Bjärsjölagård
På onsdag är det sista anmälningsdagen till Bjärsjölagårdutställningen den 26 augusti. Kom ihåg att anmäla i tid till en trevlig utställning!
Shetland Syds styrelse hälsar både utställare och publik varmt välkomna!

jo jag velar vilka jag ska visa och hur många , beror ju på om jag kan få hjälp..
jag anmäler ett helt gäng minsann
Havsrosens stuteri www.havsrosensstuteri.se
Självklart ska jag dit och hästen är anmäld,men jag kommer sitta på åskådarplatsen i år. Kanske man man få lite bättre kolla på andras hästar…har inte lyckats med de dom andra åren

#3. Det är inte dumt det heller. Hittills har jag bara åkt utan häst i år.

#3 #1 Hjälp ordnar sig säkert, anmäl du en hel bunke. Alltid kul att se fina hästar ;-)
#2 Ska bli kul få se dina hästar!
#3 Brukar inte heller lyckas ha sån bra koll på andras hästar. Inte ha med nga hästar alls i år och det känns nog lite konstigt, men som funktionär blir det säkert fullt upp ändå.
#4 Ska inte du ta en tripp söderut och göra ett besök på Bjärsjölagård?
Jag har fått tänka om helt vad gäller Bjärsjölagård. Hade tänkt ta med mig Cocos och HocusPocus dit, men Cocos ska opereras den 16/8 så det sket sig ju ordentligt… Hon har en stor äggstockstumör som ska avlägsnas. Och i samband med detta kommer jag sannolikt att avvänja HocusPocus, så att han slipper stå med henne och ha boxvila, när hon dessutom är nyopererad och har ett stort operationssår i flanken… (läs mer här) HP har dock redan nu en "dagmamma" i Esska och det händer att han knycker en slurk mjölk från henne också, om det är hon som står närmast. Så Esska får nog agera fostermamma åt honom.
Då återstår ju bara frågan ifall Esska kan acceptera att dela box och transport med båda fölen. Jag får väl prova… För OM jag ska ta mig iväg dit så är det Esska som ska få följa med och ska Esska med så ska Hia Hia naturligtvis också med. Och är HP familjehemsplacerad hos Esska så måste ju han också med… Och då måste jag ha en massa extra medhjälpare med mig, so mjag inte vet var jag ska hitta…
Hmm… Jag får nog ta mig en till funderare…
VILL gärna åka, men är det värt besväret?

#5. Är det inte där de har den där snygga stenmuren? Jag har 35 mil dit, skulle vara utan häst då. Låter lite lockande.
ska inte åka. har fölchampionat här samma dag. blir konstigt att inte åka dit faktiskt. brukar vara standard.

#7 Japp, helt rätt.

putt

Jaha nu i kväll skickade jag min anmälan , och ska betala in nu lite senare *ler*
har också skickat
Havsrosens stuteri www.havsrosensstuteri.se
Synd, men det är för långt för min del. 68.8 mil enkel resa.

Katlalogen för Bjärsjölagård ligger ute på SSS hemsida.
Åh… Vad synd att jag jobbar just den helgen. Är så mkt ponnyer jag vill se, flera syskon till Epus och en syster till Gazette och hennes morfar. Får inte semester, hoppas ni som åker dit tar mkt kort! 

Ja jag ska försöka komma ihåg att ta kort jag *ler*
Vad mycket fina pållar
. Det hade varit jättekul att åkta och titta på utställningen men 55 mil enkel resa……………….
Jag kommer också finnas på plats med kameran i högsta hugg.
Hanna: Epus bror(?) går i samma klass som min, så jag kan lova att de blir fotat.
Säg till om det finns fler, så ska jag se om jag kan fixa lite kort
#18 Så himla bussigt! Är mest nyfiken på hans bror, har bara kort på honom som föl och från en vinterutställning i vintras. Tror nog att uppfödaren kommer att ta kort men om hon inte skulle hinna med så är det ju bra om någon annan tar lite kort.

Jag ska ner med två, Glory och Kanon, det var mycket anmälningar, och bra hästar framförallt, det ska bli kul, jag tycker det ligger så fint där nere. Maria.
Ett litet rop på hjälp…
Min tilltänkta medhjälpare har brutit foten, så jag står helt utan sådan - och har anmält ett sto och två föl… (stoets "fosterbarn" får åka med också, mamma står i boxvila nyopererad, så han är avvand från henne)
Är det någon av Er som kan tänka sig att hjälpa mig? Det vore ju lite trist att behöva stanna hemma pga brist på medhjälpare…

Katalog - Bjärsjölagård 2006 finns nu även på forumet om ngn är intresserad o inte redan läst den. :-)
/Cattis
.:. www.shetlandsponny.com .:.

Ingen som jar lust att skriva ett litet referat om utställningen? det behöver inte vara så långt, utan bara fånga stämningen. Det skulle vara roligt att läsa ur andra synvinklar.
HÖR AV ER!!!
/sonja