080706 - Sommartävling Bruks & Utställning
Välkommen till detta ganska unika tillfälle att ställa ut din ponny oavsett ras eller härstamning eller korsningsponny.
OBS! Inte bara A-ponny utan ALLA är välkomna…
Samtidigt anordnas följande bruksgrenar:
- Agility
- Dressyr och tömkörningsdressyr
- Hoppning och handlerhoppning ("springa bredvid")
- Precisionskörning
Propp hittar du på www.nogg.se/shettismammorna
Internetanmälan kan göras från 080601
Anmälningsblankett att skicka in per post bifogas här eller kan hämtas på www.rappestad-rk.nu
OBS! Det är en klubbtävling för att vi inte ska råka i trubbel med SvRF 
Vi har fortfarande plats för några fler i utställningen ca 15 st och det finns även plats kvar i bruksklasserna - det är ju extra kul med många starter så vi förlänger anmälningstiden till på söndag 29/6 utan att ta ut någon extra avgift.
Ett utmärkt tillfälle att prova på att visa sin ponny eller något annat skoj.
Låt även barnen visa sin ponny - vi har fina rosetter till alla juniorhandlers ;-)

Ehm, vart är det…?
//Wizy
Mellan Mantorp och Mjölby. Några mil från Linköping.

OK, tack "Teddy" ;P
//Wizy
Hm en fråga, får man ställa ut bara ponnyer eller häst och ponnyer?
Du har skrivit " Välkommen till detta ganska unika tillfälle att ställa ut din ponny oavsett ras eller härstamning eller korsningsponny.
OBS! Inte bara A-ponny utan ALLA är välkomna… " Är det ALLA ponnyer eller ALLA hästar? :S På anmälningsblanketten kan man fylla i A / B / C / D / Ridhäst…
Pja… lite tvetydigt… ska kolla en extra gång med domaren - men jag har för mej att hon sa alla Ponny för utställningen - men bruksklasserna är öppna även för ridhäst. Men jag kollar och återkommer.
Fick också veta att för att vara med i enbart utställningen behöver man inte vara medlem i just Rappestad RK utan det går bra att visa bara man är medlem i någon avelsförening eller ridsportsförbundet ansluten klubb - däremot måste vi hålla oss till klubbtävling när det gäller bruksgrenarna.
Vi har också några 16-åringar som kommer att visa i juniorhandler, så finns det fler äldre juniorhandlers är det helt ok att anmäla sig. För juniorhandler klassen behövs inget pass eller kopia på registrering för hästen.
Måste fråga: är det krav på vaccinering? På utställning är det ju inte det, men ridklasserna?
I#8 Inte på klubbtävling enl. TR - men det är ju inte fel om de är vaccinerade…
Så kan jag meddela att utställningsdomaren är utbildad att dömma alla ponnyraser samt kallblod - hon kan även halvblod och gör endel 3-årstest, men då ska man vara medveten att det är utanför hennes utbildning…
Vill man vara med och visa någon annan ras i eget och hästens utbildningssyfte inför ex. 3-årstest eller annan utställning går ju det naturligtvis bra, men då ska man naturligtvis ta bedömningen med en nypa salt.
För egen del kommer jag vara med för min egen tränings skull och få visningsvana ;-) Sen är det ju alltid spännande att se vad det ändå kan bli för poäng och kritik…
Vilka är det som kommer?
Jag ska dit med Nikkita och Galenby Monnet. Vi tävlar precision, dressyr, agility o handlerhoppning.
Vad heter era hästar o vilka klasser ska ni tävla?