Shetlandsponny iFokus

Shetlandsponny

Etikett: fölboxen
Läst 1639 ggr
Ulla L
0

Fölboxen Rosengårds Quincey

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Nu har han kommit - Nadjas första föl, en mycket liten kille, tre veckor före beräknad födsel, men söt och pigg och välskapt på alla vis!

Vi trodde inte våra ögon när vi kom ut kl 10 på kvällen för att ge pållarna natthö - där skuttade en pytteliten fölunge runt på något vingliga ben, och Nadja stod och tittade lugnt och beundrande på sin son!

Inte en susning hade vi om att det skulle bli tillökning denna kväll! Nadja hade ju nästan 3 veckor kvar och visade inte det minsta tecken på en förestående nedkomst. Slank har hon varit hela tiden, inget juver över huvud taget än, och ingenf svettning eller annat vanligt förekommande tecken. Och så finns han bara där 2 timmar senare, och Nadja är lugn, efterbörden ligger hel och fin i halmen och hon är inte det minsta sölig och inte en enda blodfläck någonstans varken på henne eller på golvet. Märkligt! Som om han bara landat fix och färdig i boxen hos henne.

16 timmar gammal, som här på fotot, var han 50 cm över manken, det minsta föl vi fått under vår tid som shettisuppfödare.

Stolt pappa är Kompis Steve - hoppas Quincey kommer att utvecklas till lika stiliga hingstar som Yrrol och Birger…

Ulla L
0

Här tar han sig en rupplur.

Ulla L
0

Tupplur menar jag … Och här är hans stolta mamma!

Peppe
0

Åh fiiina fiiina Nadja! Jag är så avundsjuk på er med isabellston! och fin fölis så klart också! =)

Medarbetare på ~`Dressyr´~ och ~`Harry Potter´~

RebeckaSvensson
0

Grattis till fölet!
Jag låser tråden här så är du välkommen att skicka in uppgifterna till Cattis som lägger ut det i fölboxen.

Inlägget är låst för nya kommentarer