Vi har blivit med valp
Åh han är så söt och så busig. Wibbe heter han och är en 10 veckors gammal dansk svensk gårdshund.
Våra andra hundar är måttligt förtjusta i honom, men det tar väl några dagar för dom att vänja sig.
Nu väntar en tid med passning både för toabesök samt att hålla honom utanför hästhagarna.
Är det någon mer av er som har eller har erfarenhet av denna ras?

Jätte söt. Grattis och lycka till med honom!
DALSGÅRDS OTHELLO RS 624, DALSGÅRDS STAND BY RS 694
www.gullsmyrastuteri.se

Åh så underbar!!! Nu kommer vi snart farandes igen så vi kan gosa med gullisen!!
Mode & Skönhet.iFokus -sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!

ÅÅåå vilken gosing ! Kul för er, nu har ni lite o göra .. hihi.. verkar vara en underbar ras, lagom stor oxå ! Nu får vi nog snart komma upp o titta på annat än hästarna denna gång !!

nemen vilken sötis. Får man snart komma och kolla.
lycka till med honom

Åååh, såå söt! =O) Lycka till med honom!
Åhh..man blir ju sjuk, vilket sötis.

Vilken sötnos!

Ingen border collie?????
Så söt 

Vilken liten sötnos! Grattis!

Grattis ann till "nytillskottet"
han var bedårande söt, lycka till.
ååå nu blir jag ju valpsjuk, så söt.
Havsrosens stuteri www.havsrosensstuteri.se
Vilken liten myspys, alltså
Grattis, grattis.

Vilken liten sötis.. lycka te med han

#15 Gullig!!

Vilket charmtroll,har bara hört positivt om rasen.
Jättefin! Tycker mycket om rasen, en av bönderna jag jobber åt har 2 stycken, jättefina, goa gårdshundar och lagom stora, det blir helt klart en sån för min del, när mina bägge vildningar gått ur tiden… Vilket dröjer får jag hoppas den yngsta är bara 1,5 år….
Lycka till med valpen, det är mycket jobb….och mycket glädje givetvis!

Men gud så söt, själv har jag lite större monster (huskys) men skulle gärna ta en sån där charmis. Lycka till med lilla godingen och jätte gulligt namn.

grrr :P

Vi fick tyvärr avliva vår 15 år gamla SKÅNSKA-terrier för en månad sen! Världens mysigaste hund. Kunde inte se något som var i råttstorlek utan att gå i "attack-mode" haha Annars har han varit med överallt och var världens bästa barnhund pga att rasen har lika mycket energi som 3 barn( som jag har) Grattis till en livskamrat att glädjas med! Många skratt kommer du att ha åt din hund!

Bägge mina vuxna hundar vill inte umgås med Wibbe. Dom morrar när han kommer nära och min hanhund vill inte ens komma in i huset när Wibbe är inne.
Vad ska jag göra? Någon som har ett förslag?
#24 hur gamla är dina andra två hundar? Kan vara så att dom inte vill acceptera Wibbe och då får ni köra med ledarskapsövningar, för då är det tyvärr så att era hundar står högst på er rangordning.
Lycka till.
Havsrosens stuteri www.havsrosensstuteri.se

Hur har det gått? :)
//Wizy
Hunden i fråga har flyttat till solidens stuteri…
Delad glädje är dubbel glädje :)

Kan säga att lilla Wibbe mår toppen och är en underbar kille !!! vi är sååå glada över vår hund, han är en solstråle !