2 körda shetlandsponnier
Önskar köpa 1-2 körda shettisar för körning. De ska vara inkörda men behöver inte vara skolade men ska vara pigga framåt och tycka det är roligt att bli körda. Stabila i psyket. Helst mellan 3-6 år. Inte allt för små.
Erbjuder ett aktivt hem med mycket körning, lösdrift (med tillgång till box vid behov) och hästkompis. Är själv 25 år och hållt på med hästar sen jag var liten.
Maila om du har något som kan passa mig: fia@fiart.se
Bör de var lika i storlek och utseende, för parkörning, eller går det bra med olika också?
(känner till några)
Jo de ska ju helst vara så lika som möjligt men jag köper gärna från två olika ställen. :)
ett tips kolla med slättens stuteri, dom har några riktigt fina ponnyer som också är rätt lika.
Havsrosens stuteri www.havsrosensstuteri.se
Jag fick reda på igår att min fjording som jag tänkte sälja visade sig vara 6 år äldre än vad vi trodde och vi tror även att vi hittat hennes stam. Förra ägaren har medvetet ljugit om henen s identitet och ålder och vi kommer behålla henne och vänta ltei med att köpa shettis.
Men tack ändå till er som mailat.
Usch va förbanand man blir på oärligt folk. *arg och ledsen*

#4 Ja det är attans inte klok , tyvärr finns det en del sådana och de förstör ju för alla andra som är ärliga. Men lycka till med eran fjording i allafall.