grimman? Har jag fått ha på min ridtravare då han är rätt känslig där..

HannaDolly
0

hur mkt kan en sådana nosgrimmor kosta? Vilken är bäst? Finns det några för och nackdelar med dom ?

Peppe
0

#6 de trycker på olika ställen. tycker som #1 växla mellan dom

Medarbetare på ~`Dressyr´~ och ~`Harry Potter´~