ovillig svansborstning
har en 2åring som inte kan stå still vid svansborstning. Är inte bakrädd för övrigt. Tips/liknande erfarenheter skriv till mig!

Det är vanligt att unghästar inte riktigt gillar att man borstar svansen. Det är bara att låtsas som om det regnar och borsta den ändå. De brukar inte heller gilla att man borstar dem på benen. Men det brukar gå över när man börjar hantera dem mer regelbundet.
Jag har en mor och hennes dotter som hatade att man borstade deras svansar när de var yngre. Men nu är de vuxna och problemen finns ej längre.
Veritas odium paretFörvånad
Ja det är bra att fortsätta.
Men dom kan ju faktist vara håröm ett tag.
Tror det är ett unghäst syndrom faktist.
Men det gersig jag lovar 
tack för svaren! vi kör på och hoppas det löser sig

de brukar hjälpa om man står vid sidan och borstar tycker jag. I allafall har de hjälp mina unghästar som jag har haft och göra me. Står du vid sidan så ser de vad du gör mkt bättre.

Jag sittar alltid på min lilla gröna pall när jag reder ut man och svans. Men mina är ju kanske lite äldre (3 år) och vana vid det.
Hon har ingen ro och stå still från sidan. Jag kan få dra några tag om jag inte håller i svansen för mycket. Men om jag försöker borsta ordentligt blir det dansa av.
Jag lät deras svansar vara tills det blev dags för utställningar då tvättades de med shampo och balsam, sedan spraydes glansmedel. Då var de lätta att reda ut och de inte fullt så tossiga. Men mellan utställningarna rörde jag inte deras svansar. Möjligtvis skakade dem lite om de var fulla med spån när vi skulle ut och gå på vägen.
Veritas odium paretFörvånad