Shetlandsponny iFokus

Shetlandsponny

Etikett17-god-morgon
Läst 749 ggr
Annette
0

God morgon 26 juni 2008

Fullt program idag.

Först skall bilen besiktigas, sedan snabbt och hämta transporter för att åka med alla shettisarna till hovslagareskolan. Jag skulle också behöva till hovslagarn, jag får så ont i tassarna efter en hel dag i mina arbetsskor. Men vilken stackars häst går två år i samma? Jag får ta mig i kragen och hämta ut ett par nya.

Ha en bra dag!

zettan
0

morrn morrn

Har prexis klivit upp. Såå trött idag. Men jag piggnar nog till så fort ja fått i mig frukost.
Har inga större planer för dagen. Mer än jobba och så är de hästarna som behöver lite pyssel. Släppte unghingstarna på nytt bete i gör. Jösses vad de sprang och lekte ett bra tag innan huvudena åkte ner i backen hihi

ha en bra dag

Banshee
0

Go morron!

Här är det blå himmel och det tackar jag för, eftersom jag har min enda lediga dag denna veckan.
Även här är det bilen som gäller. ACn ska lagas idag.
Sen blir det allmänt pyssel med hästarna och så ska väl lönen användas till viss del. Har ju faktiskt ett paket med lite smått och gott till hästarna att hämta på posten.

Hej hej!

Frida-E
0

Idag blir det 80 mil tur och retur ner till Växjö. Ska skjutsa min syster till flygplatsen där då de ska på semester till Bulgarien, så då åker jag och en kompis med och tittar på lite hästar där nere (i Växjö alltså, inte i Bulgarien).. Skrattande Verkar bli fint väder idag, hoppas det håller i sig (och att det är samma väder i Växjö som här i Eskilstuna)..

balotte
0

#3 Tyvärr så ser det inte ut att bli så fint väder här nere har börjat regna nu, men hoppas ni får det roligt.

Idag blir det jobb sedan ut och hälsa på Offelia,grovrengöring på henne sedan tömköra lite. Balotte ska jag hämta hem om två veckor ska även titta på en 1-åring och se om det passar mej.

Ha en bra dag alla!

VeronicaP
0

God morgon . Här är det molnigt idag men det blåser inte så  mycket i allafall *ler* man får vara glad för det lilla ;-).

Jag ska jobba och sen blir det till att åka upp till hingstarna idag med och sen om jag hinner så tänkte jag köra Pebbles och hennes föl till de andra stona och deras bete.

Ahnna
0

Har också fullt upp idag. Måste hämta mer hö igen, kolla brunst på ett par ston, hålla ett getöga på en viss märr som ser ut att kunna föla snart, motionera minst en häst men gärna två, mocka såklart, fodra som vanligt, hämta fölets pass på Posten och fylla i anmälningsblanketter till Köping. Allra helst borde jag åka och handla hästmat också, men det får nog vänta till imorgon. (Posten och hästmatbutiken ligger åt olika håll hemifrån, ca 4,5 mil ifrån varandra…)

Sajtvärd för Medeltiden iFokus

Medarbetare på Galopp iFokus

www.stuteriprecious.se

Milla
0

God middag!

Här är det också full rulle, har jobbat mellan halv 8 till 13 och är nu ledig fram till halv 4 då jag går på igen och jobbar fram till 21 i kväll.

Passade på att nu under middagen bada alla våra katter för dom har fått antingen loppor eller löss blääää och jag vill då inte ha det på hundarna så nu har vi ett gäng super sura stallkatter.

Ha en bra dag!

Havsrosens stuteri www.havsrosensstuteri.se