God Morgon 28 Juni
Hej alla glada !
idag verkar det som solen vill komma fram lite grann…hoppas på det ! jag har bestämt mig för att åka och kolla till vår 2års hingst på hans sommar kollo idag ! ska bli kul o se om man känner igen honom… sen får det allt bli en lite fika på Jäboruder innan hemfärden.
sen ska jag försöka fixa lite hemma oxå.. men vi får se va dagen lider. hoppas alla får en bra dag !
God morgon!
Idag blir det jobb hos svägerskan dom har ju ett nybygge så vi ska plocka sten
i trädgården innan gräsmattan ska förberedas kommer att ha ont i hela kroppen ikväll.
Ha en bra dag alla!
God morgon!
Här har de regnat kan man säga :-/ Vi har fått 32 mm sen i går kväll, dock i två omgångar med rejäla skyfall. Hoppas solen tittar fram igen…
I dag blir det pyssel med allt o lite till…..
Önskar alla en bra dag!!!

Här är det stora städardagen, solen skiner men det kan inte hjälpas. Det är idag jag har tid. Dessutom är maken i Motala på modellutställning, så då kan jag härja vilt :)
Ha en bra dag!

God middag!
I dag har vi sol o hoppas den stannar i 5-6 veckor nu! Vill ha fint nu när det är semester!
Här kommer väl inte hända jätte mkt…lite småsaker som behöver göras men får se om orken kommer och lusten..ska iallafall läsa klart min bok…
Ha en bra dag alla…

god middag
Blev väckt i morse av telefonen. Ja som hade planerat sovmorgon
. Men de gjorde inget man kom upp i tid.
Har varit i stan nu och inhandlat en ny datamus bla. Den ja haft nu har strejkat ett tag så de var dags för en ny Ska koppla in den om en stund.
Men nu väntar snart stallet. Hästarna längtar nog efter mig. Nerå de har de så bra på betet så de går ingen nöd på dom. Även fast Rosa är den som helst vill gå in när jag kommer. Men de är väl för att de finns godis inne i stallet =)
De regnar här idag. Men de duggar bar alite lätt så de är inte så farlig.
hoppas alla får en bra dag
Har precis kommit hem från Drive In utställning på Sundbyholm. Med mig hade jag Kontura och Källarbackens Amarillo. Och på plats så fanns Sofie med Harry.
Och dröm om min förvåning när alla min älsklingar kammade hem guldplaketter 
Lilla Rillo fick fina 8 8 7 9 8-40
Tura 9 8 7 9 8-41
Harry 8 8 9 7 9-41
Vilken lyckad helg det har varit!!!
Vem var domare?
Veritas odium paretFörvånad
#8 Liselott Erixon dömde. Den var officiell.
#8 var de många av det tävlande som passade på att få sina ponnyer bedömda? Jag hade den idé på förslag för 10-år sedan att vi skulle göra det på Åby, två snälla domare var beredda att göra det ideellt bara för att testa intresset. Sedan la jag av i klubben och det blev inget av, jättekul att någon provar nu.
Grattis till fina resultat Johanna!
#10 De hade tanken att ta 50 stycken och jag tror att det blev så många om inte fler!! Så nog finns intresset!!
#11 Vad roligt, då kanske jag skall lobba häröver då…..

#7 Grattis.
Tycker det är en jättebra ide faktiskt måste jag säga.
Godkväll fresten är hemkommen fråååån en låååång tävlingsdag då vi har varit i Kalmar och tävlat, men det gick ju bra då Amanda och Jasmin vann först Agriaförsöket så det blir till att åka till finalen i stockholm till hösten och de passade på att även vinna sitt andra lopp för dagen :-) . Tyvärr blev ju Ijor diskad men så är det ibland.
Vi är jättenöjda med dagen men ska villigt erkänna att jag är rätt trött nu det är ju en bit att köra och inte världens roligaste väg ;-)

God kväll!
Är gräsänka då min man är i Rättvik och har tillbringat dagen i bil runt Siljan. Vissa roar sig lätt… :-P
Håller nu på att packa inför resan till Borås i morgon. Ska bli skönt att komma hemifrån ett par dagar.
/Cattis
.:. www.shetlandsponny.com .:.
#14 då kan du ju nästan vinka till mig…..

#15 Ja jag har förstått att jag "nästan" passerar Hagdala. :-)
/Cattis
.:. www.shetlandsponny.com .:.