Shetlandsponny iFokus

Shetlandsponny

Etikett11-skötsel-hästhållning
Läst 1032 ggr
Annette
0

Aloe Vera

Hur får jag tag i Aloe Vera produkter för djur? På Scandinavium pratade jag med en återförsäljare, men slarvigt nog slängde jag nog visitkortet.

PetraJ
0

Hej!

Jag vet en som säljer. Är du intresserad så kan du maila mig så får du tele och adress.

Emelie.Videll
0

Jag säjler aloe vera, använder det själv flitigt i både stallet och hemma!!

/Emelie :)

nallebjörn
0

du kan köpa aleovera i hälsokost butiken. Den går att använda på djur och är billigare också.

Charlotte-J
0

Skickar med en länk till en sida med Aloe Vera produkter speciellt till hästar.

http://barnprodukter.e-butik.se/?artnr=3030

Amor vincit omnia Kyss

Chansen
0

Tjabba!

Jag själv använder och säljer Aloe Vera genom ett företag som heter Forever living. Har som sagt själv blivit hjälpt av det och använder det flitigt. Att jag började sälja detta var och är för att hjälpa andra med Aloe Vera som ett bra näringstillskott. Detta näringstillskott ligger mig varmt om hjärtat, ska ni veta…..

OBS! Ett tips om ni köper Aloe Vera någon annanstans är att titta på innehållsförteckningen, för är där vatten med i texten så är det dyra droppar vatten, eftersom Aloeveran inte ger någon verkan då när där är vatten i innehållet….

Sommarhälsningar från

Kerstin

__iE
0

jag såg en annons om det på blocket tror jag det va..

ska jag länka den ?

VeronicaP
0

Tänk på att det faktiskt är karens på aloe vera när man tävlar ….

http://www.travsport.se/sinfo

bra att kolla på STC de har koll på det mesta ;-)

june
0

de selger jo alovera på hokks også. kjøpte en tube der:)

Annette
0

Jag har slutat med Aloe Vera, dels var det odrygt och sen var det detta med karensen.

nallebjörn
0

#9 är där karens på det?

Chansen
0

Halloj!!

Ja det är riktigt att där är karens på Aloeverakrämerna men inte drickan. Jag har kopierat texten från FLP så kan ni få läsa den här nedan:

STC´s (Svenska Travsportens Centralförbund) veterinärmedicinska expertgrupp för behandlings- och medicineringsfrågor har beslutat att Aloe Vera-produkter med ett innehåll av Aloe Vera överstigande 30% skall åsättas en karenstid på 96 timmar. Beslutet gäller från den 1 februari 2006. Följande produkter från Forever finns inregistrerade hos STC:

Aloe First
Aloe Heat Lotion
Aloe MSM Gel
Aloe Propolis Creme
Aloe Vera Gelly
Aloe Veterinary Formula

Karenstiden gäller bara utvärtes produkter, varför vår Aloe Vera Gel inte omfattas.

MVH

Kerstin

VeronicaP
0

men om eran är Gel som man ger utvärtes så är den ju det och varför har inte eran Aloe vera produkter sökt för att regristras på STC jag vågar inte använda någon sort alls om jag vet att min häst ska tävla..

Chansen
0

Det ska utredas ang Aloe Gel. Det är jätteknasiga eller konstiga regler…

Men jag kan säga som så att Aloe Gel är en ren näringsdricka. Där är inget konstigt tillsatt utan ren grönsaksjuice kan jag uttrycka det. Så där är inget annat tillsatt. Drickan är godkänd i nuläget att ta utan karens…. Detta bestämdes i Februari och ännu har vi inte hört något om karens om man använder drickan.

Mvh

Kerstin

VeronicaP
0

Men det måste väl inehålla mer än 30% i eran dricka (aloe vera) …

nallebjörn
0

#13 men det finns mkt okunskap om detta.. jag frågade någon som sa att jag ablolut skulle dricka det när jag var gravid medans en annan människa sa att det var jättefarligt.

Chansen
0

Japp visst är där mer än 30% aloevera i drickan…. Men det är ingen fara invärtes enligt STC:s normer ännu. Men skulle dessa ändra sig så givetvis kommer detta ut också precis som krämerna. Jag håller med om att det är mycket konstiga regler, men det är ingen farlig dryckGlad.

Angående drickan och om man är gravid, så har man inte druckit Aloevera innan man blir gravid så ska man inte dricka det under graviditeten i heller eftersom det kan stöta bort barnet.

Annars är det ingen fara med det i heller…

nallebjörn
0

jag köpte idag gelen till stoet med munsåren. Ska se om det fungerar. Tror det stod 98% aloevera på den.

Chansen
0

Inget vatten i innehållsförteckningen hoppas jagFlört… För då är det ett dyrt vatten och Aloeveran gör ingen verkan……

Hälsningar från mej…

nallebjörn
0

#18 köpte det i hälsokostbutik… borde ju vara ok tycker jag. står ej på svenska men engelska iof. Vatten är där det står Purified water. är certifierat och har en sån fin stämpel

Chansen
0

Du det blir nog jääätttteeebbbbrrrraaaa. Bara stämpeln är där så är krämen bra….

Flört

nallebjörn
0

#20 tja jag vet inte så mkt om detta… provat en juice till en hosthäst och det funka bra. Tänkte prova nu på munnen och får hon det i sej är det inte farligt utan läker även inne i munnen om hon har sår där också. tyckte det skulle vara ok sak att handla i hälsokostbutik

Chansen
0

Dirty får en ca 60 ml varje dag av Aloeveran som jag blandar i fodret. Hon har druckit detta i ett år nu. 

Mitt halvblodssto har haft mycket problem med mugg och en hov som hovslagaren har gnällt på att där är en envis spricka och att jag måste försöka smörja hovarna så att de inte är så torra. Visst smörjer jag fortfarande hovarna men peppar peppar….Jag har fått bort den tradiga muggen och hennes hovspricka är nästan helt borta….Glad

VeronicaP
0

Fast till mugg är Molcusan ( hm säkert felstavat) Det bästa , använder inget annat längre billigt är det och lätta att köpa i en hälsobutik..

Har testat med aloe vera och tycker inte det är hälften så bra och klart mycket billigare än *vera*..

ZABA
0

#23 Berätta gärna mer om Molcusan. Salva, pulver, kapslar eller vad är det och i vilket dos använder du det till mugg? Salva säger ju sig självt i lagom mängd men om det är pulver/kapslar? Kostnad?

cris
0

Varning för Aloe Veraprodukter. Detta universalmedel ( konstigt eller hur för det kan ju inte hjälpa mot allt) gjorde så att min häst efter en veckas användning tappade huden. En stor hudskada som följd och läkningstiden var lång. Aloe Vera bör alltså användas med största försiktighet!

VeronicaP
0

#24 Molkosan köper jag i flytande på häsokosten och det varar jätte länge , just nu kommer jag inte ihåg hur mycket det kostade men det var inte dyrt i allfall en flaska på 200ml varar jättelänge.

just nu står min hjärna still men ska återkomma med blandningne man blandar ut det med vatten *S* vet att om jag ska dricka det tex så är det 1 tsk-1msk i ett glas vatten *S*går även bra i juice ;-).  .. Men återkommer i morrn med hur det ska spädas till mugg …

Lilla_My
0

jag har köpt en gel (o en spray) på hööks för hästar, billigare än "vanlig" aloe men minst lika bra! Använder på ponnyns man och svans för hon kliar så mkt (men inte nu längre) :D

VeronicaP
0

1 dl molkosan till 1 liter vatten.