Shetlandsponny iFokus

Shetlandsponny

Etikett17-god-morgon
Läst 969 ggr
zettan
0

God morgon 23/6

Morrn morrn

Här är de lite små mulet med solen den kämpar sig fram. Kanske de kommer bli en fin dag? Det hade jag hoppats på. Har lite jag behöverr göra med hästarna ute idag. Måste kolla igenom betes hagarna igen och se om jag behöver byta hage på någon snart. Men nu har ja så mkt gräs att ja inte tror mina hästar kommer hinna med allt själva. JAg vill inte ha massa rullande shettisar i hagarna =)

I kväll blir de förhoppningsvis lite pappersarbete. Det är arbete av den roliga formen så de gör mig ingenting =) Sen måste ja börja bestämma mig vem/vilka som ska med till Nossebro OM jag nu ska visa något där.

ha en bra dag alla

balotte
0

God morgon!

Här kommer nog regnet snart, ser svart ut på himlen.Vaknade på morgonen av fullt polispådrag här utanför kl 5.00 vet inte vad som hänt.  Idag blir det att jobba som vanligt. Skulle måla garaget i em hoppas det inte blir för mycket regn.

Ha en bra dag alla!

Annette
0

Här har det regnat och åskat rejält i natt. Jag måste ge mig ut på mobiltelefonsjakt, hittar den inte. Jag tror jag glömde den på jobbet igår kväll. Ljudet är avstängt på den, så jag hör den inte heller :(

[Anna-N]
0

God förmiddag från ett halvdassigt Dalarna!

Ny vecka nya tag. Här var det skyfall tidigt i morse men nu verkar solen vara på lur. Hoppas i alla fall på ytterligare en fin dag!

Ha en bra dag allesammans!

Midlingur
0

Godmorgon!

Inget trevligt väder här inte… Ska jobba kväll+natt idag så det blir att pyssla lite i lägenheten innan och sedan åka.

RebeckaSvensson
0

God förmiddag!

Igår kom det äntligen regn, efter att ha väntat på det i flera veckor. Mer regn behövs för att grödorna inte ska torka bort, men det är iaf en början och allt har redan börjat grönska på nytt.

Dagen har börjat på ett riktigt bra sätt :-) och nu ska jag ut och id-kolla mina föl för att sedan fortsätta med dagens arbete och alla förberedelser inför de kommande dagarna.

Önskar alla en bra dag!

Gosa
0

Godmiddag,

Efter en helg tillsammans med vänner så är det åter måndag. Jag börjar inte min semester förrän vecka 29, så jag får allt jobba lite till. Kanske lika bra det, nu när vi äntligen fått lite regn. Jag hoppas att det fina vädret kommer lite längre fram.

Vår lilla raring till hund visade mig såå stolt igår vad hon har i magen… suck, hon är DRÄKTIG… och det var inte planerat. Hon och vår Golden retriever-hane måste ha lyckats para sig när hon löpte, trots att vi gjorde allt för att hålla isär dom.
Nu har Edda fått stora nappar till tuttar och magen har blivit lite rundare. Jag kunde känna små knölar och dom rörde på sig… troligtvis blir det alltså valpar lagom till min semester.

Hästarna mår fint, jag ska anmäla två av mina föl till utställningen i Nossebro.

IdaS-A
0

God middag.

Regn, regn, regn.. Håller på att packa flytt kartonger, tråkigt! Ska börja jobba natt ikväll, skulle vända på dygnet igår, laddade upp med filmer och planerade att vara vaken en bra bit in på natten. Inga problem i vanliga fall men just igår somnade jag som en gris, tidigt.. Kommer nog bli en kul natt, om jag inte kan sova lite nu på dagen. Känns dock inte så just nu. Ja ja så är det.

Imorgon ska vi försöka få iväg de stora hästarna på station.

Ha en bra dag

AusaBausa
0

Go´kväll!

Här har vi full storm..var precis ute o hämtade soptunnorna som blåst ut på vägen, hrm!

I dag jobbade jag kort dag, inom o lämnade papprena på posten som skulle skickas t pass för Keso. Sen hem o  vårda sjukt barn(feber) men märks egentligen inte…lika tjabbig mot brossorna ändå.

Jag har varit i källaren o röjjt bland all "skit" man samlar på sig men nu ska där bli fint! 

Ska gå ner en vända till innan svärmor kommer o bjuder oss på hemmagjord jordgubbspaj mmmm gott!

Ninnii
0

Go kväll! Har nu varit och tittat på Sex and the City. Åååå jag bara älskar dom. Min sambo hade inte riktigt samma åsikt, men han var snäll att hänga med i allafall!

VeronicaP
0

#9 Den måste jag också få med mig någon att se på bio jag tror jag har sett varje avsnitt i serien mer än 3 gånger *S* BAra älskar dem.

Ninnii
0

Samma här, helt underbar serie!

ThiffannyJ
0

#9 Såg den i går jag med, har hela boxen, så man måste ju så klart ha filmen med!!

Delad glädje är dubbel glädje :)

www.minishetland.com