Körning Vintertid - vilken utrustn. + bilder?
Skulle vara roligt att läsa om och se bilder på utrustningen ni använder vid vintertidskörning. Selar, kälkar, pulkor och slädar osv.
(Ni som kanske redan satt in bilder och berättat liknande i andra trådar, snälla skicka dem igen, bra om de vore samlade tycker jag.)
Nyfiken Gunilla
Har tyvärr ingen bild, men vi köpte en gammal militärpulka som vi har kört med.
Vi böjde till skaklarna lite sen var det bara att köra. det sprutar snö i ansiktet, men det är kul! 
Om dessa medar passar Roslagsvagnen så tänkte jag testa dem. Annars så kör jag med pulka.
#2 -Ooaahh, vilken fantastisk hemsida! Och vilken lysande idée att sätta medar på rockarden. Snälla håll oss underrättade om du får fram någon mer information. Jag har också en Roslagsvagn, men lite äldre modell, skulle också vara intresserad att köpa medar!
#1 Var pulkan tänkt för att dras efter traktor eller annat motorfordon från början? Har du den kvar?
Pulkan är en så'n som de värnpliktiga drar efter sig när de åker skidor. Lite större än en vanlig träpulka som hundarna brukar dra. Det sitter skaklar på den. Kan ta ett "sommarfoto" på den.
Skulle aldrig våga köra med bara rep. Vad händer om hästen stannar?
#5 Ärligt talat så är det lite läbbigt att köra med bara rep… Men vi binder upp dem så de inte hänger så långt ned (typ som en linlyftare) och kör bara hästar som e fullständigt trygga med körningen. Det funkar alldeles utmärkt, men jag skulle hellre ha en riktig släde eller nåt att köra med när det e snö!!
Jag har också en militärpulka med skacklar, köptes för 100:-. Jätteroligt att åka i även om det sprutar upp lite snö ibland.
ååå en sån måste vi skaffa till vintern, gud så mysigt
Havsrosens stuteri www.havsrosensstuteri.se
#7 Var hittar man en militärpulka och hur ser en sådan ut? Bild?

Tolkning är superkul ;) Men man bör ha en häst som inte slår! Vi brukar använda mini-skidor….Men puka med broms går nog också utmärkt! (har inte provat),Men när jag tränar med den vanliga så kör jag med den vanliga utrustningen:travsele & rockard! Men vi har även en gammal släde som vi ska till att rusta! Se bilden!

är inte den släden lite stor för en shettis?
Medarbetare på ~`Dressyr´~ och ~`Harry Potter´~
# 12 ne funkar fint!