Nu brinner det...
Nu brinner det här i skogarna. Jag var borta i beteshagarna för att skicka iväg ett betäckningssto. På väg hem blev jag omkörd av brandbilar i utryckning. När jag sedan hörde att de slog av sirenerna vid vårat hus fick jag panik och sprang den sista km hem (har nog aldrig gått så fort…)
Kunde konstatera att hus och stall var OK men det brinner 200 meter från boningshuset inne i skogen. Så otäckt! Vi klarar oss här för det är en stor väg mellan gården och elden men jag är beredd att plocka hem unghingstarna som går på bete på "fel" sida av vägen ifall elden hinner sprida sig ditåt.
Var upp och rekade och enligt brandmännen kunde jag avvakta lite, de hoppas att de kan stoppa elden. De har nu ringt efter fler tankbilar för det räckte inte långt med det de hade med sig…
Obehagligt och självklart är det inte en själ hemma förutom jag men nu har jag fått skriva av mig lite i alla fall.
usch o fy så obehagligt! Hoppas de släcker snabbt!

men fyy vad läskigt. Fy vad otäckt. Ja blir helt förskräckt när ja läste. Hoppas inte de blir alltför stora skador. Här regnar de som sjutton så man kan hoppas att regnet är på åt ditt hål

Fy vad hemskt , det är nu man hoppas på att det ska regna. Hoppas allt går vägen och att ni slipper flytta några hästar.

på onsdag som kommer sa min sambo att d skulle bli typ 30 grader varmt… så då kanske alla bränder tar fart igen! hua…
Hoppas d går bra o att du inte behöver flytta några hästar..!
Fy så hemskt, hoppas ni klarar er.
Hade jag kunnat så hade jag skickat upp vårt oväder, vi har haft nästintill storm och rejält åskväder. Vi har fått massor av regn och det regnar fortfarande lite granna.
Havsrosens stuteri www.havsrosensstuteri.se

Vad obehagligt, Hanna! Hoppas att brandmännen får det under kontroll och kan släcka det fort.

men Hanna, det låter så otäckt. hoppas dom får det under kontroll snabbt, det låter verkligen otrevligt. Hoppas det löser sig fort !

Usch vad otäckt!! Hoppas att allt går bra Hanna!

Hoppas att det går bra för er:) Här spö regnar det just nu så det kanske hinner komma till er också.

Jag är livrädd för just bränder i hus, skog och mark. Hoppas de får stopp på det omedelbart.
Hu så hemskt!! Är livrädd för bränder! Hoppas allt går bra!

Fy vad hemskt Hanna,skriv så fort du bara kan så vi får veta hur det gåt för er.
Usch vad läskigt! Hoppas att det har slutat brinna nu.
Nä vad läskigt! Hoppas att det går bra!
Dom har det under kontroll och nu ryker det bara, ingen eld. Är tydligen många timmars arbete kvar och därefter ska någon stackare vara brandvakt i skogen. Tre tankbilar har kört skytteltrafik förbi på vår lilla väg för att komma till sjön där de tar vatten.
Hästarna har stått uppe vid staketet och tittat på blåljus hela eftermiddagen 

#15 skönt att höra att de verkar lugnt nu. Shettisar dom e roliga djur dom. Inte är dom rädda utan mest nyfikna på allt som rör sig 
#16 Epus kapplöper med brandbilarna, han har inte en chans men roade brandmännen i alla fall 

Skönt att faran är över, Hanna! Usch, vad det är otäckt med eld!
Usch så otäckt, skönt att det slutade bra. Vad vet man om orsaken till branden?
#19 Jag vet inte än, tänkte gå upp och höra med brandvakterna i eftermiddag.
Skönt att det gick bra, otäckt när det är så nära!
Vad skönt det gick bra! Obehagligt m eld…

#17 HAHAHAHAHA
roligt tyckte Epus
Elden hade blossat upp tre gånger i natt men tack vare brandvakter släcktes det snabbt! Nu regnar det, perfekt!
Man misstänker att fimpar startade elden då man hittat en del fimpar i närheten, tjuvrökande ungar kanske?

#24 hm vilken tur att de regnar nu i allafall.