Dräktiga!
Lotta och jag har just kommit från veterinären. Stona Äppelbo Lätta och Kryddgårdens Salvia är båda konstaterade dräktiga. Lätta ca 28 dgr, betäckt med Rossmons Jackmani och Salvia MINST 28 dgr troligen betäckt på brunsten innan, betäckt med Äppelbo Findus.(hoppas det blev rätt nu
)
Ps. Om någon undrar varför Lotta varit härifrån så beror det inte på att hon sagt upp bekantskapen med .ifokus, utan pga ett blixtnedslag som slog ut telefonen och då ju oxå modemet. Hon lider av svår abstinens kan jag tillägga, återkommer så snart telia behagat sig ut på landsbygden för att laga ledningarna…ds

Grattis till era dräktiga ston!
Lotta berättade om sin abstinens igår. Undrar om maken gick med på att tillbringa lördagskvällen surfandes på Statoil?
# 0 Grattis till de dräktiga stona.
Såg inte veterinären om Salvia var 28 dagar eller 49 dagar??
Eller missförstod jag dig?
Vet vi föresten att det går att se könet efter dygn 60?
#2 Vad jag fattade så var hon längre gången än Lätta, som jag har koll på, hur det är med betäckningsdatum på Salvia får nog Lotta svara på när hon är online igen. Salvias fosterblåsa var dock vad jag kunde se bra mycket större än Lättas. Salvias fick inte plats på skärmen, kan tänka mig att man såg ca hälften, kanske lite mindre av fosterblåsan, såg ingen cm-skala på skärmen.
Var det inte en atrikel i Hästmagazinet för något år sedan om just att man kan se könet på fostret? Ska rota lite imorgon och se om jag hittar numret ifråga…

Vill man verkligen veta könet innan? Själv vill jag absolut inte veta, vare sig på föl eller när jag själv var gravid. Men alla är vi ju olika och tur är ju det.
det är ju just det som är så spännande med att vara gravid eller dräktig att man inte vet könet tycker jag.
Nu längtar man ju nästan till nästa år och dom kommande fölen
Havsrosens stuteri www.havsrosensstuteri.se

Vilka roliga annonser man kommer kunna läsa om några år då en massa uppfödare kanske alltid kollar könet på sina stons foster:
"Lille hingstfölet Pelle är till salu, han beräknas födas i maj. Färg okänd tills i maj" :-)
/Cattis
.:. www.shetlandsponny.com .:.
#6 hua nä låt oss slippa
Havsrosens stuteri www.havsrosensstuteri.se