Shetlandsponny iFokus

Shetlandsponny

Etikett14-utrustning
Läst 1449 ggr
QuickStep
0

tömkörningsutrustning

Vad har ni när ni tömkör era små?
Har ni bröstselen eller är det någon som använder en riktigt tömkörningsgjord?

Jag köpte en från hööks i syntet men dem har cob som minsta så den fick jag bygga om lite men tur att jag hade en stoor liten shettis då.

Nu har jag 2 minisar och jag letar efter en riktigt i läder.
Ingen som vet vart man kan vända sig?
Kanske måste man måttbeställa…

Kraka
0

Jag köpte en handsydd från en jätteduktig sadelmakare som heter Boel. Hon var ute hos Rosenknopp & tog mått.

Vill du veta mer så kontakta mig hälsar UllaGlad

Frida-E
0

Jag har köpt två stycken tömkörningsgjordar i nylon från USA, de passar mina minisar riktigt bra. Kan försöka fota i kväll om nån vill se..

Ahnna
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag använder däckeln på min jiggsele med lös brösta. (Tar alltså bort bröstan, draglinorna och bakselen.)

Sajtvärd för Medeltiden iFokus

Medarbetare på Galopp iFokus

www.stuteriprecious.se

zettan
0

jag har en tömkörnings gjord från tärnsjö på mina små.

Hanna-D
0

Tömkör med däckeln från selen. Har då två olika höjder att välja på för tömmarna.

Milla
0

jag tömkör i min vanliga bröstsele

Havsrosens stuteri www.havsrosensstuteri.se

Annette
0

#6. Men det går väl bara om det är fast brösta.

Jag har en tömkörningsgjord som jag köpte på Riks i Örebro 2005. Men oftast använder jag lokselen.

Milla
0

#7 Men med en lös brösta så kan man ju ta bort bröstan och tömköra utan.  Jag måste inhandla en ny för Viking har växt ifrån denna. Bröstan är för kort.

Havsrosens stuteri www.havsrosensstuteri.se

QuickStep
0

Det jag tycker blir så fel e att shettisarna inte alltid kan sänka sitt huvud och jobba i lång o lite lägre form när man har bröstselen, ringarna sitter ju högt upp men har man ringarna på sidorna kan hästen lite mer naturligt sänka sitt huvud o kanske komma till mer med ryggen.

#1 har du nått pris på din handsydda sele?

Pyttis
0

Har gjort en, läderdäckel från en sk. "skitsele" sedan fick sadelmakaren sätta dit bredare remmar samt flyttbara tömringar. Dessa gör att jag kan ha tömringarna väldigt långt ner vid behov….funkar kanonbraGlad

moa
0

Jag har inget alls på mina när jag tömkör, i alla fall inte då vi siktar in oss på rent dressyrarbete.

Maliiin
0

Ja använder en i nylon när ja tränar hemma så på tävling använder jag min däckel som sitter på min jiggsele:)

Hanna-D
0

#10 Har du bilder att visa?

Colan
0

har samma problem. har bara en vanlig körsele men det är för stor. i storlek miniskeiits.

#1: vill gärna veta var man kan få tag på honom/henne.